PALUBA
September 16, 2019, 05:50:03 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
News:
Glavni pokrovitelj foruma Paluba
kompanija
Protexi Group System
http://www.protexigroup.co.rs/
 
   Home   Help Search Calendar Login Register  
Del.icio.us Digg FURL FaceBook Stumble Upon Reddit SlashDot

Pages:  1 ... 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15   Go Down
  Print  
Author Topic: Admirali JKRM  (Read 55051 times)
 
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
MOTORISTA
Writer Palube
Global Moderator
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 33 436



« Reply #150 on: November 11, 2017, 09:43:40 pm »

А када је Кох био вице-адмирал ?

http://www.paluba.info/smf/index.php/topic,13124.msg104483/topicseen.html#msg104483
Logged
Andrejevic
desetar
*
Offline Offline

Posts: 147



« Reply #151 on: November 11, 2017, 09:55:27 pm »

Колико ја видим,овде не пише да је Кох уопште унапређен у вице-адмирала.

Кох од чина контраадмирала није мдрнуо од када је унапређен у тај чин па до свог пензионисања.
Logged
JASON
poručnik korvete
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 3 178



« Reply #152 on: November 12, 2017, 10:45:57 am »

А када је Кох био вице-адмирал ?
Према објављеним подацима у Службеним војном листу, 11. априла 1929. контраадмирал Кох Ф. Метод је  'стављен у пензију са преводом у резерву и правом на ношење униформе'. После пензионисања, Kох се није повукао из јавног живита, - био je активан у разним организацијама, нарочито 'Јадранској стражи', и виђен на многим свечаностима и војничким славама. У свим онд. новинама, које су писале о тим догађајима, помиње се као 'г. Метод Кох, вицеадмирал у пензији'.
Logged
Andrejevic
desetar
*
Offline Offline

Posts: 147



« Reply #153 on: November 12, 2017, 01:12:16 pm »

А када је Кох био вице-адмирал ?
Према објављеним подацима у Службеним војном листу, 11. априла 1929. контраадмирал Кох Ф. Метод је  'стављен у пензију са преводом у резерву и правом на ношење униформе'. После пензионисања, Kох се није повукао из јавног живита, - био je активан у разним организацијама, нарочито 'Јадранској стражи', и виђен на многим свечаностима и војничким славама. У свим онд. новинама, које су писале о тим догађајима, помиње се као 'г. Метод Кох, вицеадмирал у пензији'.

У новинама пише да је Павле Јуришић Штурм био армијски генерал а то је потпуна глупост.

Метод Кох никада није био унапређен у чин вице-адмирала.
На слици је Никола Станковић,то ми је рекао и историчар који се бави војном историјом а поготово адмиралима и генералима,а уз то и ради са Милетом Бјелајцем који је један од најбољих историчара на просторима бивше Југославије.
Набавите књигу Милета Бјелајца "Генерали и адмирали Краљевине Југославије 1918-1941" и видећете да Кох није био вице-адмирал.

Новине као и сада,тако и тада напишу коју глупост која се понавља стално.


Осим тога,што сте овде обележили Станковића док је био контраадмирал ? Тај човек са ове и са горње слике личе.

* kontraadmiral (potonji vice-admiral) Stankovic.jpg (245.11 KB. 730x457 - viewed 118 times.)





Logged
jadran2
Stručni saradnik - Istorija RM
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Posts: 13 097



« Reply #154 on: November 12, 2017, 04:52:29 pm »

[ Attachment ]
Код ове фотографије има пар нелогичности.

1. Овај човек лево није Метод Кох јер се види да је ово виц-адмирал.То је вице-адмирал Никола Станковић

2.Станковић је постао вице-адмирал тек у децембру 1929. године,а по слици бих закључио да је настала у пролеће-лето.
Међутим,постоји још један проблем;Прица је пензионисан октобра 1929. године.

Можда је слика настала 1930. године ако је Прица са довзолом ношења униформе отишао негде,а ту су били и Станковић и Хаџић.


Истражићу са историчарима па ћу Вам ајвити.
Fotografija je objavljena u Almanahu Jadranske straze za god 1928/29.
Logged
JASON
poručnik korvete
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 3 178



« Reply #155 on: November 12, 2017, 05:54:26 pm »

Набавите књигу Милета Бјелајца "Генерали и адмирали Краљевине Југославије 1918-1941" и видећете да Кох није био вице-адмирал.

Новине као и сада,тако и тада напишу коју глупост која се понавља стално.
Међер, и Миле Б. је преписао некрологе из ондашњијех новина. Шта ћемо сад?
Logged
Andrejevic
desetar
*
Offline Offline

Posts: 147



« Reply #156 on: November 12, 2017, 08:04:08 pm »

Набавите књигу Милета Бјелајца "Генерали и адмирали Краљевине Југославије 1918-1941" и видећете да Кох није био вице-адмирал.

Новине као и сада,тако и тада напишу коју глупост која се понавља стално.
Међер, и Миле Б. је преписао некрологе из ондашњијех новина. Шта ћемо сад?

Jeste li vi doktorirali na temi iz militarije KJ ?
Mislim da niste.Mile je i magistrirao a potom doktorirao a u to vreme je magistratura bila mnogo teška a o doktoratu da ne govorim.Danas je mnogo lakše.
Ako sada nocine napišu da je Diković vojvoda mi svi treba da kažemo "diković nije bio general nego vojcoda" , a sa druge strane kada novine napišu da je Kralj Aleksandar ubijen u Marselju onda svida kažemo "to je apsurd,laž,propagajda"
Imajte logik,gde postoji dokument da je Koh unapređen u vice-admirala ?
Osim toga Koh je imao izduženo lice dok je Stanković kao što se vidi imao loptasto lice da tako kažemo.

Ko je na toj slici sa Pricom i Hadžićem ? Koh nikako ne može biti jer nikada nije bio vice-admiral, a Stanković jeste bio mršav i relaticno visok jer imam sliku sa sahrane Kralja Aleksandra i nije tako nizak kako kažete.

Dao bih vam sliku Stankovića iz knjige Mileta Bjelajca ali tu jenema jer u tom trenutku nije pronađeba slika.U neko buduće vreme izaćiće bolja verzija te knjige pa će tu biti slike svih gnerala u svom najvišem činu koji su imali.
Logged
MOTORISTA
Writer Palube
Global Moderator
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 33 436



« Reply #157 on: November 12, 2017, 10:17:13 pm »

Dobro de, ajde bez nervoze.

Na žalost nemam tu knjigu od Bjelajca, a imao sam priliku da je nabavim.

Pronađi u knjizi ko je sve imao čin VA u KM tog doba, pa da krenemo sa traženjem.
Logged
jadran2
Stručni saradnik - Istorija RM
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Posts: 13 097



« Reply #158 on: November 12, 2017, 10:43:46 pm »

Rekao bih da je lijevo kontra admiral Ć. Koh, a desno vice admiral D. Prica (ovdje spora nema).

(mozda je dobro citirati V. Boškovića iz teme o cinovima):
http://www.paluba.info/smf/index.php/topic,6990.msg352549.html#msg352549

"
.............
- kontradmiral jedan širit širok 1.2 cm. i jedan 5 cm., a 2 cm. više Eliotovog oka dve zlatne vezene zvezdice jedna pored druge duž širita. Zvezdice su šestokrake, u prečniku 2.4 cm. a razmak između njih je 5 cm.;
- viceadmiral - kao kontradmiral, samo umjesto dve - tri zvezdice postavljene u vidu trougla sa vrhom na više.
Logged
jadran2
Stručni saradnik - Istorija RM
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Posts: 13 097



« Reply #159 on: November 12, 2017, 10:50:30 pm »

Mozda ova fotografija malo pomogne.

* 001.jpg (822.17 KB. 1304x1119 - viewed 63 times.)

Logged
Andrejevic
desetar
*
Offline Offline

Posts: 147



« Reply #160 on: November 13, 2017, 02:24:57 pm »

Једини вице-адмирали Краљевине Југославије су били Никола Станковић и Марјан Полич (подразумева се да су Драгутин Прица и Виктор Викерхаузер прошли кроз чин вице-адмирала).

Дакле у томе је проблем.
Не познајемо чинове Краљевине Југославије.На Јадраново образложење о чиновима бих надовезао следећа питања и констатације:
1.У том случају Краљ Александар је био вице-адмирал а не адмирал.

* Kralj aleksandar admiral i kemal pasa ataturk.jpg (46.36 KB. 498x346 - viewed 43 times.)

2.Који чин је одна имао један рунолист ?
3.Колико рунолиста би у том случају имао адмирал ?

Чинови у морнарици и копненој војсци и авијацији су били означени исто,само што неки чинови нису убачени у нашу војсцу.
На пример између армијског генерала и  дивизијског генерала је требао бити корпусни генерал,а у морнарици би пре контраадмирала требао бити комодор.
Међутим корпусни генерал и комодор нису убачени па је чин вице-адмирал изједначен са дивизијским генералом а контраадмирал био изјдначен са бригадним генералом.И сходно томе су и рунолисти тако убачени.

Ову таблицу је правио један историчар,чисто да се зна.

Нисмо ми Французи да нам први генералски/адмиралски чин има две звездице односно у нашем случају рунолиста.
Ми смо имали логичнији приступ;први генералски чин има 1 рунолист,а на ослате више генералске чинове се додаје још по један у односу на предходни осим у случају војводе тј. фелдмаршала који нема ни један рунолист.


Што се тиче  ове последње фотографије,драго ми је да сте је поставили из два разлога:
1. Лепа фотка
2. Помоћиће нам;
Погледајте лице Коха на овој задњој и лица Станковића тј. "Коха" на прошле две фотографије.Станковић је имао лице облика као Хаџић или Прица,да не кажем лоптасто, док је Кох имао издужено лице.
Осим тога,историчари знају како је комликовано идентификовати особу на више слика јер на једној слици може да због угла у који је стао у односу на фото-апарат или због даљине или неких других услова изгледа потпуно другачије од изворне фотографије где се налази само о н и која је сликана из близине.


Е сада бих нагрдио госпођу која је стала испред рукава Метода Коха јер због ње не видимо број рунолиста !  Grin

Logged
jadran2
Stručni saradnik - Istorija RM
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Posts: 13 097



« Reply #161 on: November 13, 2017, 06:19:48 pm »

...nakon jadranove dopune, da uputim ponovljeni javni poziv za kompletiranje osnovnih podataka o admiralskoj klasi.
Sadašnje stanje:

1.   Vuković Podkapelski S.  Janko: 27.09.1871.; 01.07.1889.; kontra admiral 31.10.1918.; +poginuo na Viribus Unitis 01.11.1918., Pula.

2.   Koh F. Metod: 04.10.1874.; 01.10.1892.; kontra admiral 03.11.1918.; penzionisan sa pravom nošenja uniforme 11.04.1929.; +25.09.1952., Trst.

3.   Prica M. Dragutin: 05.11.1867.; 01.07.1885.; admiral 06.09.1929.;  penzionisan 18.10.1929.; +14.06.1960., Opatija.

4.   Vikerhauzer M. Viktor: 25.11.1866.; 01.07.1885.; admiral 01.04.1930.; penzionisan 07.04.1932.; +14.12.1940., Zemun.

5.   Stanković N. Nikola: 22.04.1875.; 01.07.1893.; vice admiral 01.11.1929.; penzionisan 06.03.1934.;  +19.02.1942., Zagreb.

6.   Polić Lj. Marijan: 05.05.1876.; 13.09.1893.; vice admiral 06.09.1935.; penzionisan 07.04.1932.; +04.12.1958., Zagreb.

7.   Vučer I. Franc: 13.01.1875.; 01.07.1893.; kontra admiral 17.12.1930.; penzionisan 31.12.1931.; + 22.05.1956., Drča.

8.   Salher P. Rihard: ?.?.1875.; 01.07.1894.; kontra admiral 17.12.1930.; penzionisan 31.12.1931.; +?.?.1955., Sušak.

9.   Mariašević P. Vladimir: 19.06.1886.; 18.06.1905.; kontra admiral 01.12.1937.; penzionisan 17.04.1940.; +?.?.1961., Zemun.

10.   Luteroti M. Julijan: 06.01.1884.;  28.06.1902.; kontra admiral 01.12.1937.; +?.?.1956.

11.   Pavić A. Armin: 24.08.1888.; 16.06.1907.; kontra admiral 01.12.1939.; penzionisan 19.07.1940.; + 28.09.1949., Zagreb.

12.   Tijanić T. Tomo: 16.09.1887.; 16.06.1907.;  kontra admiral 01.12.1939.; 07.10.1953.

13.   Domainko Đ. Emil: 21.06.1889.; 17.06.1909; kontra admiral 06.09.1940.; +?.?.?.?.

Nedostajući podatci:
- Dan i mjesec rođenja i smrti za kontra admirala Salhera,
- Dan i mjesec smrti za kontra admirale Mariaševića i Luterotija,
- Dan, mjesec, godina i mjesto smrti kontra admirala Domainka.

Naisao na podatke o J. Luterottiju....

* J. Luterotti.png (13.02 KB. 234x271 - viewed 165 times.)

Logged
Dreadnought
Global Moderator
kapetan bojnog broda
*
Online Online

Posts: 26 608



« Reply #162 on: November 13, 2017, 07:19:27 pm »

[ Attachment ]
Код ове фотографије има пар нелогичности.

1. Овај човек лево није Метод Кох јер се види да је ово виц-адмирал.То је вице-адмирал Никола Станковић

2.Станковић је постао вице-адмирал тек у децембру 1929. године,а по слици бих закључио да је настала у пролеће-лето.
Међутим,постоји још један проблем;Прица је пензионисан октобра 1929. године.

Можда је слика настала 1930. године ако је Прица са довзолом ношења униформе отишао негде,а ту су били и Станковић и Хаџић.


Истражићу са историчарима па ћу Вам ајвити.


Ajmo za početak ovako.

Fotografija o kojoj je reč je objavljena u Almanahu Jadranske straže za 1928/29 godinu, štampanom i objavljenom 1928 godine. Evo, upravo sam malopre iz tog almanaha napravio ove skenove ...




* almanah JS.jpg (1770.65 KB. 2725x2217 - viewed 67 times.)




* almanah JS...jpg (327.49 KB. 1286x1758 - viewed 49 times.)



Ako pođemo od te činjenice kada je fotografija objavljena, možemo zaključiti da je fotografija snimljena pre ili najkasnije tokom 1928. godine, tako da onda ne bi mogao da bude Nikola Stanković na fotografiji.


A evo iz istog Almanaha i kontraadmirala Metoda Koha za poređenje.



* metod koh.jpg (1031.8 KB. 1433x1956 - viewed 79 times.)


Logged
Andrejevic
desetar
*
Offline Offline

Posts: 147



« Reply #163 on: November 13, 2017, 08:18:17 pm »

У том слчају не може да буде ни Кох.
Logged
brodarski
Stručni saradnik - Istorija RM
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Posts: 11 972



« Reply #164 on: November 13, 2017, 09:46:08 pm »

Koch nije. Jedino bi moga biti Wickerhauser.
Logged
Pages:  1 ... 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15   Go Up
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2013, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder

SMFAds for Free Forums
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.032 seconds with 26 queries.