PALUBA
May 26, 2020, 10:15:45 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
News:
Glavni pokrovitelj foruma Paluba
kompanija
Protexi Group System
http://www.protexigroup.co.rs/
 
   Home   Help Search Calendar Login Register  
Del.icio.us Digg FURL FaceBook Stumble Upon Reddit SlashDot

Pages:  1 2 [3] 4 5   Go Down
  Print  
Author Topic: Popis tipova aviona PV  (Read 20420 times)
 
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
m-hobby
razvodnik
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 89


« Reply #30 on: June 25, 2012, 11:33:39 pm »

Što se tiče Do 22 ili Do H stanje 31. januara 1941. godine je sledeće
25. hidroeskadrila
301, 302, 304, 306, 308, 310 i 312
Na popravci u radionici 2. hidroplanske komande
303
20. hidroeskadrila
307, 309, 311 i 313
Tog 31. januara 1941. godine Do C je bio sasvim izvesno po zvaničnom dokumentu 313.
Takođe tog dana He - 8 je imao oznaku ŠP 192.

Upravo gledam dokument na koji se pozivas (Pregled upotrebe hidroplana 2. hidroplanske komande na dan 31. januara 1941.) Dokument gledam i nigde ne vidim ono sto tvrdis da je Do-C3 "sasvim izvesno 313"!
Naprotiv iz tog dokumenta vidim upravo suprotno: Avion Do-H sa brojem 301 ima motor HS 12 ydrs (koji nosi prototip) a svi ostali imaju motore HS 12Y21 (za serijske modele)!

Prica o Do-H kod nas je sasvim jasna:
 1934. stize Do C3 (prototip) koji je u Pomorskom vazduhoplovstvu dobio eskadrilsku oznaku 302 (ofarbanu kod nas), sledecu u nizu posle Smolika J-16 (300) i He-8 (301).
 1937. zbog dodatne kolicine porucenih serijskih Do-H (Do-22) prenumerisu avione Smolik J-16 (u 191 - u knjizici letenja Jagatic Franje zabelezen let krajem juna 1937. na J-16 ovog broja) i He-8 (u 192) a radi kontinuiteta evidencijskih brojeva svih Do-H prototip Do C3 broj 302 prenumerisu u 301! Ostalih 12 seriskih Do-H dobijaju (u dornierovoj fabrici) brojeve od 302 do 312.

Ali da ne bi ostali na recima da to i ilustrujemo slikama, jer kao sto kazu slike govore vise nego 1000 reci ( u prilogu i famozni nepostojeci Lohner N4D):
(prototip Do-C3 se najlakse raspoznaje po cetvorokrakoj elisi za razliku od ostalih serijskih koji imaju trokraku!)


* Do C3 302 do 1937.jpg (96.15 KB, 640x420 - viewed 207 times.)

* Do C3 301 posle 1937.jpg (162.21 KB, 800x533 - viewed 192 times.)

* Lohner N4D.jpg (178.6 KB, 850x614 - viewed 235 times.)
« Last Edit: June 25, 2012, 11:46:52 pm by m-hobby » Logged
Deligrad
zastavnik
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1 241


Нема дoбрих закoна без дoбрo наoружане војне силе


« Reply #31 on: June 26, 2012, 12:08:35 am »

Najpre o trećoj fotografiji. Postojalo je pravilo o pisanju ćirilicom i latinicom na kojoj se strani piše kojim pismom. To pravilo je važilo i za brodove i hidroavione a postojalo i pravilo kad se od toga odstupalo. Ja sam veoma zahvalan za treću fotografiju jer mi je kao u crtanom filmu svetlu se upalilo.
Što se tiče dokumenta ne pozivam se na taj dokument već na pregled stanja. Al dosad sam ja čuo čak tri ako ne četiri verzije priče o Do 22 dogovorite se koja je tačna. Možda su vaši podaci tačniji od arhivsih podataka Dorniea ne kažem videćemo pogotovo za Do-C.
Još jednom hvala na fotografiji Lonera prosvetlila me.
« Last Edit: June 26, 2012, 12:30:21 am by Deligrad » Logged
Deligrad
zastavnik
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1 241


Нема дoбрих закoна без дoбрo наoружане војне силе


« Reply #32 on: June 26, 2012, 12:37:18 am »

Posebno obratiti pažnju na uniforme oficira i mornara.
Logged
Deligrad
zastavnik
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1 241


Нема дoбрих закoна без дoбрo наoружане војне силе


« Reply #33 on: June 26, 2012, 12:48:44 am »

I još nešto šta je karakteristično sa ovom oznakom. Uporedi fotografiju istotipnog aviona koja je greškom stavljena kod šimika N2d.
« Last Edit: June 26, 2012, 12:57:07 am by Deligrad » Logged
Deligrad
zastavnik
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1 241


Нема дoбрих закoна без дoбрo наoружане војне силе


« Reply #34 on: June 26, 2012, 01:26:26 am »

Malo pre je bilo reči o Do H. Bile su i fotografije. Al da krenemo najpre o prototipu. Al da bi razjasnili pitanje prototipa moramo da razjasnimo malo oko aviona Do C kojih ima nekoliko verzija. Pa koji je od njih naš prototip. Za zagrevanje evo jedne fabričke fotografije hidroaviona Do C-3a.


* Do C 3a.jpg (48.76 KB. 800x600 - viewed 281 times.)

Logged
MOTORISTA
Writer Palube
Global Moderator
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 36 183



« Reply #35 on: June 26, 2012, 08:57:07 am »

Dakle da rezimiramo,

-Do-C3 nosio je broj 302 (1935/1938) sto potvrdjuju i fotografije.
-Po dolasku partije od 12 Do-H (DO-22Kj) prenumerise se u 301 (ima fotografija), a ostali nose brojeve zakljucno sa 313.
-305 nije izgubljen na preletu vec kasnije u toku obuke.
-313 je DO-H, a njegovih fotografija ima iz Abukira.

Konacno, na dan 6.aprila ima 12 Do-C i Do/H, i to:
 u 25.he 301, 302, 306, 308, 312
 u 20.he 307, 309, 311, 313
 kod 1.hk 304 i u radionici 310, 303

Bojan


Da li je onda od početka bila planirana nabavka 13 aparata ili je Do-C3 stigao na testiranje u PV i posle toga ostao kao, recimo, poklon od strane firme Dornier?
Logged
m-hobby
razvodnik
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 89


« Reply #36 on: June 26, 2012, 09:57:29 am »

Najpre o trećoj fotografiji. Postojalo je pravilo o pisanju ćirilicom i latinicom na kojoj se strani piše kojim pismom. To pravilo je važilo i za brodove i hidroavione a postojalo i pravilo kad se od toga odstupalo. Ja sam veoma zahvalan za treću fotografiju jer mi je kao u crtanom filmu svetlu se upalilo.
...
Još jednom hvala na fotografiji Lonera prosvetlila me.

Na kopiji ove fotografije (iz zbirke nekadasnjeg Vojno-pomorskog muzeja u Splitu, inv. br.broj 5825/ br. neg. 272) pise da je slikano u Kumboru 20. marta 1921.
Inace natpis (N4d) na desnoj strani je prema navedenom pravilu ispravno ispisan latinicom dok je na levoj to isto trebalo da pise cirilicom!
Logged
bojanSDK1
Stručni saradnik OMJ
vodnik
*
Offline Offline

Posts: 364


« Reply #37 on: June 26, 2012, 02:28:29 pm »

Jos dva odgovora P Miladinovica.

Zdravo Bozo,
molim te prosledi ove odgovore :

- za austrougarsku avijaciju:

- to sto se u prethodno pomenutom izvestaju iz maja 1919. ne pominje hidroplan K.178 nije nista cudno jer on tada nije bio operativan. A potvrdu tome nalazimo u knjizi 'Pomorsko zrakoplovstvo na istocnoj obali Jadrana 1918-1941. (prvi dio)', autora Vladimira Isaica i Danijela Frke, na strani 32: "Tijekom 1920. bio je osposobljen jos jedan hidroavion tipa Lohner TL".

- datum snimka Lonera N4d, koje je naveo M-Hobby, pokazuje da je preoznacavanje novim brojevima pocelo pre dolaska hidroplana FBA. To otvara pitanje, da li su na mestima N13, N14 i N15 pre dolaska ovih hidroplana bili austrougarski hidroavioni?

- sto se tice tvrdnje da su dva Lonera odmah predata srpskoj vojsci radi razminiranja Boke opet se poziva ne neimenovani dokument. Profesionalno nema sta. U izvestaju Konjovica i Nesica s pocetka maja 1919. godine, na samom pocetku se kaze da se nije letelo vise od 5 meseci. Drugim recima, na austrougarskim hidroplanima letelo se samo u novembru 1918. Dalje su, prilikom razminiranja, jugoslovenski izvidjaci leteli na italijanskim hidroplanima, koji su u Boku sleteli vec 12. novembra 1918. sto je zabelezila jugoslovenska dnevna stampa. Naravno, mislim da ne treba objasnjavati zasto su Talijani to uradili.
Logged
bojanSDK1
Stručni saradnik OMJ
vodnik
*
Offline Offline

Posts: 364


« Reply #38 on: June 26, 2012, 02:30:21 pm »

Za Do 22:

- nije sporno da je Do C-3 modifikovan vise puta. Nekad u fabrici u Fridrihshafenu, a nekad u Boki. Ako to buni Deligrada onda ne razume razvoj tipa Do-22. Avion Do C-3 uvek je, bez obzira na izmene, nosio fabricki broj W.Nr. 259. Tokom vremena doveden je na standard 'Do 22 prototip'.

- udes aviona 305 opisao je Franjo Lolic u 'Frontovoj' monorami o Do-22. Tamo nije dao godinu ni datum udesa, ali je detaljno opisao uzrok udesa tj. tehnicki otkaz zbog koga je avion definitivno izgubljen. Stojan Jovic je dao datum i mesto udesa, a dobio ga je od Aleksandra Kola koji je razgovarao sa clanom posade hidroplana 305, Antonom Pozegom. Franjo Lolic je bio tehnicki oficir zaduzen za odrzavanje hidroplana Do-22. Kako je hidroavion Do-22 Br. 305 jedini koji je definitivno izgubljen pre rata, ne verujem da mu je bilo tesko da zapamti okolnosti, jer je verovatno po sluzbenoj duznosti bio i na uvidjaju.

eto toliko od mene
pozdrav

Preza
Logged
Deligrad
zastavnik
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1 241


Нема дoбрих закoна без дoбрo наoружане војне силе


« Reply #39 on: June 26, 2012, 02:39:40 pm »

Upravo sam i skrenuo pažnju na uniforme jer na osnovu njih i da nije datirana jasno je da je vrlo rano snimljena - najkasnije 1921. godine. E sad pošto su hidroavioni FBA vrlo niski sa brojevima (nije sporno da su stigli 1922. godine) a znamo da je marta 1921. godine bilo 22 do 24 operativna hidroaviona (čak i u zvaničnim dokumentima postoji razlika) imamo tri rešenja prvo da su neki od operativnih aviona marta 1921. godine imali oznake a nek ne, drugo da su svi imali oznake ali onda dolazi u obzir samo da je postojao nekakav red pa da su po dolasku FBA prenumerisani ili treće da su išle redom ali da je ostavljeno prazno mesto za 3 hidroaviona FBA.
Logged
Deligrad
zastavnik
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1 241


Нема дoбрих закoна без дoбрo наoружане војне силе


« Reply #40 on: June 26, 2012, 02:51:44 pm »

Vreme će vrlo brzo pokazati Milane ko nije razumeo razvoj Do 22. Samo jedna napomena ja sam dobrim delom upravo hteo da isteram na čistac odakle vama građa i izvori. E pa vidi ovako o razvoju i nabavci Do 22 ja sam od Predraga dobio oko 100 fotokopiranih strana. Još toliko imam što sam dobio od Bosnića, Došlića ili što sam sam našao. Ima u arhivskoj građi vrlo detaljno dato ispitivanje i razvoj Dornie Do C (namerno ne pišem C3). Nema potrebe da koristite Lolića kad ima dokumenta. Za svaki avion ima kad je koliko uplaćeno i kako se u % kreće njihovo dovršavanje, probni letovi, nedostaci (i to iz meseca u mesec). Što je još gore sve je to kao i za Do 17 Došlić objavio još pre petnaestak godina. Međutim vaš izvor je Lolić, koji pola stvari piše napamet. Važno mi je bilo da ne bi bilo da ste i vi koristili tu građu - očigledno je da niste.
Bar Predragovu građu ima jedan naš kolega - znaš na koga mislim al je on uopšte ne koristi ne znam zašto. I on koristi literaturu - pre svega Lolića. A ima sve ama u dinar i u dan kad je koji avion vršio prelet.
Logged
Deligrad
zastavnik
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1 241


Нема дoбрих закoна без дoбрo наoружане војне силе


« Reply #41 on: June 26, 2012, 03:05:08 pm »

Uzgred, po već više puta spominjanoj uredbi sa desne strane se piše ćirilicom a sa leve latinicom. Uostalom pogledaj Šimike ili Kamsove - naravno i brodove. Čini mi se da je Preža imao serijal o označavanju aviona i hidroaviona Kraljevine u Vesniku vojnog muzeja.
Logged
bojanSDK1
Stručni saradnik OMJ
vodnik
*
Offline Offline

Posts: 364


« Reply #42 on: June 26, 2012, 03:17:11 pm »

Deligrade,

raspravu o Dornijerima smo poceli od ove tvoje recenice:

Interesuje me odakle vam podatak da Do C nosio oznaku 301 kad je on naknadno dobijen kao zamena za uništeni Do 22 broj 305. Po zvaničnim spiskovima on je nosio br. 313 i isporučen je poslednji.

Ali ti sad skreces na druga pitanja (razvoj, nabavka, cene). Franjo Lolic je naveden kao izvor samo kada je rec o udesu aviona 305.

Boza
Logged
Deligrad
zastavnik
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1 241


Нема дoбрих закoна без дoбрo наoружане војне силе


« Reply #43 on: June 26, 2012, 03:32:25 pm »

Pa Bojane da ste koristili izvornu građu savršeno bi znao šta mislim. Tamo ima vrlo jasno napisano da se zbog udesa 305 do kojeg je došlo greškom na materijalu priznaje kao naknada plaćeni hidroavion Do C (opet nije slučajno da ne upotrebljavam oznaku C3). Da ste koristili izvornu građu znali bi da je naš hidroavion po ugovoru trebalo pre predaje da bude doveden na standard Dornie C2A predviđenih za isporuku Kolumbiji itd ali niste koristili izvornu građu i zato to ne znate. Znali bi i kad je Dornie C zvanično preuzet i plaćen.
« Last Edit: June 26, 2012, 04:02:40 pm by Deligrad » Logged
Deligrad
zastavnik
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1 241


Нема дoбрих закoна без дoбрo наoружане војне силе


« Reply #44 on: June 26, 2012, 03:38:04 pm »

Da ste koristili arhivsku građu znali bi i da je nabavljen u paketu sa druga dva Do Y da bi se spasla firma Dornie od bankrota iako je naše PM bilo vrlo nezadovoljno hidroavionom. I zbog toga da bi se ispravili svi ti nedostaci je toliko kasnila serijska proizvodnja. Itd, itd, ita ....
« Last Edit: June 26, 2012, 04:03:20 pm by Deligrad » Logged
Pages:  1 2 [3] 4 5   Go Up
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2013, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder

SMFAds for Free Forums
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.026 seconds with 26 queries.