PALUBA
September 17, 2019, 06:07:35 am *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
News: Prilikom registracije unesite ispravnu e-mail adresu jer na toj adresi dobijate mail za aktivaciju Vašeg naloga. Proverite obavezno i neželjenu poštu...
 
   Home   Help Search Calendar Login Register  
Del.icio.us Digg FURL FaceBook Stumble Upon Reddit SlashDot

Pages:  1 [2] 3 4 5 6 7 ... 19   Go Down
  Print  
Author Topic: Generalštab Vojske Srbije - aktivnosti  (Read 71616 times)
 
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Dreadnought
Global Moderator
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Posts: 26 608



« Reply #15 on: November 26, 2008, 02:47:03 pm »

26.11.2008.

Начелник Генералштаба Војске Србије генерал-потпуковник Здравко Понош борави у званичној посети Италији где ће се данас састати са начелником Генералштаба Оружаних снага Италије генералом Винћенцом Кампоринијем (Vincenco Camporini), са којим ће разговарати о билатералној војној сарадњи две земље и актуелној војно-политичкој ситуацији у региону.

Током боравка у Италији, генерал Понош ће посетити Интервидовску оперативну команду, као и једну од специјалних јединица ОС Италије.

Извор:Сајт Војске Србије
Logged
Dreadnought
Global Moderator
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Posts: 26 608



« Reply #16 on: November 30, 2008, 10:05:00 pm »

30/11/2008
Здравко Понош, начелник Генералштаба Војске Србије изјавио је за „Блиц недеље“ да ће Србија затражити укидање копнене и ваздушне зоне безбедности, кроз ревизију Кумановског споразума. Он тврди да је добио сигнал и потврду НАТО да је спреман да крене у експертске разговоре на ту тему. Повратак војске чак ни на север Косова, како је рекао, у овом моменту није предмет разговора.

- Свако ограничење у копненој и ваздушној зони безбедности које се односи на институције Србије укључујући и Војску Србије више није оправдано. Девет година после било ког рата неке ствари губе смисао. Кумановским споразумом је било регулисано повлачење војске са Косова, али и режим понашања у зонама безбедности уз административну линију. У Бриселу сам разговарао са главнокомандујућим НАТО снага генералом Кредоком, а и сада са адмиралом Фиџералдом у Напуљу и рекао да Кумановски споразум, девет година након рата више нема смисла и да нема потребе да постоји било каква тампон зона између снага НАТО и Војске Србије. У међувремену смо ушли у Партнерство за мир, потписали безбедносни споразум и показали у пракси да поштујемо одредбе Кумановског споразума и Резолуције 1244, да већ четири године нисмо имали ни једну, чак ни ненамерну, повреду административне линије са наше стране и да је ВС успоставила висок однос поверења са Кфором. То поверење је  урушено одлуком НАТО да се КФОР ангажује у формирању тзв. косовских снага безбедности и сада очекујемо да НАТО повуче потез којим би показао у пракси да Србију третира као партнера.

Шта сте им још предочили?

Чињеница да је Савет безбедности УН прихватио извештај Бан Ки Муна о реконфигурацији УНМИК-а, да имамо долазак Еулекса, али и формирање тзв. косовских снага безбедности, указују да имамо у ствари потпуно измењену безбедносну консталацију на терену и да је важећи споразум непримерен. Посебно овлашћења команданта КФОР у зонама безбедности.

Председник Србије Борис Тадић најављује да се разматра повећање броја војника? Зашто у овом тренутку није разумно смањивати војску? Да ли то значи да постоји опасност од избијања сукоба на Косову?

- Постоји многи безбедносни ризици унутар територије Косова и Метохије, али њихова природа није таква да треба да се примарно решавају војном силом. Зато је неразумно и формирање тзв. косовских снага безбедности. Иако те снаге више имају политичку симболику доказивања самопрокламоване независности, суочени смо са политичком реалношћу да су неке земље признале независност, иако ње нема без столице у УН. Формирање тзв. косовских снага безбедности, иако лако наоружаних, формално ремети регионални баланс снага и то ван свих одредби Бечког споразума о контроли наоружања, Дејтонског споразума. Став председника Тадића о повећању уместо смањењу бројног стања војске свакако носи политичку поруку да Србија, као кључна земља региона мора да буде активни учесник у свим процесима. Укључивање Србије у решавање проблема води одрживом решењу које уважава интересе свих заинтересованих, како је учињено у случају реконфигурације УН мисије на КиМ. Занемаривање става Србије, како је учињено у случају формирања тзв. косовских снага безбедности је пример како не треба да се ради.

Да ли је то повећање сразмерно повећању ризика?

- Две и по хиљаде лако наоружаних припадника тзв. косовских безбедносних снага нису никаква војна претња за Србију. Али то јесте проблем који може да метастазира. Повећање бројног стања ВС носи политичку поруку.

Увелико се говори о подели Косова, чак Албанци размештање Еулекса управо тако то тумаче? Да ли је овај план о ревизији Кумановског споразума такође увертира у поделу Косова и најава уласка наших снага на север Косова?

- Подела Косова није званична политика Србије.

Недавно је председник Албаније изјавио да је подела Косова без сумње почетак балканског рата?

- Не видим никакав разлог да се председник Албаније бави питањима које нису у његовој надлежности. Косово свакако није у његовој надлежности. 

Историјски рецесија се увек повезивала са избијањем новог светског рата? Према процени војске прети ли опасност од таквих ратова у скоријој будућности?

- Процене које имамо уписане су, између осталог и у Стратегијски преглед одбране и без обзира што се у међувремену десила економска криза то не мења битно наше безбедносне процене. Рецесија и сиромаштво не воде неминовно у ратове. У рат се улазило зато што неко жели да промени однос снага у свету и постави нови поредак, што се заврши успостављањем новог баланса. Верујем да нова америчка администрација, ЕУ, Москва и Пекинг могу да нађу излаз из економске кризе. Решавање економске кризе је разлог више за сарадњу, а не за конфронтацију.

Да ли је војна неутралност прави избор за Србију у новонасталој светској ситуацији?

- Војска је само један од алата спољне политике. Свакако непримерен за решавање рецесионих криза, па ни питање савезништва или неутралности не треба посматрати у том контексту. И савезништво и неутралност имају своју цену, и на спољном и на унутрашњем плану. Савезништво може да значи мање бројно стање војске и процентуално смањење персоналних трошкова, али и повећање оперативних трошкова. У нашем случају, у обе варијанте, морају да расту инвестиције због застареле опреме.

Сходно проценама ризика да ли су нам потребни војни савезници? И, где их треба тражити?

- Историја нас учи да је неутралност добро решење у миру али да је у току рата одржива када они који су зараћени имају огроман интерес да ту земљу држе по страни. Швајцарска је успевала да живи у неутралности управо због тога што су интереси били такви, да богатство које се чува ту буде очувано. Ми смо имали искуство да нам је и савезништво и неутралност доносило добре плодове. Током хладног рата неутралност је била добар избор али током светских ратова били смо на страни савезника и победника. Ратови 90-тих су били такви да нисмо имали савезника и нисмо добро прошли. С обзиром да одлука о савезништву или неутралности није у надлежности војске, наше опредељење је да тако организујемо, опремимо и оспособимо војску да можемо да се без већих резова прилагодимо и за једну и другу варијанту. Опредељење за НАТО стандарде у организацији, обуци, оперативним процедурама даје нам такву еластичност без политичких конотација.

Остајемо ли у Партнерству за мир? Шта то доноси и шта још на том програму треба учинити?

- Мислим да се код нас термин евроатлантске интеграције погрешно тумачи, као бинарно стање, односно да ли смо у чланству НАТО или не. Евроатлантске интеграције треба посматрати као процес чија брзина и домет зависи од нивоа амбиција и потреба. Ниво наших амбиција у овом моменту је Партнерство за мир. А из Партнерства за мир можемо много да професионално профитирамо на војном плану. Закључењем Споразума о безбедности информација и отварањем мисије при НАТО, отвара се простор за убрзано прихватање НАТО стандарда.

Имамо две опречне ствари, председник каже да је потребно повећати број војника и најаву Владе да ће војни буџет бити скресан?

- Те две ствари тешко да иду заједно. Не само да имамо песимистичне прогнозе за буџет за идућу годину него нам је већ скинуто три и по милијарди из текућег буџета за ову годину. То је тешко упарити са повећањем војске и није одрживо. Било би добро да имамо дугорочну политику јер војска не може да се моделира баш сваке године. Не може тако озбиљан систем да буде предмет дневног преиспитивања. Наше пројекције су базиране на меморандуму Владе Србије где је за одбрану предвиђено 2,4 % БДП. Политичко руководство земље треба коначно да се одлучи какву војску жели.

Имамо Косово, светска глобална дешавања. Каква војска је потребна Србији?

- Можда је боље да вам одговорим каква војска нам не треба. Не треба нам војска каква је била - социјална институција која упошљава велики број људи са ниским примањима и сама по себи онда представља безбедносни ризик на унутрашњем плану. Могуће је имати војску са 30.000 припадника и са малим буџетом али лоше плаћену и неопремљену војску - опет социјалну институцију. Наша идеја је била да повећавамо квалитет на рачун квантитета. Ако смањујете расположиве ресурсе, буџет, морате да смањите или квалитет или бројно стање. Са буџетом од 2,4 % БДП и приходима од продаје непотребне војне имовине могли би да обновимо атрактивност војне професије, упослимо неколико хиљада људи и надокнадимо вишегодишњи заостатак у опремању Војске.

Ако буџет буде смањен?

- Надам се да ће бити разумевања и уважавања чињенице да је војска, за разлику од неких других корисника буџета, много урадила у претходних пар година кроз рационализацију и домаћинско пословање. И прошлогодишње повећање плата није био резултат већег буџета него уштеда. Ми смо смањили број гарнизона за 50 посто, успоставили правилну кадровску пирамиду, домаћинским понашањем довели стање у ред и сада не би било у реду да се оном ко се тако понашао смањује буџет, а онима који нису ни кренули у реформу попушта јер прете штрајковима. Војска је учинила много и прилично исцрпила могућности за даљу рационализацију. Реорганизовали смо војску без додатних инвестиција што је готово незабележено, преместили толику технику, људе, јединице, довољно да онај ко користи буџет Србије  има реална очекивања да оно што се од њега тражи буде синхронизовано са оним што добија.

Зашто продаја војне имовине иде споро и ко је одговоран? Има ли уопште заинтересованих купаца?

- И ја бих волео да чујем одговор на то питање. Можда су процедуре, можда неспособност надлежних институција. Највећа штета је што још увек чувамо огромну имовину која нам не треба и коју смо напустили, а нисмо је продали .

Просто нема заинтересованих купаца?

- Не бих рекао да нема заинтересованих купаца. Постоје врло атрактивне локације, посебно у Београду. Неколико владиних агенција и министарстава су укључени у тај посао, никоме се не жури а ми и даље имамо трошкове. Резултат свега је да и даље имамо толико војника који чувају те напуштене касарне колико их је у Копненој зони безбедности. То грађани Србије треба да знају. Не сме толико пара да се троши и на то јер то није питање безбедности, него плаћање нечије неспособности и нерада. 

Колико новца лежи у тим непокретностима?

- До пре неколико месеци, док некретнине нису почеле да падају било је то око две милијарде евра. То је више но два годишња буџета система за одбрану. С тим новцем драстично бисмо могли да променимо крвну слику војске.

Набавка војне опреме један је од приоритета већ јако дуго. Од тога нема ништа уколико вам буде скресан буџет? О каквој опреми је реч? Имате ли новац за то?

Приоритети су били и јесу још увек телекомуникациона опрема где није улагано 20 година. Свако ко је служио војску зна да наша средства везе изгледају тако да двојица морају да их носе, а за неке се ни резервни делови више не производе. Камиони су нам стари преко 20 година. Питање је да ли би неко пустио своје дете да се вози таквим камионом. Нису то хирови што нама треба, него реална потреба.

Има ли професионализације војске до 2010. године уколико дође до смањења буџета?

- Није реално да је има. Мораћемо да задржимо служење војног рока. То је лоша инвестиција. Није било у реду ни што смо ребалансом изгубили толико пара. Војска не може да се прилагођава годишњим резовима. Наши планови су дугорочни. Не можемо да извршимо набавку вредну 200 милиона евра у једној години јер то не може годишњи буџет да издржи. Зато су наши уговори за велике системе вишегодишњи. А не могу војници да престану да једу и да се купају зато што нама треба опрема. Мора да постоји дугорочна пројекција какву војску желимо 2015. године. Војска прави безбедносне пројекције до 2015. године и наш предлог за финансије је базиран на процени безбедносних ризика до 2015., а не до децембра 2009. године.

Да ли Влада узима у обзир вашу процену безбедности и да ли им је предочена?

-То је питање за министра, а да ли су узели у обзир видећемо када се објави предлог буџета.

Извор:Сајт Војске Србије
« Last Edit: November 30, 2008, 10:31:18 pm by dreadnought » Logged
Dreadnought
Global Moderator
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Posts: 26 608



« Reply #17 on: December 06, 2008, 12:30:21 pm »

04/12/2008
Начелник Генералштаба Војске Србије генерал-потпуковник Здравко Понош састао се са начелником Генералштаба Оружаних снага Мађарске генерал-пуковником Андрашом Хаврилом, у Ходмезевашархељу, надомак српско-мађарске границе. Генерали Понош и Хаврил разговарали су о билатералној војној сарадњи две земље.

- Ниво сагласности који смо током разговора данас постигли, у областима значајним за  билатералну сарадњу, јесте висок. Наша војна сарадња је, иначе, врло развијена. Војна политика Србије јесте да је наш највећи интерес да сарађујемо са земљама региона. На примеру Мађарске то је и потврђено у пракси. То је последица чињенице да делимо исту безбедносну, али и економску, политичку и културну судбину. Данас смо договорили и сарадњу на нивоу две пограничне бригаде, односно Прве бригаде Војске Србије и 5. артиљеријске бригаде мађарске војске – нагласио је генерал Понош.

Мађарски начелник Генералштаба истакао је значај сарадње две војске, јер смо суседне земље. - Може се рећи - рекао је генерал Хаврил - да смо током 2008. године остварили заједнички планиране активности. Данас смо говорили и о могућностима да се сарадња у будућности унапреди, најпре у области војне обуке, затим реализују и заједничке вежбе јединица. За нас је посебно значајно да разменимо искуства о учешћу у мировним мисијама. Војни односи Србије и Мађарске јесу уравнотежени и очекујем да ће се надаље, без сметњи, развијати.

Одговарајући на питање новинара како оцењује ангажман припадника мађарске војске у мисији у Србији, генерал-потпуковник Здравко Понош рекао је – Мађарска војска се, извршавајући задатке у саставу снага Кфора, понашала професионално. Онолико дуго, а надам се увек, колико мађарска војска буде своје задатке извршавала у оквиру Резолуције 1244 Савета безбедности Уједињених нација у саставу Кфора, уживаће наше високо поштовање.

Генерал Понош је истакао да на војну сарадњу Србије и Мађарске нема утицаја то што Република Србије није чланица Натоа. Такође је напоменуо да свака земља посебно развија своју војску, али има смисла да размењујемо искуства, понајпре у области обуке, учешћа у мировним мисијама, али и помоћи цивилним властима у случају природних катастрофа.

Српски начелник Генералштаба оценио је да је данашњи састанак са мађарским колегом био успешан, попут оних из претходних година и изразио уверење да ће се и убудуће сарађивати у областима од заједничког интереса.

Овогодишњем сусрету високих војних званичника присуствовали су генерал-мајор Петар Ћорнаков, начелник Управе за обуку и доктрину Генералштаба Војске Србије и бригадни генерал Ђокица Петровић, командант Прве бригаде Копнене војске.

Извор:Сајт Војске Србије
Logged
Dreadnought
Global Moderator
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Posts: 26 608



« Reply #18 on: December 15, 2008, 05:02:48 pm »

15.12.2008
Начелник Генералштаба Војске Србије генерал-потпуковник Здравко Понош са сарадницима обишао је данас Центар за обуку везе, информатике и електронских дејстава у Горњем Милановцу. Том приликом генералу Поношу представљени су резултати и искуства из рада Центра у протеклој години, те активности у склопу редовне обуке војника и старешина.

Током боравка у касарни „Војвода Радомир Путник“ начелник Генералштаба Војске Србије присуствовао је командантском прегледу и појединим сегментима обуке која се изводи у Центру.  Генерал Понош обишао је и капацитете за одржавање борбених и неборбених средстава јединице као и објекте за смештај и обуку војника који су недавно реновирани.

Центар за обуку везе, информатике и електронских дејстава намењен је за стручно-специјалистичку обуку и усавршавање професионалних војника и подофицира и официра службе телекомуникација, информатике и рода електронских дејстава и оцењивање стручно-специјалистичке обучености војника након друге фазе првог периода обуке.

У Центру је у 2008. години обуку успешно завршило преко 1500 војника, а реализовано је и више курсева за инструкторе и сертификаторе индивидуалне и специјалистичке обуке, као и три курса за новопримљене професионалне војнике. Поред тога, успешно је организовано и неколико курсева за преквалификацију подофицира других родова и служби у службу телекомуникација и род електронских дејстава.

Извор:Сајт Војске Србије
Logged
Dreadnought
Global Moderator
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Posts: 26 608



« Reply #19 on: December 17, 2008, 06:12:31 pm »


Тактичка вежба чете везе

17.12.2008
Данас је завршена дводневна тактичка вежба чете везе Центра за обуку везе, информатике и електронских дејстава у Горњем Милановцу. Командант Центра пуковник Станимир Лазаревић оценио је да је циљ вежбе у потпуности испуњен, то јест да су војници на одслужењу војног рока успешно увежбали садржаје из тактике везе, саобраћаја на средствима везе и технике средстава везе. Он је истакао да је вежба допринела и унапређењу функционалне оспособљености јединица везе Команде за обуку.

Руководилац вежбе потпуковник Ненад Марковић је нагласио значај вежбе за оспособљавање професионалних припадника Центра у практичном командовању, постављању система везе те успостави и одржавању везе.

Извор:Сајт Војске Србије

Тактичка вежба чете везе обухватила је рејоне Горњег Милановца, планина Рудника и Тупижнице, Зајечара и Ваљева чиме је симулиран систем радио, радио-релејних и телефонско-телеграфких веза на нивоу команде оперативног нивоа. Вежба је обухватила велики део територије Србије уз ангажовање стационарних центара и чворишта везе. Поред тога проверена је исправност и функционалност техничких средстава која се налазе у саставу Центра у Горњем Милановцу.
Logged
Dreadnought
Global Moderator
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Posts: 26 608



« Reply #20 on: December 24, 2008, 05:41:16 pm »

24/12/2008
Начелник Генералштаба генерал-потпуковник Здравко Понош каже да је изостао са новогодишњег пријема Министарства одбране јер му је то било једино преостало оружје да укаже на пропусте у функционисању система одбране Србије.

У ексклузивном интервјуу за „Ало!“ Понош објашњава да је пре тога престао да долази на колегијуме министра одбране, а пошто ни то није забринуло Драгана Шутановца, одлучио је да би пријем могао да прође и без чланова Генералштаба јер није имало шта да се слави.

Први човек Војске каже и да као човек од 46 година жели да са тог места оде као неко ко је нешто урадио, а не као неко ко је мирно гледао како се систем урушава, ишчекујући да узме стан од неколико ари и оде.
Понош истиче и да недолазак на пријем није био први гест којим је указивао да реформа Војске не функционише.
- То сам радио институционално кроз отварање тема на колегијумима министра, написе у стручним војним часописима, преписку са министарством и јавне иступе. Сматрам да је реформа стала, да смо заглављени и да је Војска дошла до лимита својих могућности да настави са реформом. Знам да мој потез није стандардан метод, али то ми је једино преостало - каже он.

Ви сте професионални војник. Да ли ваш потез значи отказивање послушности цивилној власти?
- Ово је био гест који не нарушава никакву линију руковођења. Ово је било одсуство са једног протоколарног догађаја. Овде је војска имала задатак да се безбедносно и логистички омогући да се тај скуп организује и то је професионално урадила.

Шта је позадина проблема?
- Војска је прву фазу реформе, реорганизацију, завршила средином 2007. Сад смо у другој фази и оно што је у нашој надлежности смо завршили. Остало што треба да се уради односи се на модернизацију, професионализацију и социјалну реформу, а за годину и по мало је урађено. Исцрпили смо нормативни простор за наставак реформе, апеловао сам да се донесу закони о одбрани и војсци и стратегија националне безбедности и стратегија одбране. Закони су донети јер је то био предуслов за председничке изборе, а стратегије нису донете и због тога не можемо да усвојимо ни доктрину. Нормативно смо заглављени и једина смо војска која нема кључна документа.

Војска је за ову годину добила већи буџет у односу на претходне године. Зар то није за похвалу?
- Ове године смо имали солидан буџет од 860 милиона евра, са тим може много да се уради. Дошли смо у ситуацију да те паре нису ни потрошене, а имамо и те како потребе. Ниједна велика набавка није реализована. Набавка телекомуникационе опреме требало је да се финансира делом ван војног буџета, јер је војска требало да изађе из фреквенцијског спектра, а да део пара због тога добије од новца који је држава добила од продаје лиценце трећем оператеру. То се ове године није десило и држава није извршила своју обавезу. Многи тендери су рушени, а нису поново расписивани на време, и то је веома интересантно. Било би добро да се и функционисање министарстава подвргне контроли угледних ревизорских кућа. Није суштина цивилне контроле у томе да имате цивилно министарство, а да његово пословање нико споља не контролише.

Хоћете да кажете да је било недомаћинског пословања?
- Због чега нисмо наплаћивали и плаћали на време? Изгубили смо на курсним разликама око 400 милиона динара. Уместо да смо плаћали када је курс био повољан, испод 80 динара, плаћамо сада када је курс 87 динара. То су огромни губици којима не треба да се поносимо. Ове године је требало да се изграде 23 објекта у складиштима убојних средстава, ниједан није изграђен. А имамо темпирану бомбу што се тиче тих складишта које су претрпана. Требало је да се изгради 73 војна објекта, а изграђено је само три, 45 није ни започето. Имали смо потребне паре, а јако мало је урађено.

Ипак, поверење у војску је враћено у децембру је одзив био 98 одсто?
- То је велика фарса. Ми планирамо да нам у војску дође 5.000 војника по упутном року, али министарство мора да пошаље 26.000 позива да би нам дошло 4.800 регрута. Онда кажу да имамо одзив 98 одсто. У ситуацији када треба да с овим парама повећамо број војника по уговору, министарство увлачи у систем војнодоходовне установе и ставља их на буџет. То нас кошта још 10,3 милиона евра.

Али ремонтовали смо толике летелице?
- Неке смо ремонтовали, али многима истичу рокови. Сада имамо више неисправних летелица у „Моми Станојловићу“ него што их имамо исправних заједно и у Лађевцима и у Батајници. То је питање одбрамбене моћи ове земље. За то треба неко да одговара.

Не можемо рећи да ништа није урађено - повећане су плате, додељени станови, Цепотина није завршена, али је при крају.
- Нико не каже да ништа није урађено, али треба рећи шта је било планирано да се уради. Нико не спори да је добро што смо добили повећање плата, али то је резултат уштеда, смањили смо број гарнизона за пола и завели домаћинско пословање у војсци. Добро је што је решено 1.200 стамбених питања и није важно што је 900 само пренамена станова у којима су људи већ становали јер су били службени, а сада им је дата могућност да их откупе. Није ни важно то што није ни започета градња неких станова, већ се завршавају неки који су давно започети, па смо им стављали само столарију. То је све добро и то нико не спори, али ми нисмо министарство за стамбену градњу ни за социјална питања. Није суштина да нас грађани плаћају да бисмо ми били сретни са својим платама и становима. Ми треба да будемо способни да бранимо земљу, а то се оваквим понашањем доводи у питање.

Како министар Шутановац реагује на ове примедбе када му их изнесете?
Да је било примерене реакције, ја не бих морао да поступим на овај начин.

Дакле он вас саслуша, али не ради ништа да реши проблем?
Па нисам ја ту да мене министар чини сретним тако што ме саслуша, него инсистирам да се посао уради. Мој посао није да будем славан, него желим да будем успешан у свом мандату и ја и сви људи око мене. Нас грађани плаћају да штитимо земљу.

Да ли је председник Србије упознат са овим проблемима?
- Ја не знам шта председник зна, а шта не.

Да ли је он тек из медија сазнао да у систему одбране нешто не функционише?
- Убеђен сам да је председник свестан да ће тешко ићи његово опредељење да Србија има 30.000 војника у ситуацији када је буџет смањен и када реорганизација министарства није ни започела. Систем има око 39.000 људи, у Војсци је око 29.000, а 10.000 у Министарству. Савремене војске, па и наша, се организују у снаге за хитно реаговање које чине око 25 одсто, а 75 одсто чине главне одбрамбене снаге. Нека ми неко каже где да рачунамо свих 10.000 људи на плати и министарству. Чему служи 15 генералских места у Министарству одбране?

Да ли сте по избијању овог сукоба у јавности имали контакт са председником или неким од његових сарадника?
- Мислим да то није тема о којој треба да обавештавам јавност.

Да ли се ваши сарадници у Генералштабу слажу са вама, да ли имате подршку Војске?
- Није ово питање подршке некоме лично, него схватања да имамо проблем и да је потребно да се реши. Такво разумевање и те како постоји. Понижавајуће је када неко каже да су генерали задовољни повећаним платама. Нисмо ми ту да бисмо били задовољни платом.

 
Мој Стан није проблем

Ви још живите у стану од око 50 квадрата. Као генерал-потпуковник и начелник ГШ-а следује вам комфорнији стан. Да ли ћете ускоро да решите то питање?
- Ја тренутно живом у службеном стану, а не верујем да су ваши читаоци превише заинтересовани када ће и да ли ће моје стамбено питање бити решено. Имају они своје стамбене проблеме.

Ратко Фемић “Ало“
Извор:Сајт Војске Србије
Logged
Dreadnought
Global Moderator
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Posts: 26 608



« Reply #21 on: January 23, 2009, 03:19:36 pm »

23/01/2009
У Дому Гарде на Топчидеру јуче је почео дводневни састанак Подгрупе за асиметричне претње, као припрема за конференцију начелника Генералштабова балканских земаља, која ће се средином ове године одржати у Србији.

Координациона група за организацију конференције НГШ балканских земаља, ради успешне организације тог важног мултилатералног скупа, претходно реализује састанке Подгрупе за обуку и вежбе и Подгрупе за асиметричне претње.

Планирано је да учесници састанка, између осталог, дефинишу принципе рада Подгрупе за асиметричне претње, израде листу капацитета балканских земаља за међусобно пружање помоћи при елементарним непогодама, као и контакт листе оперативних центара балканских земаља, ради ефикасније међусобне комуникације.

Извор:Сајт Војске Србије
Logged
Dreadnought
Global Moderator
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Posts: 26 608



« Reply #22 on: January 27, 2009, 04:06:20 pm »

27/01/2009
Заступник начелника Генералштаба Војске Србије генерал-потпуковник Милоје Милетић са сарадницима обишао је данас јединице Четврте бригаде Копнене војске које су ангажоване у Копненој зони безбедности (КЗБ) уз административну линију са Косовом и Метохијом.

Том приликом, командант бригаде, бригадни генерал Милосав Симовић, реферисао је о стању безбедности на југу Србије, условима живота и рада припадника јединице, посебно на базама уз административну линију са Косовом и Метохијом и активностима на којима су војници и старешине тренутно ангажовани.

Након краћег боравка у касарни „Први пешадијски пук књаза Милоша Великог“ у Врању, генерал Милетић је обишао војнике и старешине који своје задатке извршавају на бази „Добросин“, једној од 16 база у КЗБ у којима су стациониране јединице Четврте бригаде.

Са војницима и старешинама на бази „Добросин“ генерал Милетић је разговарао о условима живота, начину организације рада и испуњавању свакодневних потреба. Са базе "Добросин", којом командује поручник Милан Бероња, припадници Четврте бригаде обезбеђују контролу територије од Биначке Мораве до Длагог рида, што је око 12 километара административне линије према јужној српској покрајини.

Током боравка на бази „Добросин“, бригадни генерал Симовић је истакао да у последњих годину дана није било озбиљних инцидената, а припадници бригаде  су уз свакодневне активности извели и 223 једновремене патроле са припадницима мултинационалних снага КФОР.

У пратњи заступника НГШ ВС генерал-потпуковника Милоја Милетића били су  командант Копнене војске генерал-потпуковник Младен Ћирковић, начелник Управе за логистику ГШ ВС генерал-мајор Љубомир Самарџић и заменик команданта Здружене оперативне команде пуковник Милан Мојсиловић.

Извор:Сајт Војске Србије
Logged
Dreadnought
Global Moderator
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Posts: 26 608



« Reply #23 on: January 29, 2009, 05:27:42 pm »

29/01/2009
Седми по реду Центар за самостално учење енглеског језика, свечано је отворен данас, у Генералштабу Војске Србије. Пројекат се спроводи у складу са Одлуком министра одбране Републике Србије о реализовању Програма оспособљавања у области енглеског језика и Стратегије учења енглеског језика у Војсци Србије. Отварању су присуствовали, поред представника Министарства одбране и Војске Србије,  представници земаља донатора пројекта ПЕЛТ: изасланици одбрана Данске, Холандије, Шведске, Уједињеног Краљевства, те директор Британског Савета у Србији.

Домаћин свечаности, генерал-мајор Петар Ћорнаков, начелник Управе за обуку и доктрину Генералштаба Војске Србије, и пуковник Најџел Фен, изасланик Велике Британије, симболично су пресекли врпцу и пустили у рад Центар. Том приликом, генерал Ћорнаков је истакао да ће центар, који поседује 20 радних места, омогућити индивидуални рад и учење енглеског језика уз коришћење врхунског софтвера и  аудио-визуелних средстава, са библиотеком која има изабрану литературу.

У име донатора, пуковник Фен je изразио велико задовољство што је Војска Србије препознала предности учења енглеског језика, за који је све више припадника система одбране заинтересовано. Он је истакао да две земље треба да развијају сарадњу, а Центар представља једну од активности на том путу.

Отварање Центра је наставак активности на изградњи мреже центара, чиме припадници Војске Србије добијају простор за успешно учење и усавршавање енглеског језика, са мултимедијалним кабинетом, интернет конекцијом и бибилиотеком. До сада је, кроз донације Дирекције програма Пелт, успешно реализовано отварање центара у гарнизонима Ниш, Врање, Краљево, Пожаревац, Панчево и Нови Сад.

Извор:Сајт Војске Србије
Logged
Dreadnought
Global Moderator
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Posts: 26 608



« Reply #24 on: February 19, 2009, 07:13:45 pm »

Очување безбедности у КЗБ и развој својих капацитета основни задаци ВС, каже начелник Генералштаба Миливоје Милетић

19/02/2009

* nisgenmiletic01slazareul6.jpg (10.41 KB. 250x174 - viewed 74 times.)

Генерал-потпуковник Милоје Милетић (Фото С. Лазаревић)

Ниш – У прошлој години у свим сегментима Војске Србије забележено је значајно побољшање у односу на 2007. Међутим, још није постигнут онај висок ниво којем се тежи јер бројни проблеми из претходног периода оптерећују реализовање постављених циљева и задатака. Ово су јуче у Нишу, после анализе оперативних способности Копнене војске наше армије, изјавили нови начелник Генералштаба ВС генерал-потпуковник Миливоје Милетић и министар одбране Драган Шутановац. Нови начелник Генералштаба генерал-потпуковник Миливоје Милетић говорио је о обавезама у овој и наредним годинама.

– Војска Србије наставља реализовање две групе основних задатака које је имала и прошле године – очување безбедности дуж административне линије и Копнене зоне безбедности према Косову и Метохији и развој својих капацитета као и све савремене армије у свету – рекао је нови начелник Генералштаба ВС, генерал Милетић.

Министар Шутановац је рекао да је усвојено више важних закона, попут оних о учешћу Војске Србије у мировним операцијама и мисијама ван граница наше земље. Већ половином ове године биће отворена мисија ВС при седишту НАТО-а. Пројекат професионализације планиран је да буде завршен до 2010. године и велики су изгледи да ће тај циљ бити остварен. Он се осврнуо на реаговања и изјаве из Центра за евроатлантске студије и Организација „Родитељи у црном”, које су оспориле именовање генерала Младена Ћирковића за место заменика начелника Генералштаба ВС због два самоубиства и једне погибије војника у јединицама за које је он био надлежан.

– Те изјаве су неутемељене, нико нема право да сам пресуђује –- рекао је Шутановац.

Т. Тодоровић
Извор:Политика

« Last Edit: August 07, 2010, 07:28:34 pm by kuzmar, Reason: slike u atachment » Logged
DEMON
vodnik
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 409



« Reply #25 on: March 13, 2009, 02:21:39 pm »

  13.03.2009.

  Начелник Генералштаба Војске Србије генерал-потпуковник Милоје Милетић примио је данас главног подофицира 7. армије Оружаних снага Сједињених америчких држава Ралфа Бима.

  Генерал Милетић је истакао да је размена искустава српских подофицира са колегама из страних армија изузетно важна. Сусрети са представницима оружаних снага у којима подофицирски кор има дугу традицију допринеће да се у Војсци Србије учини квалитативан помак у развоју подофицирске линије подршке командовању.

  Током посете, главни подофицир америчке 7. армије боравиће у Центру за обуку Копнене војске у Пожаревцу у коме ће се стручно усавршавати будући подофицири Војске Србије.

  Извор: Сајт Војске Србије
Logged
Dreadnought
Global Moderator
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Posts: 26 608



« Reply #26 on: March 14, 2009, 02:14:43 pm »

14/03/2009
БЕОГРАД – Нови начелник Генералштаба Војске Србије, генерал-потпуковник Милоје Милетић, изјавио је да због тренутних економских околности није реално очекивати да ова година за војску буде развојна, већ да ће она бити година консолидације стања и одржавања достигнутог степена развоја.

„У овој години приоритети су нам обука, припрема за учешће у мировним мисијама УН, израда и усвајање доктринарних докумената, поступна професионализација Војске и организацијска доградња команди, јединица и установа”, рекао је Милетић у интервјуу за лист Одбрана.

Он је поновио да због недостатка новца Војска Србије неће бити у потпуности професионализована до 2010. године, како је било планирано, и додао да професионална војска захтева стабилно финансирање и већа финансијска улагања.

„Важно је да је занимање за посао професионалног војника и веће него што смо очекивали. На конкурс за попуну 2.200 формацијских места јавило се више од 5.000 кандидата, од чега 13,5 одсто жена. Дакле, не постоји недоумица: професионализација - да или не. Питање је само којим ћемо је темпом спровести наредних година”, рекао је начелник Генералштаба.

Он је још рекао да је издвајање за опремање Војске у претходне две године било веће него што је било у последњих 10 до 15 година, али да и даље постоји раскорак између потреба и могућности због вишегодишњег недовољног улагања у набавку нових средстава.

Извор:Политика


Бета
Logged
DEMON
vodnik
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 409



« Reply #27 on: March 14, 2009, 07:02:58 pm »

  14.03.2009.

  Нови начелник Генералштаба Војске Србије генерал-потпуковник Милоје Милетић, одржао је обећање и свој први интервју од ступања на ту дужност дао је “Одбрани”. Са њим смо разговарали о професионализацији Војске, новинама у обуци и опремању, изради доктринарних докумената, сарадњи са Кфором, међународној војној сарадњи и другим значајним питањима из живота и рада Војске Србије.

  Претходне две године у Војсци Србије обележило је успостављање новог система организације и новог система обуке војника и јединица. Према његовим речима, то су сегменти у којима су током досадашње трансформације Војске остварени најбољи резултати.

  * Шта ће на неки начин обележити годину у коју смо већ дубоко загазили, било је прво питање за нашег саговорника.
  – С обзиром на тренутне економске околности тешко је очекивати да ће 2009. година бити развојна. Реалније је да то буде година консолидације стања у Војсци Србије и одржавања достигнутог степена развоја. У овој години приоритети су нам обука, припреме за учешће у мировним мисијама Уједињених нација, израда и усвајање доктринарних докумената, поступна професионализација Војске и организацијска доградња команди, јединица и установа.

  Ову годину обележиће и увођење новог модела управљања обуком, који систем обуке усмерава на конкретну мисију, за разлику од ранијег модела, када су се „сви обучавали за све“. Постоје два основна захтева на које такав систем обуке треба да одговори: прво, да обезбеди потребни ниво интероперабилности Војске и, друго, да у процесу професионализације обезбеди прелазак на систем обуке који одговара професионалној војсци.

  Крајем године извешћемо и здружену тактичку вежбу, на којој ће учествовати све бригаде Копнене војске и део Ваздухопловства. Таква вежба није извођена на нашим просторима у последњих десет година и биће то прилика да проверимо исправност пројектованог курса обуке.

  * Професионализација Војске због тањег буџета неће бити завршена, како је најављено, до 2010. године. Како ће се тај процес одвијати наредних година?
  - Није реално очекивати да процес професионализације Војске буде завршен до 2010. године, због буџета којим систем одбране сада располаже, посебно у условима економске кризе. Професионална војска захтева стабилно финансирање и већа финансијска улагања, али је то дугорочно исплатива инвестиција.
У односу на формацијско бројно стање, тренутно је у Војсци Србије око 80 посто професионалних припадника, а 20 посто су војници на одслужењу војног рока. Према усвојеном моделу, планирано је да 45 посто састава буду професионални војници, 15 посто официри, 25 посто подофицири и 15 посто цивили, односно војни службеници.

  Важна је и чињеница да је занимање за посао професионалног војника и веће него што смо очекивали. На конкурс за попуну око 2.200 формацијских места јавило се више од 5.000 кандидата, од чега око 13,5 посто жена. Дакле, не постоји недоумица: професионализација – да или не. Питање је само којим темпом ћемо је спровести наредних година.

  * Колико ће смањење буџета утицати на опремање Војске савременијим наоружањем и опремом и шта су приоритети у тој области?
  - Издвајање за опремање Војске у претходне две године је веће него што је било у последњих 10 до 15 година. Али и поред тога постоји раскорак између потреба и могућности, што је последица вишегодишњег недовољног улагања у набавку нових средстава. Ми не можемо битније да утичемо на висину тих средстава, јер се она одређују на основу приоритета на нивоу државе. Наш задатак је да укажемо на то колико је потребно за извршење мисија и задатака који су нам додељени и да извучемо максимум из онога што добијемо.

  Битно је напоменути и да смо ушли у период системског и планског решавања проблема набавке средстава ратне технике за модернизацију Војске. Увођењем система планирања, програмирања, буџетирања и извршења стварају се услови за израду средњерочног програма развоја Војске, којим се дефинишу приоритети за период до 2015. године. Дакле, нећемо сваке године одређивати приоритете и више се набавке неће ограничавати на период од 1. јануара до 31. децембра једне календарске године, јер је то нерационално. Планира се да се уговори склапају на две до три године и да се опрема у континуитету набавља, јер једноставно није могуће обезбедити да се тај процес заврши за годину дана, а ни испоручиоци често нису у стању да реализују наруџбе у том року.

  Када се говори о средствима, приоритет је набавка телекомуникационе опреме, информатичке опреме за развој командно-информационог система и заштитне опреме за војнике. У ремонту и модернизацији приоритети су на средствима ваздухопловства и противваздухопловне одбране, а од јединица то су: Специјална бригада, јединице војне полиције и јединице ангажоване у Копненој зони безбедности.

  * Када се очекује завршетак изградње базе „Цепотина“ и како ће то утицати на обезбеђење административне линије са Косовом и Метохијом и уопште на безбедност у том делу наше земље?
  - Безбедносни проблеми на Косову и Метохији и на југу централне Србије не могу се раздвојити административном линијом. Они се преливају са једне на другу страну, али то сада нису класичне војне претње и углавном се своде на организовани криминал, верски и национални екстремизам. Најзначајније је то да Војска буде присутна на том доста ровитом подручју.

  Очекујемо да ће изградња базе „Цепотина” бити завршена у првој половини ове године. За Војску је изградња тог комплекса изузетно значајна због више разлога. Прво, премештањем батаљона из Бујановца уштедеће се знатна финансијска средства која се сада издвајају за закуп објеката у којима је смештена та јединица. Друго, то ће бити модеран објекат који ће заиста пружити повољне услове за смештај људи и средстава ратне технике и обезбедити услове за рационалнији размештај 4. бригаде КоВ.

  * Како се одвија сарадња са Кфором и да ли ће Копнена зона безбедности бити укинута?
  - После потписивања Кумановског споразума 1999. године, Војска је са снагама Кфора изграђивала однос поверења. Одржавани су редовни састанци на свим нивоима, заједничке патроле дуж административне линије, заједничке вежбе, чак и спортски сусрети. И у овом тренутку сарадња са Кфором је добра. У односу на претходне године, једина промена је то што последње године не одржавамо састанке на највишем нивоу, због проширења мандата Кфора на учешће у формирању такозваних Косовских снага безбедности.

  Ситуација сада и пре десет година није иста. Много се тога променило. Србија је у Програму Партнерство за мир. Ако смо са Кфором развили професионалну сарадњу, засновану на међусобном поверењу, сматрамо да нема разлога за постојање Копнене и Ваздушне зоне безбедности. Уосталом, резултат те сарадње је и то што је ваздушна зона безбедности у протеклих десет година два пута релаксирана, са 25 на 10, а онда на пет километара тако да се сада Копнена и Ваздушна зона безбедности поклапају. Одлука о томе да ли ће доћи до њиховог укидања неће се доносити у војним круговима. Ми смо изнели нашу процену, а коначан суд о томе донеће надлежни политички органи.

  * Колику претњу за безбедност Србије представљају Косовске снаге безбедности?
  - У овом тренутку, такозване Косовске снаге безбедности не могу војно угрозити Републику Србију и у том смислу не представљају претњу безбедности.

  * Вишкови убојних средстава и њихово неодговарајуће складиштење јесу проблеми наслеђени из минулих година. Како ће се убудуће решавати?
  - То је један од безбедносних проблема са којим се свакодневно суочавамо. Велике количине муниције, још из времена ЈНА, чувају се на отвореном простору, а толико неперспективних убојних средстава представља баласт за Војску Србије. Ми радимо на томе, прво продајом вишкова, али она је отежана због презасићености тржишта и слабог занимања потенцијалних купаца.

  Други начин је уништавање и делаборација муниције, али због ограничених технолошких могућности, тиме само ублажавамо проблем. У последње две године тако смо елиминисали око 8.000 тона убојних средстава. Међутим, за нека од средстава немамо технолошка постројења за еколошки безбедну делаборацију. Једно од решења јесте изградња нових складишта. Ми, са расположивим средствима, нисмо у могућности да сами решимо тај проблем.

  Подсетићу да је крајем 2006. године, након експлозије у складишту Параћинске утрине, Влада Србије донела закључак о потреби санације постојећих и изградњи нових складишних објеката за смештај убојних средстава. Тај закључак до сада није реализован.

  * Прошлогодишња међународна војна сарадња била је врло динамична за Војску Србије. У ком правцу ће се она одвијати ове године и које су најзначајније активности?
  - Стално интензивирање и развој међународне војне сарадње отварају нам могућности, између осталог, за проширење капацитета интероперабилности, за школовање наших старешина у иностранству и за изграђивање међусобног поверења.

  Како нам је обука један од најважнијих задатака, вежбе и заједничка активности са припадницима страних оружаних снага су из године у годину све интензивнији. До сада смо такав вид сарадње имали са Грчком, Италијом, Румунијом, Бугарском, Мађарском, Норвешком, Националном гардом Охаја, а од прошле године и са Турском.

  Ове године, први пут, организујемо, заједно са Европском командом Оружаних снага Сједињених Америчких Држава, велику међународну санитетску вежбу MEDCEUR 2009, у августу и септембру, на којој ће бити ангажовано око 900 учесника из 13 земаља. То ће бити још једна прилика да се провере и унапреде способности Војске Србије за заједничко деловање са оружаним снагама земаља у оквиру Програма Партнерство за мир.

  Такође, ове године смо и организатори Конференције начелника генералштабова балканских земаља, која је и највећи „форум“ челних људи војски на Балкану.

  * Коначни предлози Нацрта стратегије националне безбедности и стратегије одбране ускоро ће ући у процедуру усвајања. Докле се стигло са израдом Војне доктрине?
  - Након усвајања Стратегије националне безбедности и Стратегије одбране, које ће дефинисати безбедносно окружење, изазове, ризике и претње, дати пројекцију одговора система одбране и за нас најважније, дефинисати мисије и задатке Војске, следећи корак је усвајање доктринарних докумената. Генералштаб је урадио нацрте доктрине Војске Србије, доктрине операција, доктрине видова, односно функционалних доктрина. Чека се усвајање стратешких докумената, да би се, уколико буде потребно, изменили и дорадили нацрти доктрина. Сви ти документи су предуслов за доношење правила и упутстава за употребу јединица, чиме ће нормативни систем бити заокружен.

  * Отпочела је јавна расправа о Нацрту закона о употреби ВС и других снага одбране у мултинационалним операцијама ван граница Србије. Какве су могућности Војске Србије за шире укључивање у те активности међународне заједнице?
  - Припадници наше војске сада учествују у мировним операцијама Уједињених нација. Међутим, ниво нашег ангажовања је релативно скроман. Учествујемо са медицинским тимом у Демократској Републици Конго и са посматрачима у Либерији и на Обали Слоноваче. Имамо могућности и капацитете за веће ангажовање у мировним мисијама, пре свега санитетских састава и јединица војне полиције, а на надлежним државним органима је да за то донесу одлуку.

  * Који је то ниво јединица које би Војска Србије сада могла да ангажује у мировним операцијама?
  - Располажемо капацитетима за ангажовање вода војне полиције и једне пешадијске чете. За одређене саставе, у зависности од конкретне мисије у коју би се упућивали, неопходна је додатна опрема коју би требало обезбедити.

  * Једна од значајних новина било је успостављање подофицирског кора. Каква су прва искуства у њиховом раду?
- У току прошле године успоставили смо организациону структуру подофицирског кора на свим нивоима командовања, од главног подофицира у Војсци Србије до првих подофицира у четама. Изабрали смо кандидате и после обуке, они су пре неколико месеци преузели те одговорне дужности у јединицама. Најзначајнији ефекти нове улоге подофицира у нашој Војсци видеће се у систему командовања и обуке.

  Око 25 одсто састава Војске чине подофицири и међу њима се налазе изузетни зналци војничког заната. Још је рано за детаљније анализе. Пред њима су нови професионални изазови и важно је да су они веома мотивисани за извршавање нових задатака. При томе им је неопходна и помоћ официра, који у том процесу морају да прихвате измењену улогу подофицира и обезбеде им место које им припада.

  * Ускоро ће се навршити десет година од агресије Натоа на Србију. Како ће та годишњица бити обележен у Војсци?
  - Као човек нерадо сећам се тог времена, али као професионалац поносан сам на јединицу којом сам тада командовао. Годишњицу бомбардовања, као Дан сећања, традиционално ћемо обележити у командама, јединицама и установама и одати посебну почаст војницима и старешинама који су тада погинули.

Славољуб М. МАРКОВИЋ

  УНАПРЕЂЕНЕ ОПЕРАТИВНЕ СПОСОБНОСТИ
  У односу на претходне године, оперативне способности војске у 2008. годину су унапређене. Није било већих одступања у односу на прописано стање и, посматрано с тог аспекта, ми смо оптимисти, јер се у континуитету потврђује да су нам оперативне способности на нивоу који обезбеђује реализацију задатака.

  НОВИ МОДЕЛ УПРАВЉАЊА ОБУКОМ
  Ову годину обележиће и увођење новог модела управљања обуком који систем обуке усмерава на конкретну мисију, за разлику од ранијег модела, када су се „сви обучавали за све“. Постоје два основна захтева на које такав систем обуке треба да одговори: прво, да обезбеди потребни ниво интероперабилности Војске и, друго, да у процесу професионализације обезбеди прелазак на систем обуке који одговара професионалној војсци.

  Извор: Сајт Војске Србије
« Last Edit: March 16, 2009, 03:34:43 pm by dreadnought » Logged
DEMON
vodnik
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 409



« Reply #28 on: March 16, 2009, 12:42:13 pm »

  16.03.2009.

  У Центру за мировне операције Здружене оперативне команде Генералштаба Војске Србије данас је почео Регионални курс о праву у оружаним сукобима. На курсу који ће трајати до 27. марта учесници ће стећи основна знања о међународном хуманитарном праву.

  Петнаест учесника курса је из система одбране Републике Србије, двоје са Универзитета у Београду, док су три учесника пристигла из Македоније и Турске. Директор курса је бригадни генерал Карл Едлингер из Аустрије, предавач на Институту за хуманитарно право у Сан Рему, а помагаће му тројица инструктора из Канаде, Холандије и Србије.

  Извор: Сајт Војске Србије
Logged
Dreadnought
Global Moderator
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Posts: 26 608



« Reply #29 on: March 17, 2009, 02:43:27 pm »

17.03.2009
Начелник Управе за планирање и развој Генералштаба Војске Србије генерал-мајор др Божидар Форца са сарадницима примио је данас делегацију Здруженог ГШ ОС САД коју је предводио бригадни генерал Џон Хестерман III, заменик директора Директората за војнополитичка питања Европе, Натоа, Русије и Африке у Ј-5 ЗГШ ОС САД.

- Разговарали смо о њиховом виђењу безбедности Западног Балкана и неких других региона света, као и о питањима везаним за процесе у ВС, а у којима њихова искуства могу да нам буду корисна. Реч је, примера ради, о примени програма планирања, програмирања, буџетирања и извршења, потом о припреми за учествовање у мултинационалним операцијама и друго. Ми ћемо наше госте информисати о процесу трансформације ВС и питањима безбедности на Балкану – рекао је том приликом генерал Форца.

Генерал Хестерман је изразио задовољство посетом Србији, са којом САД имају јаке војне везе.

- Радујемо се унапређивању наше војне сарадње. Мислим да је важно да разговарамо једни с другима, да се разумемо, да будемо свесни ситуација с којима се војници морају изборити. То је у интересу обе наше нације – казао је генерал Хестерман.

Посета, чији је циљ унапређивање билатералне војне сарадње две земље и размена искустава и информација о питањима од заједничког интереса, одржана је у Генералштабу ВС у Београду. У разоговорима учествују представници свих управа ГШ и представници МО РС.

Делегација ЗГШ ОС САД  сутра ће посетити Четврту бригаду Копнене војске и упознати се са радом Канцеларије за цивилно-војну сарадњу у ВС.

Извор: Сајт војске Србије
 
 
Logged
Pages:  1 [2] 3 4 5 6 7 ... 19   Go Up
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2013, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder

SMFAds for Free Forums
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.035 seconds with 25 queries.