PALUBA
December 02, 2020, 07:40:35 am *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
News: Prilikom registracije lozinka mora da sadrži najmanje osam karaktera, od toga jedno veliko slovo, i bar jedan broj, u protivnom registracija neće biti uspešna

Home   Help Search Calendar Login Register  
Del.icio.us Digg FURL FaceBook Stumble Upon Reddit SlashDot

Pages:  1 ... 47 48 49 50 51 [52] 53 54 55 56   Go Down
  Print  
Author Topic: Kratke vijesti  (Read 125852 times)

dzumba
Stručni saradnik - specijalne jedinice
kapetan bojnog broda

« Reply #765 on: June 30, 2020, 08:07:32 pm »

Мање-више у свим војска су специјалци увек више склони "десним" решењима, историјским митовима и генерално екстремизму.
MOTORISTA
Writer Palube
Global Moderator
kapetan bojnog broda

« Reply #766 on: July 01, 2020, 05:11:18 am »

Uzrok još uvek nije poznat IAEA: Otkriveni blagi nivoi radijacije u Evropi
Tanjug 30.06.2020.

Međunarodne agencije za atomsku energiju (IAEA) saopštila je danas da su blago povišeni nivoi radioaktivnosti registrovani u severnoj Evropi, mada nema rizika za zdravlje ljudi i životnu sredinu, ali uzrok još nije poznat.

Finski, norveški i švedski kontrolori radijacije i nuklearne bezbednost prijavili su prošle nedelje da su primetili male količine radioaktivnih izotopa u delovima Finske, južne Skandinavije i Arktika. Generalni direktor IAEA Rafael Grosi rekao je juče da su "nivoi prijavljeni u IAEA vrlo niski i nema rizika za zdravlje ljudi i životnu sredinu", prenosi Rojters. Agencija UN sa sedištem u Beču je u subotu kontaktirala evropske zemlje kako bi zatražila informacije.

Do ponedeljka popodne, 29 zemalja dobrovoljno je prijavilo da se na njihovoj teritoriji nije dogodilo ništa što bi moglo izazvati koncentracije izotopa u zraku. Nekoliko zemalja van Evrope prijavljuju slične nalaze. Rusija nije na listi zemalja koje su se do ponedeljka prijavile IAEA.

- Očekujem da će nam više zemalja članica pružiti relevantne informacije i podatke i nastavićemo da obaveštavamo javnost - rekao je Grosi.

Holandski Nacionalni institut za javno zdravlje i životnu sredinu saopštio je u petak da izotopi mogu biti iz izvora u Rusiji i mogu ukazivati na oštećenja u nuklearnoj elektrani, podseca Rojters.

Izvor: www.blic.rs
MOTORISTA
Writer Palube
Global Moderator
kapetan bojnog broda

« Reply #767 on: July 04, 2020, 04:48:21 am »

U Kolumbiji otpušten 31 vojnik zbog silovanja maloletnica
Tanjug 04.07.2020.

Kolumbijska vojska saopštila je da je otpustila je 31 pripadnika optuženog za seksualno zlostavljanje ili nasilje nad maloletnicama.

Od 2016. godine vojska vodi istragu protiv najmanje 118 pripadnika zbog optužbi za silovanje maloletnica.

- Iz institucije je udaljen 31 pripadnik, 12 podoficira i 19 vojnika. Ova administrativna mera preduzeta je u skladu sa pravnim normama koje regulištu osoblje i odlukom načelnika vojske - navela je vojska u saopštenju.

Optužene očekuje disciplinska i krivična istraga koja bi mogla da rezultira zatvorskom kaznom, prenosi Rojters. Vojska je negirala da je postojao sistematski pokušaj da se zaštite vojnici umešani u čin seksualnog nasilja nad maloletnim devojkama.

Kolumbijska vojska broji 240.000 pripadnika.

MOTORISTA
Writer Palube
Global Moderator
kapetan bojnog broda

« Reply #768 on: July 04, 2020, 07:02:50 pm »

SAD počele sa proširivanjem kapaciteta aerodroma na ostrvima Vejk, a sve to kako bi poboljšale svoje kapacitete za ratovanje na Pacifiku.

Major Airfield Expansion On Wake Island Seen By Satellite As U.S. Preps For Pacific Fight
America's remote island outpost in the Pacific is an essential fallback point for pushing airpower west during a major conflict.
BY TYLER ROGOWAY JULY 3, 2020

America's remote outpost deep in the Pacific, situated roughly between Japan and Hawaii, Wake Island serves as a reserve airfield should American airpower have to fallback from the far reaches of Western Pacific during a peer state conflict. It also provides a reverse utility, working as a staging ground in a crisis for air combat missions heading west, into Russia's and especially China's highly-defended anti-access and area-denial (A2/AD) bubbles that emanate far from their shores. With the ongoing 'pivot towards the Pacific' and with adversary A2/AD capabilities creeping farther east, Wake Island is more important than it has been in decades, possibly since World War II.

The restricted access island—which is one of the most remote on Earth—is an unincorporated territory of the United States that is also claimed by the Marshall Islands. The vast majority of the atoll is taken up by a 9,800-foot runway—long enough to accommodate anything in the Pentagon's inventory—and the airfield infrastructure and staging areas that surround it. Although it supports some missile defense tests with launchpads scattered around its southernmost tip, it is best known for being an emergency divert point for aircraft crossing the Pacific and as a stopping point for U.S. military aircraft moving from the U.S. to Asia.

New satellite imagery that The War Zone obtained from Planet Labs dated June 25th, 2020 shows that substantial improvements to the base have occurred recently. Based on archival satellite imagery, the major expansions to the airfield began early this year and are still underway today. The new satellite image is posted below and you can see a full-resolution version of here. It shows the large eastern apron area's big expansion, as well as an enlarged secondary apron area on the west end on the runway. The runway itself has been completely rebuilt.

The Pentagon has been pouring hundreds of millions of dollars into the secretive strategic stronghold in recent years. These expenditures have included the apron and runway improvements, as well as a large solar farm that can be seen in the western area of the island in the recent satellite photo. It's more likely than not that even more investment into the island's infrastructure will be made in the near term as rising tensions with China, North Korea, and Russia have reinvigorated the strategic importance of the remote base.

Beyond its clear logistical utility, acting as a major hub where there isn't another for thousands of miles, it sits outside the range of China's and North Korea's medium-range ballistic missiles, and largely at the end, if not entirely out of range, of their intermediate-range ballistic missiles (IRBMs). Guam, which is situated about 1,500 miles further west, is well within the range of these weapons.

During the opening stages of a major conflict with China, America's bases that are within range of these missiles would be overwhelmed by them, at the very least knocking bases like Kadena in Okinawa out of commission for a substantial period of time. These strikes would likely be layered with cruise missile attacks, making them harder to defend against and upping the odds that Beijing could neuter American airpower throughout the region in the opening exchanges of a conflict.

Guam, which hosts a key U.S. naval base and the sprawling Andersen Air Force Base, would be targeted as well, although at greater range. This island has a THAAD missile battery that has been in place for years to fend-off ballistic missile attacks specifically, but the sheer numbers a foe like China can fire at the island makes defending it a highly dubious exercise. Rebuffing more limited attacks from a foe like North Korea is far more relevant to the island's defenses. Other airfields in the Marianas Island Chain, or within the MRBM and IRBM range in general, are even more vulnerable. 

So, you can see how Wake Island quickly becomes a key fallback position during what could be an incredibly violent and fast-moving conflict, at least at first. The island itself can be quickly fortified with its own air defenses and those based on forward-deployed U.S. Navy surface combatants sailing between the Chinese mainland and the island. Wake Island is also thought to be within the outer engagement umbrella of the ground-based midcourse defense (GMD) interceptors based in Fort Greely, Alaska, which are designed to counter low-volumes of intercontinental ballistic missile (ICBM) threats.

The idea of making Wake Island becoming a hub of airpower activity that looks to overcome the 'tyranny of distance' that is so closely associated with conflict in the Pacific Theater is already being trialed. Just last year, B-2 Spirits used the airfield for the first time as a forward re-arming and refueling point (FARP), with their sorties beginning at Hickam Air Force Base in Hawaii, not Guam. This would be the likely arrangement if U.S. installations to the east were threatened or destroyed during a conflict.

Heavy bomber sorties against an enemy such as China will be absolutely essential to slowly degrade its A2/AD bubble so that less capable and shorter-ranged assets can push close enough towards that country's shores to be useful at all. This will be a very high-stakes and laborious process during the early days and possibly weeks of a conflict. Bombers will also be critical when it comes to taking on China's growing fleet of advanced warships that will stand between U.S. territory and targets in and around the Chinese mainland.

As a conflict carries on, stealthy B-2 bombers and penetrating tactical airpower will be essential to making major progress in an air war against China via their ability to make the necessary volume of direct attacks required to prosecute such a conflict. There is an absurd notion that standoff weapons alone can win a war against a peer state, even a relatively limited one. This is impossible as we are talking about target sets that number in the tens of thousands or more.

There will not be enough highly expensive standoff weapons, such as cruise missiles and hypersonic weapons, to come even near to satisfying these requirements. As such, those standoff weapons will be used to break down the enemy's defenses and to strike strategic sensors and nerve centers, in order to blind the enemy and negate force-multiplying capabilities and some key kinetic ones, as well. In effect, this will open the door to broader follow-on strikes made by platforms that can get close enough to their targets to be employed en masse. 

Of course, even with Wake Island, any operation like this will rely very heavily on America's rapidly aging aerial refueling tanker fleet. This includes refueling the bombers, yes, but especially when it comes to short-ranged tactical airpower once they can get close enough to their targets to be relevant in a peer state conflict in the Pacific at all.

Remember, an F-35A has a combat radius of around 650 miles, and this is generous compared to most fighter designs. This means a tanker will be at risk within 650 miles of the aircraft's target area when making a direct attack. It is roughly 3,000 miles from Wake Island to Chinese shores. So, you can see just how heavily the tanker fleet will be taxed to sustain even a limited tanker bridge for tactical aircraft to be useful along the leading edge of such a conflict. We have talked about these issues in depth many times before, which you can read about here, here, and here.

This brings us back to just how important Wake Island is. America's tankers and fighters would be pushed back to Hawaii, positioned 2,300 miles from Wake Island, or even Alaska, if it were not for the island outpost, at least initially, during a major conflict. Midway, which sits 1,200 miles to the east of Wake Island, is another option, but it has limited capacity and a shorter runway. So, the idea is that Wake Island would be packed with aircraft moving to and fro across the Pacific during such a major crisis, at least until the enemy's A2/AD bubble can be degraded significantly and austere airfields farther east can be developed and activated. Even then, those forward bases would have limited capacity for prolonged operations and would be more vulnerable to enemy attacks.

With all this in mind, the upgrades to Wake Island are absolutely necessary and couldn't have come soon enough.

Izvor, i da pogledate fotografije: CLICK
MOTORISTA
Writer Palube
Global Moderator
kapetan bojnog broda

« Reply #769 on: July 18, 2020, 05:57:08 am »

„Južnjačka zastava” proterana iz kasarni: Pentagon zabranio isticanje simbola Konfederacije
Tanjug petak, 17. 07. 2020.

PENTAGON je, posle višenedeljne rasprave, odlučio danas da zabrani isticanje zastave južnjačke Konfederacije u Građanskom ratu u SAD (1861-1865) u vojnim objektima, ali se u dopisu o novoj politici izričito ne pominju reč zabrana niti ta određena zastava.

[ Attachment: You are not allowed to view attachments ]

Zvaničnici su novu politiku, koja je izložena u dopisu u koji je AP imao uvid, opisali kao kreativan način da se zabrani isticanje zastave Konfederacije bez otvorenog suprostavljanja predsedniku SAD Donaldu Trampu, koji je branio pravo ljudi da ističu tu zastavu. U dopisu, koji je u četvrtak uveče potpisao ministar odbrane Mark Esper, navode se vrste zastava koje mogu da budu istaknute u vojnim objektima, a među kojima nema one sa obeležjima Konfederacije, prenosi Glas Amerike. Time je zabranjeno njeno isticanje, a da nije izričito upotrebljena reč "zabrana".

"Moramo uvek da budemo usredsređeni na ono što nas ujedinjuje, na našu zakletvu da ćemo poštovati Ustav i zajedničku obavezu da branimo naciju. Zastave koje ističemo moraju da budu usklađene sa vojnim imperativima - redom i disciplinom, tretiranjem svih ljudi s dostojanstvom i poštovanjem i odbacivanjem simbola koji izazivaju podele", navodi se u dokumentu.

Prihvatljivo je isticanje nacionalnih i državnih zastava, zatim zastava drugih saveznika i partnera i onih sa zvaničnim simbolima vojnih rodova. Zastave, spomenici i vojne baze sa simbolima Konfederacije, koja je branila pravo južnjačkih država SAD na ropstvo i poražena u ratu sa Unijom, severnim državama koje su se zalagale za njegovo ukidanje, postali su tema nacionalne debate posle protesta zbog smrti Afroamerikanca Džordža Flojda tokom policijskog privođenja u Mineapolisu.

Demonstranti, koji su protestovali protiv policijske brutalnosti i rasizma, zahtevali su uklanjanje spomenika Konfederaciji u više gradova. Pojedini lokalni zvaničnici razmatraju njihovo uklanjanje, ali su suočeni sa oštrim protivljenjem u nekim područjima. Prema neimenovanom zvaničniku Ministarstva odbrane SAD, odluka da se izričito ne navede koje su zastave zabranjene, doneta je da bi se osiguralo da je nova politika nestranačka i da ne bi mogla da bude osporena pred sudovima, kao kršenje slobode govora.

Tramp je otvoreno odbacio ideju o menjanju imena vojnih baza nazvanih po liderima Konfederacije, a branio je isticanje zastave iz tog perioda, navodeći da je rec o pitanju slobode govora.

Ratna zastava Konfederacije je crveno polje sa plavim znakom Dž i 13 belih zvezdica.

Izvor: www.novosti.rs

* 1024px-North_Virginia_Third_Bunting.svg (1).png (97.21 KB, 1024x1024 - viewed 13 times.)
MOTORISTA
Writer Palube
Global Moderator
kapetan bojnog broda

« Reply #770 on: July 30, 2020, 05:35:28 am »

Od početka godine 7 vojnika ubijeno
Novosti online sreda, 29. 07. 2020.

NIKO ne može da odgonetne šta se to događa u američkoj vojnoj bazi Fort Hud koja je udaljena oko 100 kilometara severno od grada Ostina u Teksasu.

Od početka godine u ovoj kasarni je pronađeno čak sedam mrtvih vojnika, od kojih troje u samo poslednjih mesec dana. Za većinu su utvrdili nasilnu smrt, a jedan vojnik se ubio nakon što su ga povezali s ubistvom koleginice. Smrti su toliko čudne da neki sumnjaju kako u bazi koja ima 36.500 vojnika vreba serijski serijski ubica. Poslednja žrtva u kasarni je Mehjor Morta (26) čije je telo pronađeno u jezeru koje se nalazi nedaleko od baze. Istraga o njegovoj smrti nije se makla ni za pedalj.

- I dalje tapkamo u mestu. Nemamo nikakve informacije koje bi mogli da objavimo. Istraga i dalje traje - rekao je šerif okruga Bel za CNN.

Morta se pridružio kasarni u Fort Hudu u junu 2019. godine kao mehaničar za oklopna vozila i raspoređen je u maju ove godine u jedinicu. Ali to je tek jedna u nizu misterioznih smrti u Fort Hudu, a reč je uglavnom o mlađim pripadnicima službe. Poslednji dan juna istražitelji su pronašli i telo Vanese Gilen, a za njen nestanak bio je osumnjičen kolega Aron Dejvid Robinson, koji je dan kasnije izvršio samoubistvo. Tokom juna vlasti su pronašle i telo Gregorija Moralesa koji je nestao prošle godine dok se vozio prema vojnoj bazi.

DOKAZI SAMO ZBUNjUJU ISTRAŽITELjE

Nakon što su Vanesu pronašli mrtvu, vlasti su u bazu uputile stručnjake da provere odnos zapovednika prema podređenima i međuljudske odnose. Ali, osim Gilen najmanje sedam vojnika iz Fort Huda umrlo je ili su pronađeni mrtvi u poslednjih pola godine, uključujući i samoubistvo vojnika osumnjičenog za smrt mlade pripadnice oružanih snaga. Zapovednici u Fort Hudu identifikovali su 26-godišnjeg Mortu nakon što je 17. jula pronađen u blizini jezera koje se nalazi na oko 20 kilometara od baze. Ribari su pronašli njegovo telo na dnu brane.

- Preliminarna obdukcija pokazala je da bi uzrok smrti moglo biti utapanje - stoji u saopštenju Ministarstva.

OSUMNjIČENI SE UBIO U TRŽNOM CENTRU

Za slučaj 20-godišnje Vanese saznalo se u aprilu kad je proglašen njen nestanak. Potraga je okončana kada su telo pronašli 30. juna zakopano u plitkoj jami, kaže advokata kojeg je angažovala porodica preminule. Vanesa je radila kao serviserka za mala oružja i kako je utvrdila istraga, ubijena je udarcima čekićem u oružarnici u kojoj je radila, a njeno telo prebačeno je do mesta gde je zakopana. Inspektori su identifikovali glavnog osumnjičenog za njen nestanak, a to je bio kolega Aron Dejvid Robinson (20), koji je suočen s optužbama i dokazima, izvršio samoubistvo. Navodno mu je u transportovanju mrtvog Vanesinog tela pomagala devojka Sesil Agilar. Robinson je shvatio da ga traže dok je šetao tržnim centrom. Kad su mu se približili, izvadio je pištolj, cev uperio u glavu, ispalio hitac i na mestu preminuo. Kako su javili iz Fort Huda, on uopšte nije bio nadređen pokojnoj Vanesi i pripadao je inženjerskoj jedinici.

Nedaleko od baze 19. juna pronađeni su i posmrtni ostaci Gregorija Skota Moralesa (24), koji je nestao deset meseci ranije. Morales je poslednji put viđen 19. avgusta u noći, kad se vozio svojim automobilom prema bazi. Mladić je bio rodom iz Oklahome i u vojsku je došao u junu 2015. godine kao operater u motornoj jedinici. Navodno je trebalo da dobije otpust iz vojske, ali u bazu nikad nije stigao.

VOJNIK UBIJEN, DžIP MU SPALjEN

I 27-godišnji Brandon Skot Rosekrans pronađen je mrtav 18. maja u Harker Hajtsu, 20-ak kilometara od baze. Portparol tamošnje policije Harker Hajtsa rekao je da je verovatno reč o ubistvu, budući da je vojnik nađen s prostrelnom ranom, a njegov džip pronašli su spaljen verovatno kako bi se sakrili tragovi.

Fredi Beningo Delakruz imao je 23 godine kad je 14. marta pronađen mrtav s još dve osobe u stambenom kompleksu. Svo troje su imali rane od vatrenog oružja, a slučaj se vodi kao trostruko ubistvo. Delakruz je u vojsku je došao 2017. u izviđačku jedinicu.

Kristofera Vajnija Sojera pronašli su bez svesti 5. marta u njegovom stanu unutar baze, a istražitelji tvrde da u slučaju ovog 29-godišnjaka nema vidljivih tragova nasilja, ali da ne treba isključiti ubistvo. Sojer je bio automehaničar i u vojsci je radio od 2017. godine.

Šelbi Tajler Džouns ubijen je 1. marta, a smrt ovog 20-godišnjaka istražuje policija gradića Kajlin u kom se nalazi baza Fort Hud. Oni su u tri sata ujutro dobili dojavu da se u jednoj prodavnici nalazi ranjeni čovek, koji je uprkos pruženoj prvoj pomoći preminuo od zadobijenih rana. Veruje se da je u njega pucao nepoznati čovek u obližnjem klubu, a Sojer je ranjen oteturao do mesta gde je preminuo.

PODIVLjALI PSIHIJATAR UBIO 13 LjUDI

Ova baza već je poznata po ubistvima vojnika. Prvi put našla se u crnoj hronici 2009. godine kad je vojni psihijatar u sumanutom pohodu ubio 13 ljudi, a žrtva je bilo i jedno nerođeno dete. Ranio je i 32 osobe. Pet godina kasnije u istoj kasarni veteran je ubio tri osobe, a 16 ih je ranio, pa izvršio samoubistvo.

Dreadnought
Global Moderator
kapetan bojnog broda

« Reply #771 on: August 03, 2020, 07:35:04 am »

Tajland obustavlja vojnu obuku sa SAD

Tajland je obustavio planove održavanja zajedničke vojne obuke sa vojskom SAD.

Obustavio je pošto je devet pripadnika tajlandske armije bilo pozitivno na testiranju na korona virus po povratku sa Havaja.

Ovo je danas saopštilo ministarstvo odbrane Tajlanda, a armija te zemlje obelodanila je da je reč o vojnim licima koja su, kao deo grupe od 151 oficira, na Havajima ovog meseca učestvovali u zajedničkoj obuci sa pripadnicima vojske SAD.

Po rečima portparola ministarstva odbrane, tajlandska vojska obustavila je sve planove o upućivanju svojih pripadnika u inostranstvo "dok se situacija ne popravi", navodi Rojters.

izvor
MOTORISTA
Writer Palube
Global Moderator
kapetan bojnog broda

« Reply #772 on: August 04, 2020, 07:44:16 am »

Ubijali su i ljude koji nisu pretnja, svedočenje o akcijama britanskih specijalaca
Novosti online utorak, 04. 08. 2020.

Strahovi pripadnika britanskih Specijalnih vazduhoplovnih službi (SAS) da će se zbog ubistva nedužnih civila u Avganistanu biti procesuirani, obajvljeni su u mejlovima koje je visokom sudu dostavio jedan avganistanski civil, Saifulah Jar, koji zahteva istragu ubistva članova njegove porodice u napadu SAS-a.

Stariji oficiri britanske Specijalne vazduhoplovne službe (SAS) izrazili su veliku zabrinutost u mejlovima zbog jedinice SAS-a nazvane „skitnica“, koja je pogubila nenaoružane civile u Avganistanu 2011. godine, objavio je „Tajms“. Navodni mejlovi otkrili su da su u periodu od tri meseca najmanje 33 osobe ubijene tok noćnih racija njihovih kuća i to nakon što su se predali.

U jednoj od poruka komandant SAS-a je rekao da „uznemirujući“ navodi podižu verovatnoću da su „pripadnici jedinice sprovodili politiku ubijanja muškaraca čak i kad oni nisu predstavljali nikakvu pretnju“. Deklasifikovani dokumenti sugerišu da postoji „jeziv obrazac“ ponašanja jedinice tokom smrtonosnih noćnih racija. Majlovi su navodno deklasifikovani nakon što je državljanin Avganistana Saifulah Jar tražio pravdu za četvoro njegovih rođaka ubijenih u jednoj od noćnih racija. Prema izveštaju, kad je sudija pitao ministra odbrane Bena Valasa zašto su ti dokazi ranije odbijeni, on je odgovorio da „nisu novi“.

„To nisu novi dokazi i ovaj istorijski slučaj je već nezavisno istražen. Ovi dokumenti smatrani su delom nezavisne istrage koja je zaključila da nema dovoljno dokaza da se slučaj procesuira“, navodno je rekao ministar.

Istrage protiv jedinice SAS nazvane „skitnica“ pokrenute su 2017. nakon što su se pojavile informacije da su ove trupe navodno počinile „ratne zločine“, ubijajući nevine civile u Avganistanu i falsifikujući izveštaje misija kako bi prikrili ubistva. Vlada, međutim, nije bila voljna da nastavi istragu, čime je izazvala optužbe za zataškavanje.

dzumba
Stručni saradnik - specijalne jedinice
kapetan bojnog broda

« Reply #773 on: August 04, 2020, 06:23:33 pm »

„To nisu novi dokazi i ovaj istorijski slučaj je već nezavisno istražen. Ovi dokumenti smatrani su delom nezavisne istrage koja je zaključila da nema dovoljno dokaza da se slučaj procesuira“, navodno je rekao ministar.

А да су којим случајем специјалци са Балкана тако радили били би одавно у Хагу, а Британска штампа би писала о монструмима са Балкана...Овако, "нема" довољно доказа... Roll Eyes Tongue
MOTORISTA
Writer Palube
Global Moderator
kapetan bojnog broda

« Reply #774 on: August 04, 2020, 06:27:44 pm »

Klasika.
MOTORISTA
Writer Palube
Global Moderator
kapetan bojnog broda

« Reply #775 on: August 13, 2020, 05:22:30 am »

Pucano na američki helikopter: Pilot ranjen, morali prinudno da slete
Novosti online sreda, 12. 08. 2020.

Na helikopter američke vojske pucano je nedaleko od Vašingtona, jedan od pilota je ranjen, a letelica je prinudno sletela na aerodrom u Virdžiniji. Američki FBI je otvorio istragu.

Helikopter UH-1N „hjui“ je pogođen meetkom iz vatrenog oružja tokom redovnog trenažnog leta, a pilot je pogođen, saopštila je komanda baze „Endrjuz“, koja je poznata i kao sedište „er fors uan“, aviona američkog predsednika. Helikopter je bio na trenažnom letu za aerodrom Manasas, nedaleko od Vašingtona. Povređeni pilot nije u životnoj opasnosti, saopštila je američka vojska. Istragu povodom ovog događaja otvorio je FBI, pošto prve indicije ukazuju da je helikopter pogođen metkom iz vatrenog oružja ispaljenim sa zemlje. Prva saznanja govore da je letelica pogođena dok je bila na visini od 300 metara i udaljena oko 16 kilometara od aerodroma Manasas.

MOTORISTA
Writer Palube
Global Moderator
kapetan bojnog broda

« Reply #776 on: August 17, 2020, 06:32:42 pm »

Napadnuta meksička vojska na granici sa Teksasom: Napadači nosili vojne uniforme, ubijeno 9 osoba
Tanjug ponedeljak, 17. 08. 2020.

MEKSIČKI vojnici ubili su devet naoružanih ljudi duž granice s Teksasom u severoistočnoj državi Tamaulipas, saopštili su danas zvaničnici.

Kancelarija glavnog tužioca Meksika u Rejnosi navela je da se sukob dogodio u nedelju i da su navodni napadači bili u vojnim uniformama. Vojnici su se našli na udaru vatre dok su bili u patroli, izjavio je portparol iz koordinacione grupe za bezbednost Tamaulipasa, koji je želeo da ostane anoniman. Nije odmah bilo jasno kojoj kriminalnoj grupi pripadaju naoružani ljudi. To područje je mesto sukoba između narko kartela na severoistoku zemlje, grupacija bande Zita i kartela nove generacije Halisko i Zalivskog kartela, koji je dugo kontrolisao ilegalni saobraćaj na tom kraju granice.

MOTORISTA
Writer Palube
Global Moderator
kapetan bojnog broda

« Reply #777 on: August 22, 2020, 06:32:22 am »

Si sproveo brutalnu čistku u svojim redovima: Brine o svemu što bi moglo da ugrozi njegovu moć, a sada pokazuje strah i paniku
J.R. 21.08.2020.

Kineski predsednik Si Đinping naredio je novi krug čistki u državnom vrhu, ovog puta namejenog policijskom i pravosudnom sektoru, kao deo svoje tekuće "antikorupcijske kampanje“.

Čistku je još prošlog meseca najavio jedan od Sijevih saradnika, rekavši da je vreme da se "sečivo okrene unutra i sastruže otrov sa kosti". U roku od nedelju dana pokrenuta je istraga protiv više od 20 policijskih i pravnih zvaničnika, a na desetine njih je uklonjeno sa svojih položaja, objavio je "Vol strit žurnal". Nekoliko njih je već uhapšeno, uključujući i najmanje jednog šefa policije. Si ne mora da brine izborima. Pre dve godine je ukinuo ograničenja mandata i tako omogućio sebi da ostane doživotni predsednik. Međutim, on i dalje mora da brine o svemu što bi moglo da ugrozi njegovu moć, posebno usred ekonomskog pada zbog korona virusa i rastućih tenzija sa Sjedinjenim Državama.

To znači uklanjanje svakoga ko bi mogao da predstavlja ozbiljnu pretnju. Si je ovakve vrste vrste brzih čistki učinio zaštitnim znakom svoje vladavine. Počeo je od eliminacije glavnih političkih rivala nakon što je preuzeo vlast i nastavio je sa ključnim institucijama, kao što su državna preduzeća i vojska. Sijevi branioci kažu da su čistke deo antikorupcijskog rada, međutim, antikorupcijske akcije sprovedene pod okriljem Кomunističke partije Кine imaju tendenciju da se prate poznat obrazac. Cena luksuznih predmeta - koristan posrednik za korupciju, jer mito često uključuje razmenu luksuzne robe - pala je tokom prvih krugova čistki, a zatim dostigla rekordne vrednosti pre pandemije korona virusa.

"Vol strit žurnal" otkriva da su se pod istragom našli i kadrovi za koje se činilo da su dobro poslovali. Mnogi smatraju da je Si ovim čistkama pokazao strah, jer u poslednje vreme kruže izveštaji da se usled prevelike koncentracije moći unutar Komunističke partije pojavilo neslaganje. To je otkrila i Cai Sija, bivša profesorka u elitnoj kineskoj Centralnoj partijskoj školi, koja je nedavno izbačena iz stranke nekon što je na račun Sija uputila neviđene kritike.

- Pod režimom Sija Кomunistička partija Кine ne donosi napredak zemlji. U stvari, ona je prepreka napretku Кine. Verujem da nisam jedina koja je želela da napusti ovu stranku. Više ljudi bi želelo da se povuče. Nameravala sam da napustim stranku još pre nekoliko godina, kada više nije bilo prostora za govor i moj glas je bio potpuno blokiran - poručila je ona iz SAD gde trenutno živi.

Ovakvi komentari od strane nekoga ko je dugo bio istaknuti deo kineskog establišmenta vrlo su neuobičajeni i potencijalno opasni za kinesko rukovodstvo. Cai je otkrila da se u partiji pojavila opoziciona struja, ali da se malo ko usuđuje da to kaže u strahu od političke odmazde u vidu internog partijskog prekršajnog postupka i optužbi za korupciju. U ovakvom okruženju, Sijeva "nekontrolisana moć" i presudna reč u donošenju svih glavnih odluka doveli su do neizbežnih grešaka, poput odgovora na izbijanje pandemije korona virusa.

MOTORISTA
Writer Palube
Global Moderator
kapetan bojnog broda

« Reply #778 on: August 24, 2020, 11:17:08 am »

Austrija proterala ruskog diplomatu, ima nedelju dana da napusti zemlju
Tanjug 24.08.2020.

Austrija je prvi put donela odluku da jednog ruskog diplomatu proglasi "personom non grata".

On će 1. septembra morati da napusti Austriju, a radi se o, kako ističu mediji, vrhuncu jedne špijunske afere, koju austrijski stručnjaci smatraju veoma teškom. Ruski diplomata je osumnjičen da se godinama bavio privrednom špijunažom, pre svega haj-tek preduzeća. Afera je otkrivena nakon što je njegovoj vezi, jednom Austrijancu, stvar postala škakljiva, te je sve prijavio svom šefu. Nakon prijave došlo je do suđenja, a tokom procesa je Austrijanac naveo ime jednog ruskog diplomate kao oficira za vezu. Rus se pozvao na diplomatski imunitet i odbio je davanje izjave.

MOTORISTA
Writer Palube
Global Moderator
kapetan bojnog broda

« Reply #779 on: August 27, 2020, 05:36:03 am »

"Vladavina terora" - Bivši insajder iz Sijeve vlade decenijama proučuvao partiju: Kina želi da potpuno promeni svet kakav znamo
M.I.M. 26.08.2020.

Dok je radila kao profesorka u centru obuke i tink tanku kineske Komunističke partije Kai Sja iznenadila je mnoge svojim liberalnim idejama i podrškom demokratskim reformama. Nedavno je izazvala pometnju i niz oštrih osuda kineske vladajuće elite i predsednika Sija Đinpinga, što je dovelo do njenog izbacivanja iz KP početkom ove nedelje.

Kai je u intervjuu za CNN, iz Sjedinjenih Država gde živi od prošle godine, otišla korak dalje i pozvala američku vladu da se udvostruči svoj tvrdi pristup Pekingu. Ona je rekla da podržava zabranu administracije predsednika Donalda Trampa tehnološkom gigantu “Huaveju”, za kojeg Vašington tvrdi da je bezbednosni rizik zbog navodnih veza sa kineskom vladom koje kompanija poriče. Kai je takođe pozvala na sankcije za vrhunske kineske zvaničnike i apelovala na međunarodnu zajednicu da se udruži u zaustavljanju “infiltracije” KP u globalne institucije i širenju Sijevih “totalitarnih” ideala.

- Veza između Kine i SAD nije konflikt između dva naroda već takmičenje i sukob dva sistema i dve ideologije – rekla je ona za CNN. Kai je objasnila da je zbog pandemije korona virusa ostala u SAD prošle godine, kad je došla turistički, ali nije otkrila više detalja o svojoj situaciji i planovima, pozivajući se na strahove za ličnu bezbednost.

CNN podseća da je Si, otkako je došao na vlast krajem 2012, konsolidovao svoju poziciju i autoritet nad KP, koji se broji u najveće političke organizacije u svetu sa svojih 90 miliona članova. On se obrušio na političke disidente, civilno društvo i manjinsku zajednicu Ujgura u regionu Sinkjanga, te pooštrio kontrolu nad Hong Kongom. Sada Kai (67) kaže da KP cilja da “zameni slobodni, demokratski sistem modernog čovečanstva koji predstavljaju SAD i vrednosti i poredak mira, demokratije, slobode i pravde” sopstvenim modelom upravljanja. Odnosi dve najveće svetske ekonomije, SAD i Kine, najgori su u decenijama, od trgovinskog rata i sukoba oko tehnologije do ljudskih prava. Državni sekretar SAD Majk Pompeo je u julu predstavio Kinu kao egzistencijalnu pretnju SAD, ali kineska vlada odbija takve optužbe.

- Nemamo nameru da postanemo druge Sjedinjene Države. Kina ne izvozi ideologiju i ne meša se u unutrašnje poslove drugih zemalja – rekao je početkom avgusta kineski ministar spoljnih poslova Vang Ji.

Kai je među uglednim insajderima koji su progovorili protiv KP i Sijeve vlasti, a dugogodišnja partijska karijera daje njenom glasu dodatnu težinu. Centralna partijska škola, u kojoj je ona predavala 14 godina pre penzionisanja 2012, objavila je u ponedeljak da je ona izbačena iz KP zbog “komentara koji imaju ozbiljne političke probleme i štete reputaciji zemlje”. Takođe je ostala bez penzije.

Škola se, kako kaže Kai, pozvala na tri stvari koje su dovele do njenog sklanjanja – esej iz maja u kojem je rekla da bezbednosni zakon za Hong Kong “brutalizuje” tamošnji narod, “procureli” audio snimak u kojem kaže da je KP “politički zombi”, a Si “šef mafije”, te onlajn peticija koju je potpisala u februaru, a koja poziva na slobodu govora nakon smrti lekara Lija Venlijanga iz Vuhana, kojeg je policija optužila za širenje glasina nakon što je rano upozorio na pandemiju korona virusa. Kai je više od tri decenije pažljivo proučavala KP iznutra, njeno funkcionisanje i ideologiju. Podučavala je klase zvaničnika. Njeno istraživanje se kasnije pomerilo sa ideologije na demokratsku političku tranziciju, u nadi da će KP jednog dana otpočeti unutrašnju reformu. Ona kaže da su se disidenti tolerisali u vreme bivšeg predsednika Hua Đintaoa, iako se taj prostor već smanjivao.

- Otkako je Si došao na vlast, untrapartijska demokratija je postala samo prazno ime – kaže Kai. Kai je rekla da Sijeva “vladavina terora” nije došla sa pozicije snage, već je razotkrila njegov dubok osećaj nesigurnosti.

- On je taj koji se najviše plaši. Zato je pokretao čistke u partiji. Osoba na vrhovnoj moći uvek misli da drugi kuju zaveru da ugrabe vlast – ističe ona. U trenutnoj političkoj klimi, malo njih se usudi da javno progovori.

- Kad prijavljuju informacije svojim nadležnima, zvaničnici često prikriju istinu i izveste samo o onom šta bi ovi voleli da čuju – kaže Kai - U takvim okolnostima pojaviće se problemi u kreiranju politike.

Kai je takođe optužila kinesku vladu za inicijalno prikrivanje izbijanja epidemije korona virusa što je dovelo do njenog širenja globusom. Ovakve tvrdnje kineski zvaničnici stalno poriču. Kai smatra da države više nisu voljne da udovoljavaju Kini i da sada imaju “jasniju sliku o Siju”. Kai je bila tinejdžerka kad je Mao Cedung pokrenuo Kulturnu revoluciju i 1966. je otišla u Peking kako bi se pridružila studentima koji su se okupljali na Trgu Tjenanmen da pozdrave Maoa. Ali, bila je svedok i teroru, uključujući brutalno prebijanje profesora.

- Videla sam koliko ljudi mogu biti jadni bez vladavine zakona, zaštite prava… Otkako je Si došao na vlast, njegov jezik, ideje i potezi, sve se vraća na Kulturnu revoluciju – kaže Kai. Ona veruje da se nezadovoljstvo u KP pod Sijevim vođstvom raširilo tokom reforme i otvaranja bivšeg lidera Denga Sjaopinga osamdesetih, posebno među generacijom zvaničnika koji su pohađali školu pre Kulturne revolucije i koji su videli brz ekonomski i društveni razvoj Kine u decenijama koje su usledile. Ali, Kai smatra da je malo šanse da se organizuje bilo kakva opozicija pdo Sijevom teškom rukom. Ni budućnost joj ne izgleda blistavo.

- Si vodi zemlju dalje od staze reforme i otvaranja. Bez unutrašnjih reformi, jačaće konflikti i tenzije koji će jednog dana zajedno eruptirati i uzrokovati kolaps partijskog sistema i odvući zemlju u haos – kaže Kai, optužujući Sija da je “kidnapovao zemlju”. Jedina mogućnost da se to spreči je da se Si zameni na funkciji vrhovnog vođe.

- Kina neće moći da ide ka demokratskoj politici pod Sijem. Samo sa njegovim odlaskom mogu se podići proreformski glasovi u partiji, a proreformske snage odigrati svoju ulogu u podešavanju pravca u kojem Kina ide – ističe Kai. To se možda neće skoro dogoditi, ukazuje CNN. Očekuje se da će Si sići sa funkcije 2023, ali je on pre dve godine poništio ograničenje predsedničkog mandata, otvarajući sebi put ka večnoj vlasti.

Pages:  1 ... 47 48 49 50 51 [52] 53 54 55 56   Go Up
  Print  

Jump to: