PALUBA
January 27, 2021, 12:19:13 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
News: Važno
Pravilnik za postovanje vesti
 
   Home   Help Login Register  
Del.icio.us Digg FURL FaceBook Stumble Upon Reddit SlashDot

Pages:  1 ... 197 198 199 200 201 [202]   Go Down
  Print  
Author Topic: Stare vojničke fotografije  (Read 755960 times)
 
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
trpe grozni
Moderator
kapetan korvete
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 6 231



« Reply #3015 on: March 20, 2020, 09:52:28 pm »

[ Attachment: You are not allowed to view attachments ]
[ Attachment: You are not allowed to view attachments ]

SRO Bileca 1970.


* 1584290086894-de87eca9-257e-4aef-b3a8-65d9b66cc980.jpg (247.59 KB, 2000x1500 - viewed 93 times.)

* 1584290278369-1761dcf0-042b-46d6-904a-b9d71764f022.jpg (178.82 KB, 2000x1500 - viewed 79 times.)
Logged
BrankoBananko
vodnik
*
Offline Offline

Posts: 432



« Reply #3016 on: March 30, 2020, 12:38:19 pm »

[ Attachment: You are not allowed to view attachments ]

[ Attachment: You are not allowed to view attachments ]

[ Attachment: You are not allowed to view attachments ]

Moj deda Mile. Desni na prve dve fotografije. Prva fotografija je 1942 u partizanima slikana negde na Kosovu. Inace se borio u partizanskom odredu koji je ratovao okolo  Kacanika. Nazalost nisam ga pitao dok je bio ziv kako se tacno zvao partizanski odred. Znam jedino da je ucestvovao u borbama na skopskoj crnoj gori i oslobodjenju Skoplja. Postoji fotografija gde marsira kroz oslobodjeno Skoplje koja je kod strica. Druga fotografija je sa nekakve vezbe odma posle rata. Mozda neko moze prepoznati zgrade kasarne? Poslednja slika je kako pise na poledjini. Manastir Magojlo ili Mogojlo 1942. Nisam ga mogao pronaci. Mozda ima drugo ime ili unisten? Mozda neko zna? Hvala.


* 20190629_195314.jpg (412.09 KB, 756x1008 - viewed 79 times.)

* 20190629_195213.jpg (373.01 KB, 756x1008 - viewed 78 times.)

* 20190629_195409.jpg (314.79 KB, 756x1008 - viewed 85 times.)
Logged
dzumba
Stručni saradnik - specijalne jedinice
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Posts: 18 992


« Reply #3017 on: April 05, 2020, 09:28:55 pm »

Quote
Prva fotografija je 1942 u partizanima slikana negde na Kosovu. Inace se borio u partizanskom odredu koji je ratovao okolo  Kacanika.

Партизански и уопште устанички покрет на Косову и Метохији (па и у Македонији) је био јако ограничен и слаб све до капитулације Италије (погледај овај текст: http://znaci.net/00001/185_3.pdf ) . Углавном се сводио на илегални рада мањих група скојеваца и комуниста. Зато сумњам да је ова фотографија снимљена 1942. године, посебно не у лето (јер су људи на слици лако обучени). Пре ће бити да је снимљена 1944.године.

Скопска Црна Гора је у то време била махом насељена српским и делимично македонским живљем тако да је ту сигурно било илегалног организовања окупатору (на том простору су то били Бугари). У лето 1941. године формиран је и једна мали партизански одред "Први скопски партизански одред" који је до краја те године и расформиран због немогућности да опстане (https://mk.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D1%80%D0%B2_%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%BF%D1%81%D0%BA%D0%B8_%D0%BF%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%B7%D0%B0%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%B8_%D0%BE%D0%B4%D1%80%D0%B5%D0%B4 ) .

Ту су деловали још и Кумановски одред који је због малобројности и немогућности опстанка деловао једно врме и у саставу 2. јужноморавског партизанског одреда.

http://znaci.net/arhiv/odrednica/kumanovski-partizanski-odred
Logged
BrankoBananko
vodnik
*
Offline Offline

Posts: 432



« Reply #3018 on: April 06, 2020, 01:22:00 am »

@Dzumba Hvala na odgovoru. sto se tice godine slika to ti je rekla, kazala, Svi u mojoj porodici tvrde da je 1942 medjutim sasvim je moguce da je kasnije. Samo jedna stvar mi govori da je ranija slika je uniforma, odnosno kasniji period bi trebao biti makar obucen kao vojnik, komandir odeljenja. Pregledao sam znaci.net i procitao sve i jednu knjigu, zapis o borbama na kosovu. Misterija je u tome sto postoji vakum u dokumentima. Imena pojedinaca sto su stradali su zapisana a oni koji nisu stradali nisu nigde spominjani. Verovatno iz razloga sto je pokret morao biti strogo tajan zbog uslova u kojem su se nalazili.

 Deda mi je bio skroman covek, nikada se nije hvalio niti pricao o junacenju. Kada bi pricao o ratu najvise bi govorio o gladju, disciplini i Bugarima. Uvek je ponavljao pricu kako je naisao na medveda dok je nosio poruku a bio naoruzan samo sa pistoljem. Rodjen je 1919 godine, Rat ga je zatekao sluzeci kraljevu vojsku u Sisku. Komadant kasarne je dosao u NDH uniformi i postrojio ih. Naredba je bila da svi Srbi iskorace i poloze oruzije. Nakon toga su peske iz Siska krenuli svojim kucama. Imao je pet sestara, jednog starijeg brata i dva mladja. Kada su Bugari prisvijili taj deo kosova svi su otisli iz Kacanika u Nis osim Majke i njega. Otac mu je umro i sahranjen u Skoplju prije rata. Kako je pricao, Bugari su isli po selima i odvodili Srbe muskarce. Njega i ostale iz Kacanika su vezali zicom oko vrata i vukli konjima, medjutim neki su uspeli pobeci, medju njima i deda Mile. Od tada je u partizanima. Sasvim sam siguran da je bio kurir Skojevac na pocetku rata. Ali ne slazem se da se nisu borili prije kapitulacije Italije. Zato sto je deda pricao mom ocu kako su se tukli sa Bugarima pa povlacili na Italijansku zonu. Pa se onda tukli sa Albancima pa povlacili u Bugarsku zonu. Italijani inace nisu izlazili iz gradova nego su koristili Albance. Nemce su napadali kada su se Nemci povlacili iz Grcke, ucestvovao je u nocnom napadu na voz. I imao je jedan bliski bombaski okrsaj sa nemcima gde su bombama se dobacivali preko kamena. U oslobodjenju Skoplja je bio komandir odeljenja i postoji slika gde marsira ispred svoga odeljenja. Nakon oslobodjenja Skoplja njegov odred ulazi u sastav neke brigade koja je ucestvovala na sremskom frontu. Mnogo njegovih prijatelja suboraca su izginuli tamo. Deda je od gladi dobio upalu stomacne opne i zavrsio u bolnici do kraja rata tako da nije ucestvovao u probijanju sremskog fronta i zavrsnim operacijama.

Partizanski odred bi trebao imati par stvari koje bi trebalo da se poklope sa pricom. Znaci da se borio na granici teritirije Bugarske i Italijanske okupacione zone. Da se borio na skopskoj crnoj gori, da se borio u oslobodjenju Skoplja i da je usao u sastav brigade koja se borila na sremskom frontu. Mislim da podaci perioda preorganizacije divizija i brigada pred proboj sremskog fronta su skroz neadekvatni u arhivi. I treba se imati u vidu da odredi su zvanicno i nezvanicno stvarani i rasformirani.

Hvala jos jednom na odgovoru.

Logged
kozhedub
desetar
*
Offline Offline

Posts: 121


Thar she blows!


« Reply #3019 on: April 06, 2020, 08:37:25 am »

Poslednja slika je kako pise na poledjini. Manastir Magojlo ili Mogojlo 1942. Nisam ga mogao pronaci. Mozda ima drugo ime ili unisten? Mozda neko zna? Hvala.

Мислим да могу да те обрадујем у вези са задњом фотографијом. У питању је римокатоличка Црква Мајке Божије Летничке на Косову у селу Летница, општина Витина.

[ Attachment: You are not allowed to view attachments ]

[ Attachment: You are not allowed to view attachments ]
извор фотографија

Google Earth позиција


* Letnica-crkva-12.jpg (195.51 KB, 940x705 - viewed 46 times.)

* Letnica.jpg (232.99 KB, 940x705 - viewed 46 times.)
« Last Edit: April 07, 2020, 06:44:37 am by trpe grozni » Logged
BrankoBananko
vodnik
*
Offline Offline

Posts: 432



« Reply #3020 on: April 06, 2020, 09:32:35 am »

@Kozhedub

Hvala ti mnogo! Bas si me obradovao. Crkva je sto posto ista. Na poledjini slike pise manastir Mogilo sto me je poslalo u cor sokak. Medjutim naucio sam da je postojao svetac Petar Mogilo. Sada se pitam zasto je napis na fotografiji pogresan? Moram prouciti istoriju ove crkve. Mozda ima jos toga da se nauci.
Logged
kozhedub
desetar
*
Offline Offline

Posts: 121


Thar she blows!


« Reply #3021 on: April 06, 2020, 12:26:33 pm »

Драго ми је да сам помогао! Што се тиче саме цркве, прочитао сам да се не зна са сигурношћу датум градње, али да је неки смештају у 1903. годину. Колико видим, Петар Могила нема директне везе са овом црквом, па нагађам да је храм изграђен на месту где се некад налазила уздигнута гробница-хумка-могила. Наравно, за ово немам никакав доказ, само претпоставку...

Допуна:

Мислим да сам разрешио мистерију назива Могила:

Naseljeno mesto u kosovo Mogila je naselje u opštini Vitina.
Selo je u ravnici oko brda i pored reke Grančarke, nalazi se 3 km severoistočno od Vitine.


Могила, Витина

Село је дакле довољно близу цркве па је могло да да име храму. Вероватно је неком ко није из околине била познатија Могила од Летнице...
« Last Edit: April 06, 2020, 12:51:53 pm by kozhedub » Logged
BrankoBananko
vodnik
*
Offline Offline

Posts: 432



« Reply #3022 on: April 06, 2020, 01:14:14 pm »

Svaka ti cast. Misterija resena. Pravi si detektiv.
Logged
Bozo13
Global Moderator
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 16 230



« Reply #3023 on: September 11, 2020, 07:31:41 am »

Vojske na Triglavu

[ Attachment: You are not allowed to view attachments ]
[ Attachment: You are not allowed to view attachments ]
[ Attachment: You are not allowed to view attachments ]
[ Attachment: You are not allowed to view attachments ]


Logged
Bozo13
Global Moderator
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 16 230



« Reply #3024 on: September 11, 2020, 07:33:13 am »

[ Attachment: You are not allowed to view attachments ]
[ Attachment: You are not allowed to view attachments ]
[ Attachment: You are not allowed to view attachments ]


Izvor: www.24ur.com


* 5 Partizani na Triglavu oktobra 1944 – razvitje zastave.jpg (250.21 KB, 1000x1522 - viewed 18 times.)

* 6 Gorski top na vrhu Triglava 6. oktobra 1961.jpg (106.79 KB, 1000x725 - viewed 18 times.)

* 7 Garda Slovenske vojske na Triglavu.jpg (102.79 KB, 1000x716 - viewed 23 times.)
Logged
MOTORISTA
Writer Palube
Global Moderator
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 42 862



« Reply #3025 on: October 05, 2020, 06:57:47 pm »

[ Attachment: You are not allowed to view attachments ]


* Rosa Kačar 1. Proleterska 1945.jpg (450.43 KB, 925x1188 - viewed 14 times.)
Logged
Trillian
mornar
*
Offline Offline

Posts: 5


Don't panic and carry a Towel.


WWW
« Reply #3026 on: October 08, 2020, 03:29:51 pm »

Fotografije pitomaca (ili kursista) podoficirske škole za vrijeme Kraljevine Jugoslavije. Snimljene su cca 1931. godine.

Drugari, ja mislim da je na ovoj slici, skroz levo, moj deda-stric Oskar Obrad Davidović.
Strahovito liči (na fotke koje ja imam iz tog perioda), a i mesto i vreme - sve se slaže:

Ovde je na slici u uniformi, sa sve medaljom, sa suprugom Jelkom i ćerkom Nevenkom:

Ovde je, na prvoj slici, Oskar Obrad (rođen 1900.) skroz desno, a rođeni mu brat, moj deda Hugo Pavle Davidović (r. 1902.) je u sredini:

a na ovoj drugoj slici iz istog "serijala", s istog slikanja, simpatično je što ih je fotograf uslikao pre poziranja, u trenutku kad su bili baš opušteni i smejali se..
Tu je moj deda prvi s leva, pa neki kolega (poručnik valjda?), pa Oskar desno:

Da li se i vama čini da je isti čovek na prvoj slici gore?

Što se vremena i mesta tiče, Oskar Obrad u svojoj autobiografiji piše da je završio školu za (rezervne) oficire, a zatim i kompletirao kurs u Centru za vežbu rez. oficira u Sarajevu:
- 1923. proizveden u čin rezervnog poručnika,
- 1925. bio 4 nedelje na vežbi u 11. pešadijskom puku
- 1927. proizveden u čiln poručnika
- 1930. pohađao 4-nedeljni kurs za osposobljavanje komandovanjem osnovne jedinice (možda je odatle fotka??)
- 1941. mobilisan 4. aprila 1941 kod 53. Pešadijskog puka u Karlovcu.
- 7. aprila - kao Komandant transporta krenuo na front, ka Križevcima, gde ga zatiče slom 10. aprila, pa se vraćaju u Zagreb odakle su krenuli.
- 1942. ga otpuštaju s radnog mesta u firmi u Zagrebu jer nije "proizveo dovoljno dokaza da je arijevac", a ubrzo ga i Gestapo hapsi, pa ga , sa crvenim trouglom, šalju prvo u konc. logor Jankomir...pa u konc. logor Flossenburg... pa u konc. logor Gross-Rosen... a suprugu Jelku u Buchenwald, pa u Ravensbruch, pa u Auschwitz, odakle je nekako uspela da preživi i vrati se kući nakon oslobođenja...

Nažalost, 1942. Gestapo hapsi mog dedu, Oskarovog brata Huga Pavla Davidovića, koji je tada imao bebu od godinu i nešto dana (mog tatu). Pre hapšenja, Hugo trpa ženu Danicu i bebu u automobil i moli svog lojalnog dugogodišnjeg šofera da ih samo odveze negde na sigurno... jer se Danica prezivala Lang... Šofer Feho je upravo to učinio, spasao je živote Danici i mom ocu, a time i meni Smiley
Za to vreme Gestapo hapsi i zatvara mog dedu u koncentracioni logor "Banjica" u Beogradu, proleća te 1942. i neposredno nakon toga ga ubijaju.
I danas pokušavam da pronađem neki trag o njemu i o njegovoj porodici (iako je većina pobijena u logorima tokom rata, jer su imali pogrešno prezime ili podržavali pogrešnu stranu..ili imali previše imovine...)
Nažalost, ne postoji nijedna slika Huga sa ženom i bebom...ali makar čuvamo ovih par slika.
Zato me je još i više obradovalo i iznenadilo što vidim na slici postovanoj ovde - Obrada Oskara, deda-strica rođenog.
Inače, on je, sa suprugom Jelkom, nakon svih stradanja, uspeo da se iseli u Italiju i tamo poživi još 20 godina, gde ga je moj otac kao tinejdžer posećivao i voleo, kao mušku figuru, najbližu ocu, što nažalost nikada nije imao prilike da ima u životu.



* Pitomci podoficirske škole Vojske Kraljevine Jugoslavije oko 1931. 2.jpg (602.85 KB, 1358x950 - viewed 25 times.)

* jelka oskar nevenka.jpg (200.02 KB, 1024x1575 - viewed 21 times.)

* HUGO AND OSKAR WITH ANOTHER OFFICER - AROUND 1920ISH MAYBE.jpg (108.03 KB, 1541x1080 - viewed 20 times.)

* OSKAR OBRAD N HUGO PAVLE DAVIDOVIC WITH ANOTHER OFFICER - MAYBE 1920ISH.jpg (251.54 KB, 1496x1029 - viewed 21 times.)
Logged
Trillian
mornar
*
Offline Offline

Posts: 5


Don't panic and carry a Towel.


WWW
« Reply #3027 on: October 08, 2020, 03:53:03 pm »

Iz detinjstva pamtim "strica Mileta Buzdumovića", koji je nestao iz mog života nakon što je moj otac - njegov brat ili rođak - umro.
U porodičnom albumu se nalazi ova fotka (sa još nekim, koje ne perpoznajem), mislim da je to otac strica-Mileta, a na poleđini piše: Major Jovan M. Buzdumović.
Ako se dobro sećam, svi muškarci u porodici su se zvali ili Jovan ili Milan Smiley Sećam se da je stric-Mile imao dva sina, od kojih je mlađi bio, naravno, Jovan, Joca....
Da li možda neko zna nešto o Majoru Buzdumoviću?
Ja nađoh na netu samo ovu knjižicu iz 1938., mislim da je on bio autor ali nikakvih drugih informacija nemam...





* 1 MAJOR JOVAN BUZDUMOVIC.jpg (104.54 KB, 377x573 - viewed 18 times.)

* Screen Shot 2020-10-08 at 16.39.07.png (346.58 KB, 536x725 - viewed 18 times.)
Logged
dzumba
Stručni saradnik - specijalne jedinice
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Posts: 18 992


« Reply #3028 on: October 30, 2020, 07:05:13 pm »

Fotografije pitomaca (ili kursista) podoficirske škole za vrijeme Kraljevine Jugoslavije. Snimljene su cca 1931. godine.

Drugari, ja mislim da je na ovoj slici, skroz levo, moj deda-stric Oskar Obrad Davidović.
Strahovito liči (na fotke koje ja imam iz tog perioda), a i mesto i vreme - sve se slaže:

Ovde je na slici u uniformi, sa sve medaljom, sa suprugom Jelkom i ćerkom Nevenkom:

Ovde je, na prvoj slici, Oskar Obrad (rođen 1900.) skroz desno, a rođeni mu brat, moj deda Hugo Pavle Davidović (r. 1902.) je u sredini:

a na ovoj drugoj slici iz istog "serijala", s istog slikanja, simpatično je što ih je fotograf uslikao pre poziranja, u trenutku kad su bili baš opušteni i smejali se..
Tu je moj deda prvi s leva, pa neki kolega (poručnik valjda?), pa Oskar desno:

Da li se i vama čini da je isti čovek na prvoj slici gore?

Što se vremena i mesta tiče, Oskar Obrad u svojoj autobiografiji piše da je završio školu za (rezervne) oficire, a zatim i kompletirao kurs u Centru za vežbu rez. oficira u Sarajevu:
- 1923. proizveden u čin rezervnog poručnika,
- 1925. bio 4 nedelje na vežbi u 11. pešadijskom puku
- 1927. proizveden u čiln poručnika
- 1930. pohađao 4-nedeljni kurs za osposobljavanje komandovanjem osnovne jedinice (možda je odatle fotka??)
- 1941. mobilisan 4. aprila 1941 kod 53. Pešadijskog puka u Karlovcu.
- 7. aprila - kao Komandant transporta krenuo na front, ka Križevcima, gde ga zatiče slom 10. aprila, pa se vraćaju u Zagreb odakle su krenuli.
- 1942. ga otpuštaju s radnog mesta u firmi u Zagrebu jer nije "proizveo dovoljno dokaza da je arijevac", a ubrzo ga i Gestapo hapsi, pa ga , sa crvenim trouglom, šalju prvo u konc. logor Jankomir...pa u konc. logor Flossenburg... pa u konc. logor Gross-Rosen... a suprugu Jelku u Buchenwald, pa u Ravensbruch, pa u Auschwitz, odakle je nekako uspela da preživi i vrati se kući nakon oslobođenja...

Nažalost, 1942. Gestapo hapsi mog dedu, Oskarovog brata Huga Pavla Davidovića, koji je tada imao bebu od godinu i nešto dana (mog tatu). Pre hapšenja, Hugo trpa ženu Danicu i bebu u automobil i moli svog lojalnog dugogodišnjeg šofera da ih samo odveze negde na sigurno... jer se Danica prezivala Lang... Šofer Feho je upravo to učinio, spasao je živote Danici i mom ocu, a time i meni Smiley
Za to vreme Gestapo hapsi i zatvara mog dedu u koncentracioni logor "Banjica" u Beogradu, proleća te 1942. i neposredno nakon toga ga ubijaju.
I danas pokušavam da pronađem neki trag o njemu i o njegovoj porodici (iako je većina pobijena u logorima tokom rata, jer su imali pogrešno prezime ili podržavali pogrešnu stranu..ili imali previše imovine...)
Nažalost, ne postoji nijedna slika Huga sa ženom i bebom...ali makar čuvamo ovih par slika.
Zato me je još i više obradovalo i iznenadilo što vidim na slici postovanoj ovde - Obrada Oskara, deda-strica rođenog.
Inače, on je, sa suprugom Jelkom, nakon svih stradanja, uspeo da se iseli u Italiju i tamo poživi još 20 godina, gde ga je moj otac kao tinejdžer posećivao i voleo, kao mušku figuru, najbližu ocu, što nažalost nikada nije imao prilike da ima u životu.



Ја мислим да на тој првој слици није твој деда-стриц јер су на тој слици питомци подофицирске школе а твој деда стриц је био официр и то (касније) генералштабни (ђенералштабни) и по чуну мајор. У ВКЈ подофицир је могао постати официр ако положи официрски испит али никако није могао постати генералштабни официр. То су могли само они са завршеном Војном академојом и положеним испитом након генералштабне припреме која је трајала  две године. Како је твој деда-стриц очигледно завршио Војну академију није могао бити питомац подофицирске школе. У Војну академину нису примани подофицири.  Дакле, вероватно се ради о човеку који личи на њега.
Logged
MOTORISTA
Writer Palube
Global Moderator
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 42 862



« Reply #3029 on: December 07, 2020, 12:51:39 pm »

Crnogorska vojska na Tarabošu na Skadarskom jezeru tokom I Balkanskog rata.

[ Attachment: You are not allowed to view attachments ]


* 1-Tarabos.jpg (262.08 KB, 1036x666 - viewed 8 times.)
Logged
Pages:  1 ... 197 198 199 200 201 [202]   Go Up
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2013, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder

SMFAds for Free Forums
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.023 seconds with 23 queries.