PALUBA
October 23, 2019, 10:37:57 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
News: KONKURS ZA UREDNIKE FORUMA
 
   Home   Help Search Calendar Login Register  
Del.icio.us Digg FURL FaceBook Stumble Upon Reddit SlashDot

Pages:  1 ... 9 10 11 12 13 [14] 15   Go Down
  Print  
Author Topic: Admirali JKRM  (Read 56042 times)
 
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
jadran2
Stručni saradnik - Istorija RM
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Posts: 13 097



« Reply #195 on: November 19, 2017, 01:26:01 pm »

Jos jedna...

* adm. cin.jpg (75.82 KB. 337x900 - viewed 77 times.)

Logged
vladimir bošković
vodnik I klase
*
Offline Offline

Posts: 539



« Reply #196 on: November 19, 2017, 02:57:13 pm »

Hvala jadran2 za podatak o potonjoj uri kontra admirala Luterotija: polako se približavamo cjelini tih podataka za sve admirale Kraljevske mornarice.
Da dodam samo da je admiral Prica, kako smo već u ovoj temi objavili, penzionisan na vlastiti zahtjev 18.10.1929. i preveden u rezervu a istog je dana, drugim rješenjem naravno, odlikovan Karađorđevom zvezdom III stepena. U čin admirala je unaprijeđen 06.09.1929. dakle prije nego što je, ubrzo nakon toga, donijeta Uredba o Komandi Mornarice sa odredbama (član 3) koje sam postirao. Dakle, Pricin nivo je najprije postao normativni standard, koji je kasnije (naknadno)  primjenjen jedino u slučaju Vikerhauzera. I to govori o izuzetnosti admirala Price u Kraljevskoj Mornarici.
Logged
vladimir bošković
vodnik I klase
*
Offline Offline

Posts: 539



« Reply #197 on: November 19, 2017, 03:17:01 pm »


I još nešto, onako usput ...

Tokom svog života upoznao sam veliki broj istoričara, što "školovanih", što "amatera-entuzijasta".

Moja iskustva radeći i sa jednima i sa drugima su takva da sa sigurnošću mogu reći da to što je neko "školovan" ne znači da nije i diletant  Grin

A Boga mi, neki od "školovanih" pored toga što su diletanti, nego su i lopovi, neće da vrate materijal koji im je pozajmljen  Cheesy


A nijesam zaista želio arogantan da ispadnem. Ovdje smo skoro svi uglavnom entuzijasti koji ubacuju što znaju o stvarima koje vole i raduju se da drugi na osnovu toga odu dalje. Bio sam kao pravnik postdiplomac istorije države i prava, ali ne vidim zbog čega bi to ili isforsirani  ex cathedra elitizam nekih istoričara veze imali sa faleristikom, i sa Palubom generalno Smiley
Logged
jadran2
Stručni saradnik - Istorija RM
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Posts: 13 097



« Reply #198 on: November 19, 2017, 04:09:30 pm »

Hvala jadran2 za podatak o potonjoj uri kontra admirala Luterotija: polako se približavamo cjelini tih podataka za sve admirale Kraljevske mornarice.
Da dodam samo da je admiral Prica, kako smo već u ovoj temi objavili, penzionisan na vlastiti zahtjev 18.10.1929. i preveden u rezervu a istog je dana, drugim rješenjem naravno, odlikovan Karađorđevom zvezdom III stepena. U čin admirala je unaprijeđen 06.09.1929. dakle prije nego što je, ubrzo nakon toga, donijeta Uredba o Komandi Mornarice sa odredbama (član 3) koje sam postirao. Dakle, Pricin nivo je najprije postao normativni standard, koji je kasnije (naknadno)  primjenjen jedino u slučaju Vikerhauzera. I to govori o izuzetnosti admirala Price u Kraljevskoj Mornarici.

Ne mogu dokuciti otkud onda 3 zvjezdice na fotografijama koje su svakako snimljene 24. IX 1925. prilikom velike vojne parade u kojoj je ucestvovalo 987 ljudi, a i na fotografijama do 06.9.1929..
Logged
jadran2
Stručni saradnik - Istorija RM
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Posts: 13 097



« Reply #199 on: November 19, 2017, 04:12:31 pm »

i jos....
Uvaženi i velecijenjeni admiral Dragutin Prica sa svitom u Šibeniku. Na rukavu su slabo vidljive tri zvjezdice.
[ Attachment ]


* Sibenik.jpg (164.41 KB, 503x699 - viewed 77 times.)
« Last Edit: November 19, 2017, 04:14:05 pm by jadran2 » Logged
fazan
stariji vodnik
*
Offline Offline

Posts: 768


« Reply #200 on: November 19, 2017, 05:30:38 pm »

Дакле,
1 рунолист означава контраадмирала
2 рунолиста означавају вице-адмирала и
3 рунолиста означавају адмирала


Дбоглави бели орао са грбом и круном је ознака бојног војводе,а тај чин је постојао само у сувоземној војсци и никада није уведен у Ратну Морнарицу.

Да ли постоји нека фотографија где се види рунолист на рукаву? На свим фотографијама које сам до сада видео су шестокраке звездице.
Logged
jadran2
Stručni saradnik - Istorija RM
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Posts: 13 097



« Reply #201 on: November 19, 2017, 06:00:32 pm »

Rihard Salher, (Richard Salcher), kao kbb.

* Richard Salcher ..png (306.04 KB. 520x657 - viewed 77 times.)

Logged
Dreadnought
Global Moderator
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Posts: 27 823



« Reply #202 on: November 19, 2017, 06:07:23 pm »



I još nešto, onako usput ...

Tokom svog života upoznao sam veliki broj istoričara, što "školovanih", što "amatera-entuzijasta".

Moja iskustva radeći i sa jednima i sa drugima su takva da sa sigurnošću mogu reći da to što je neko "školovan" ne znači da nije i diletant  Grin

A Boga mi, neki od "školovanih" pored toga što su diletanti, nego su i lopovi, neće da vrate materijal koji im je pozajmljen  Cheesy

A nijesam zaista želio arogantan da ispadnem. Ovdje smo skoro svi uglavnom entuzijasti koji ubacuju što znaju o stvarima koje vole i raduju se da drugi na osnovu toga odu dalje. Bio sam kao pravnik postdiplomac istorije države i prava, ali ne vidim zbog čega bi to ili isforsirani  ex cathedra elitizam nekih istoričara veze imali sa faleristikom, i sa Palubom generalno Smiley


Tako i jeste Vladimire, slažem se potpuno Smiley


I da ne bude da sam se javio samo zbog ovoga, evo i vice admirala Nikole Stankovića, ranije Nikolaus Sztankovich De Sztapar.



* vice admiral nikola stanković.jpg (135.67 KB. 521x1199 - viewed 1004 times.)




* Nikolaus Sztankovich De Sztapar_.jpg (245.74 KB. 1277x462 - viewed 134 times.)



Koliko se sećam, beše li se on žalio na "švabe" na položajima u mornarici?  Grin

Milslim da ga je i Mirko Pleiweiss u Slomljenom sidru "potkačio" po tom pitanju, ako me sećanje ne vara.

Logged
Andrejevic
desetar
*
Offline Offline

Posts: 147



« Reply #203 on: November 19, 2017, 08:59:49 pm »

Prvo bih zamolio Vladimira da postavi sliku dokumenta gde piše da je Prica unapređen u admirala 6.9.1929.


Evo ovako,ono da jeVikerhauzer u čin vice-admirala unapređen 1919 je štamparska greška,to me je pokolebalo.

Ide sledeće;
1. Od 1919-1923 postojao je sledeći raspored:
RMSuvozemna vojska
/Vojvoda
KontraadmiralĐeneral

2. Od 1923-1929 postojao je sledeći raspored :
RMSuvozemna vojska
AdmiralVojvoda
Vice-admiralArmijski đeneral
KontraadmiralDivizijski đeneral
/Brigadni đeneral
Kapetan bbpukovnik
...

To je urađeno radi izjednačavanja vojvode i admirala i do 8. septembra 1929 oba čina su bila ranga feldmaršala, to znamo jer su od 1924 imali istu godišnju platu, to znači da su bili istog ranga.

3. Od 1929-1945 postojao je sledeći raspored:
RMSuvozemna vojska
/ Vojvoda
AdmiralArmijski đeneral
Vice-admiralDivizijski đeneral
KontraadmiralBrigadni đeneral
Kapetan bbpukovnik
...


Da objasnim ovo za generalske zvezdice.
Generalske šestokrake zvezdice liče na runolista.Runoliati su biljke koje su razgranate višekrake zvezde i veomasu retke i rastu na planinama i ima ih u Sloveniji ako se ne varam.
Zovemo ih runolisti jer liče na te biljke i po uzoru na njih su pravljeni,brže je reći runolist nego šewtokraka zvezdica.
Evo primer:
Recimo da su bile uvedene zvezeice u obliku ruže. Brže bi bilo reći ima tri ruže nego ima tri zvezdice u obliku ruže.Tako je i brže reći runolisti nego šestokrake zvezde.



Inače,kada već spominjete,Viktor Vikerhauzer je bio Nemac pa se možda Stanković na njega žalio.
« Last Edit: November 21, 2017, 09:40:35 am by MOTORISTA, Reason: Sređena tabela radi preglednosti » Logged
Andrejevic
desetar
*
Offline Offline

Posts: 147



« Reply #204 on: November 19, 2017, 09:45:44 pm »

Samo da dodam za runolist. On je uveden jer kao šro rekoh,raste na visokim vrhovima planina i zato je simbolika runolista visok položaj koji general ili admiral zauzima u komandnim položajima u armiji.
Tako da je runolist zbog visine mesta na kome raste predstavljao visinu komandnog mesta u vojsci KJ.


Inače evoblink sa Kupinda.Pronašao sam knjigu Generali i Admirali Kraljevine Jugoslavije 1918-1941 pa ko hoće nek je nabavi i može da raspolaže sa podacima o generalima i admiralima ali i da nauči nešto.

https://www.kupindo.com/Antikvarne-knjige/23981213_Generali-i-admirali-Kraljevine-Jugoslavije-1918-1941
Logged
jadran2
Stručni saradnik - Istorija RM
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Posts: 13 097



« Reply #205 on: November 19, 2017, 09:54:47 pm »



...


Inače,kada već spominjete,Viktor Vikerhauzer je bio Nemac pa se možda Stanković na njega žalio.

Oba brata Vikerhauzeri/Wickerhauseri su rodjeni u Zagrebu, nisu bili Nijemci.
Logged
Andrejevic
desetar
*
Offline Offline

Posts: 147



« Reply #206 on: November 19, 2017, 10:10:57 pm »

Dobro,Vikerhauzer je bio Astrijanac,moja greška,ali ipak bi ga zvali u svakom slučaju Švabom.
Da li je neko Nemac ili Austrijanac, od davnina su i jedne i druge nazivali Švabama.
A nemačkom Austija se čita Ostrajh što znači Istočni Rajh.

Logged
jadran2
Stručni saradnik - Istorija RM
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Posts: 13 097



« Reply #207 on: November 19, 2017, 10:48:19 pm »


Sto se tice Dreadove opaske oko "švaba" na polozajima u Mornarici, to je ona vec spomenuta Stankoviceva Vojno-psiholoska studija, medjutim je zanimljiv i stav kadm. Kocha (tada komandanta III POK-a) u vezi karaktera pobune mornara u B-K kao i njegov opsirni referat koji je, po Dr. F. Culinovicu, 1.5.1928. dostavio kralju Aleksandru, mimo svake redovne procedure.

Opcenito je stav Kocha od prvih dana postavljanja na novu funkciju u 11/1918 pa do njegovog umirovljenja - vrlo zanimljiv, a sto trazi detaljniju razradu, koja ce biti malo kasnije spomenuta, a podrobno obradjena do 100-godisnjice zavrsetka ISR.
« Last Edit: November 19, 2017, 10:53:33 pm by jadran2 » Logged
jadran2
Stručni saradnik - Istorija RM
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Posts: 13 097



« Reply #208 on: November 19, 2017, 11:00:40 pm »

Dobro,Vikerhauzer je bio Astrijanac,moja greška,ali ipak bi ga zvali u svakom slučaju Švabom.
Da li je neko Nemac ili Austrijanac, od davnina su i jedne i druge nazivali Švabama.
A nemačkom Austija se čita Ostrajh što znači Istočni Rajh.


Uostalom, 1.10.1918. je umirovljen, ne po svojoj zelji.......
Logged
vladimir bošković
vodnik I klase
*
Offline Offline

Posts: 539



« Reply #209 on: November 19, 2017, 11:27:00 pm »

Prvo bih zamolio Vladimira da postavi sliku dokumenta gde piše da je Prica unapređen u admirala 6.9.1929.

Pa, nijeste ni Vi postavili dokument, niti ga autor navodi u tekstu na koji se pozivate i u kojem bez preciziranja tvrdi da je Dragutin Prica admiral od 1925.
Evo vam objave o razriješenju Price sa mjesta Počasnog Ađutanta 12.11.1927., ima negdje i ukaz o odlikovanju sa kraja 1928, u oba je naveden kao vice admiral

* prica vice admiral.png (542.61 KB. 590x716 - viewed 68 times.)


Objave o unaprijeđenju Price u admirala nema ni u Službenom vojnom listu od 06.09.1929. ni u narednom broju, iako sam pažljivo pogledao i ne nedostaju stranice. Ali, svakako se Prica kao admiral pojavljuje tek u godišnjaku iz 1929. u objavi o razriješenju sa mjesta Komandanta Mornarice, u godišnjacima iz 1927 i 1928 je vice admiral.  Podatak da je Prica admiral od 06.09.1929. uzet je iz Liste ukaznog osoblja Kraljevske mornarice prije 06.04.1941. koju je sastavio kapetan fregate Rene Podhorski u emigraciji, po osnovu podataka iz ranijih rang lista.

* Podhorski.png (54.18 KB. 687x58 - viewed 69 times.)

Logged
Pages:  1 ... 9 10 11 12 13 [14] 15   Go Up
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2013, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder

SMFAds for Free Forums
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.023 seconds with 26 queries.