PALUBA
October 24, 2017, 01:24:40 am *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
News:
Glavni pokrovitelj foruma Paluba
kompanija
Protexi Group System
http://www.protexigroup.co.rs/
 
   Home   Help Search Calendar Login Register  
Pages:  1 ... 8 9 [10]   Go Down
  Print  
Author Topic: Admirali JKRM  (Read 31316 times)
 
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
JASON
zastavnik I klase
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1 786



« Reply #135 on: March 29, 2016, 08:37:32 am »

Адмирал г. Рихард Салхер


* адмирал г. Рихард Салхер.jpg (55.91 KB. 324x353 - viewed 86 times.)

Рихард П. Салхер. – Рођен је 1875. у Трсту. После рата примљен је у југословенску морнарицу и командовао је бродом Цар Макс. Потом је био командант саобраћајне команде у Боки Которској, помоћник команданта Боке Которске, и командант поморског арсенала у Тивту. Касније је био командант Хвара, матичног брода за подморнице, и опет, поред редовне дужности, командант поморског арсенала у Тивту.


Logged
jadran2
Stručni saradnik - Istorija RM
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Posts: 12 780



« Reply #136 on: March 29, 2016, 09:31:06 am »

8.   Salher P. Rihard: 20.6.1875.; 01.07.1894.; kontra admiral 17.12.1930.; penzionisan 31.12.1931.; +?.?.1956., Sušak.
Logged
vladimir bošković
vodnik I klase
*
Offline Offline

Posts: 505



« Reply #137 on: March 29, 2016, 11:39:18 am »

Lijenost će dokosuriti ovaj svijet. Zbog identičnih datuma unaprijeđenja u kontra admirala i penzionisanja, uradio sam copy+paste i za podatke o datumu klase za Vučera i Salhera pa ih poslije nijesam popravio kako treba.

7.   Vučer I. Franc: 13.01.1875.; 01.10.1892.; kontra admiral 17.12.1930.; penzionisan 31.12.1931.; + 22.05.1956., Drča.

8.   Salher P. Rihard: 20.06.1875.; 01.07.1894.; kontra admiral 17.12.1930.; penzionisan 31.12.1931.; +?.?.1956., Sušak.

Po Podhorskom je Salher umro 1955., ali moguće da je napravio grešku prilikom kucanja, on ili PBB Nikolić prilikom prekucavanja na matricu.
Logged
jadran2
Stručni saradnik - Istorija RM
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Posts: 12 780



« Reply #138 on: March 29, 2016, 12:02:01 pm »

U slovenskim popisima "generala i admirala slovenskog roda" i u mnogom takvim edicijama navodi se godina 1955. Po podatku groblja Trsat gdje je kontraadmiral R. Salcher (Salher) sahranjen, navodi se kao godina smrti 1956. (polje D-2-20).
Logged
vladimir bošković
vodnik I klase
*
Offline Offline

Posts: 505



« Reply #139 on: March 29, 2016, 01:05:26 pm »

Moguće da je u listi "generala i admirala slovenskoga roda" greška preuzeta od Podhorskog, vidjećemo.
Nemamo još nikakav podatak o vremenu i mjestu smrti Emila Domainka: njemu se nakon prijema u Hrvatsko domobranstvo i prevođenja u mirovinski stališ 1942., zameo svaki trag. Kranjc je radeći na "Slovenska vojaška inteligenca" bio navodno u dilemi da ga uvrsti u admirale slovenskog porjekla.
« Last Edit: March 29, 2016, 01:25:48 pm by vladimir bošković » Logged
jadran2
Stručni saradnik - Istorija RM
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Posts: 12 780



« Reply #140 on: March 29, 2016, 03:25:42 pm »

Valkz.cz nema taj podatak, a M. Bjelajac u svojoj knjizi o "Generalima i admiralima......"?
Logged
vladimir bošković
vodnik I klase
*
Offline Offline

Posts: 505



« Reply #141 on: March 29, 2016, 04:10:15 pm »

Koliko se sjećam, ni tamo nema podatka o Domainku.
Najviše podataka u vezi sa admiralima KM, sakupljeno je na Palubi Smiley
« Last Edit: March 29, 2016, 04:33:22 pm by vladimir bošković » Logged
m-hobby
razvodnik
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 74


« Reply #142 on: March 29, 2016, 11:49:29 pm »

Moguće da je u listi "generala i admirala slovenskoga roda" greška preuzeta od Podhorskog, vidjećemo.
Nemamo još nikakav podatak o vremenu i mjestu smrti Emila Domainka: njemu se nakon prijema u Hrvatsko domobranstvo i prevođenja u mirovinski stališ 1942., zameo svaki trag. Kranjc je radeći na "Slovenska vojaška inteligenca" bio navodno u dilemi da ga uvrsti u admirale slovenskog porjekla.

Emil Domainko rodjen 21.06.1889 umro 11.04.1968 u Novom Sadu, sahranjen na Starom groblju u Petrovaradinu, grobno mesto 01/01-187 G.
Na istom grobnom mestu sahranjena i njegova supruga Irina (rodjena 12.09.1904   a umrla 18.02.1981).
Koliko znam nemaju potomaka.

Neke od ovih detalja saznao sam, interesujuci se krajem osamdesetih za sudbine starih vazduhoplovaca u Novom Sadu, od njihove komsinice koja se secala da je po smrti Domainka njegova supruga uz njenu pomoc izbacila, kako je izjavila "pun kontejner nekih starih dokumenata"!  :'(


Logged
jadran2
Stručni saradnik - Istorija RM
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Posts: 12 780



« Reply #143 on: March 30, 2016, 06:36:19 am »

Izvrsno M-hobby. Smiley A velika steta za bacene dokumente.
Logged
vladimir bošković
vodnik I klase
*
Offline Offline

Posts: 505



« Reply #144 on: March 30, 2016, 11:13:29 am »

Odličan podatak!
Hvala!
Logged
ViribusUnitis
vodnik
*
Offline Offline

Posts: 388


« Reply #145 on: March 30, 2016, 04:36:29 pm »

Interesantno je da je Domainko umro u Novom Sadu 1968. Budući da je 1941. prišao NDH, kako to da nije procesuiran poslije rata? Ili jest, pa je odslužio kaznu? Zna li netko detalje o njegovoj sudbini nakon 1945.?
Logged
Andrejevic
razvodnik
*
Offline Offline

Posts: 76



« Reply #146 on: August 11, 2017, 09:45:21 pm »

Што се тиче контра-адмирала Лутеротија и Домаинка,врло је загуљена ствар те 1941. гдојне.

По неким изворима последњи командант ЈКРМ био је Лутероти,а овде сам видео да је Домаинко био.
Домаинко је био по неким изворима у АР командант 1. торпедне дивизије и са њом је хтео да пребегне на Крф али знамо шта се десило.
А у књизи "Генерали и Адмирали КЈ 1918-1941" Милета Бјелајца пише да је у АР био Начелник Штаба Морнарице.
Врло је могуће да је био и командант 1. торпедне дивизије и Нашелник Штаба Морнарице истовремено.
Ако је био на оба положаја,врло је могуће да му зато приписују да је био командант морнарице,јер је као што сма причитао ис ада написао,био Начелник Штаба Морнарице,а није редак случај да начелницима штабова јединица и формација приписују командно место над тим јединицама и формацијама.

Занимљиво да не знам уопште шта се дешавало са Домаинком након 17. априла 1941. године,а камоли након 1945.
Ако неко има податке између 1941-1945 може ли да нам напише,ако већ није написао неко.Ако је то већ написао може ли се добити линк ка тој страни на теми,јер тренутно не могу да прочитам целу ову тему,немам довољно времена.

Иначе у овој горе споменутој књизи има слика Лутеротија као контра-адмирала и Домаинка као к.б.б. али слику Домаинка тренутно немам у рачунару па ево само Лутероти.

* Kont.Adm.Julije Luteroti.jpg (935.9 KB. 1198x1688 - viewed 10 times.)

Слика није добра јер сам је пре пар месеци када сма је сликао,сликао ноћи са блицом,па се зато на папиру одсијава светлост.Видећу да сутра,прекосутра сликам по дневном светлу обе фотографије,можда и конта-адмирала Тому сликам пошто се не сећам да сам овде видео његову слику.

Logged
Pages:  1 ... 8 9 [10]   Go Up
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2013, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder

SMFAds for Free Forums
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.044 seconds with 39 queries.