PALUBA
October 19, 2019, 06:36:30 am *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
News: Važno
Pravilnik za postovanje vesti
 
   Home   Help Search Calendar Login Register  
Del.icio.us Digg FURL FaceBook Stumble Upon Reddit SlashDot

Pages:  1 2 [3]   Go Down
  Print  
Author Topic: Sukob u vojnom vrhu. Ratuju Bandić i Diković, vojni avioni ne lete  (Read 4084 times)
 
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
oficir neaktivne rezerve
potporučnik
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 2 291


" Drino, j.....ti ! "


« Reply #30 on: April 15, 2015, 02:43:26 am »

Ako za sada jedino VS ima letilice kojima se moze davati asistencija civilnim strukturama za tzv. hitno medicinsko zbrinjavanje-spasavanje a postoji treća misija VS, onda je i procedura morala biti propisana i svima i u vojnom i u zdravstvenom sistemu poznata.
Onda ne bi sve zavisilo od usmenih dogovora dva ministra ili ministra odbrane i komandanta 204 brigade umesto ministra odbrane i nacelnika generalstaba.
Nesto sto bi moralo biti rutinska operacija dignuto je na najvisi drzavni nivo izvrsavanja.
Taj nakaradni sistem se uveliko očitavao i tokom poplava prosle godine.
Gde je premijer izdavao direktne naredbe nacelniku generalstaba koji je licno komandovao odbranom na Sapcu a ministri odbrane i policije iz camaca i amfibije licno spasavali gradjane.
I MO i MZ budzete odredjuje i obezbedjuje Vlada.
Onima od struke treba da bude prvorazredni cilj da stanu iza struke i pokusaju da ubede politicare da je nesto neminovno i neophodno pa i po cenu odstupanja sa polozaja i da onda ostave politicarima punu operativnu odgovornost da iskazu svoje sposobnosti.
Logged
Kuzma®
Administrator
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 9 782



« Reply #31 on: April 15, 2015, 07:22:04 am »

ONR, kada je u pitanju poslogodisnja poplava i izdavanje naredbi direktno od premijera trebalo bi znati par  cinjenica.

Quote
Član 33.
Za koordinaciju i rukovođenje zaštitom i spasavanjem u vanrednim situacijama u skladu sa ovim zakonom i drugim
propisima, kao operativno-stručna tela obrazuju se štabovi za vanredne situacije, i to:
1) za teritoriju Republike Srbije – Republički štab za vanredne situacije, koji obrazuje Vlada;


Quote
Član 34.
Štab za vanredne situacije obavlja sledeće poslove:
1) rukovodi i koordinira rad subjekata sistema zaštite i spasavanja i snaga zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama
na sprovođenju utvrđenih zadataka;
2) rukovodi i koordinira sprovođenje mera i zadataka civilne zaštite;
3) razmatra i daje mišljenje na predlog Procene ugroženosti i predlog Plana zaštite i spasavanja u vanrednim
situacijama;
4) prati stanje i organizaciju zaštite i spasavanja i predlaže mere za njihovo poboljšanje;
5) naređuje upotrebu snaga zaštite i spasavanja, sredstava pomoći i drugih sredstava koja se koriste u vanrednim
situacijama;
6) stara se o redovnom informisanju i obaveštavanju stanovništva o rizicima i opasnostima i preduzetim merama;
7) razmatra organizaciju, opremanje i obučavanje jedinica civilne zaštite, ovlašćenih, osposobljenih pravnih lica;
Cool sarađuje sa nadležnim organima zaštite i spasavanja susednih država u vanrednim sistuacijama;
9) procenjuje ugroženost od nastanka vanredne situacije;
10) donosi naredbe, zaključke i preporuke.

Quote
Član 38.
Republički štab za vanredne situacije, pored poslova iz člana 34. ovog zakona, obavlja i sledeće poslove:
1) naređuje štabovima za vanredne situacije preduzimanje mera i aktivnosti na zaštiti i spasavanju;
2) razmatra i daje mišljenje na Nacrt nacionalne strategije zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama;
3) razmatra i daje mišljenje na Predlog dugoročnog plana razvoja sistema zaštite i spasavanja;
4) naređuje angažovanje i upotrebu snaga i sredstava zaštite i spasavanja sa teritorije neugroženih jedinica lokalne
samouprave na područje drugih jedinica lokalne samouprave;
5) preuzima, preko okružnih štabova za vanredne situacije, neposredno koordinirano angažovanje snaga i sredstava u
vanrednim situacijama kada je istovremeno ugrožen veći broj jedinica lokalne samouprave na teritoriji upravnog okruga;
6) predlaže Vladi donošenje odluke o traženju, prihvatanju odnosno pružanju pomoći susednim i drugim državama.
7) angažuje osposobljena pravna lica i druge organizacije od značaja za Republiku.
Član 39.
Komandanta Republičkog štaba za vanredne situacije bira Vlada, iz redova članova Vlade.
Načelnik Republičkog štaba za vanredne situacije je rukovodilac nadležne službe, koga na dužnost načelnika imenuje i
razrešava Vlada.
Članove Republičkog štaba za vanredne situacije postavlja i razrešava Vlada, iz reda rukovodilaca državnih organa u
čijem delokrugu su poslovi od značaja za zaštitu i spasavanje, stručnih radnika Ministarstva, Vojske Srbije, Crvenog
krsta Srbije, Gorske službe spasavanja Srbije, direktora javnih preduzeća u oblasti saobraćaja, šumarstva i vodoprivrede
i rukovodilaca drugih organa, organizacija i ustanova čiji su poslovi u vezi sa zaštitom i spasavanjem


I da ne trazim dalje. Rec je o Zakonu o vandrednim situacijama i isti se moze procitati i preuzeti sa ovog linka
http://www.mup.gov.rs/cms/resursi.nsf/Zakon%20o%20vanrednim%20situacijama-lat.pdf

Prema tome premijer Srbije na osnovu vazeceg zakona je prosle godine imao pravo da direktno naredjuje posto je u tom trenutku bio na mestu  komandanta Republickog staba za vandreden situacije. Inace u to vreme sam pronasao jos jedan podzakonski dkument Vlade gde kaze da se na tu duznost odredjuje predsednik Vlade a u nastavku je navedeno i ko je v.d u slucaju sprecenosti. Sada ne mogu to pronaci a ne secam se ostalih detalja.

Logged
oficir neaktivne rezerve
potporučnik
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 2 291


" Drino, j.....ti ! "


« Reply #32 on: April 23, 2015, 08:57:01 am »

Znam ja za to.
I mislim da je to nakaradno postavljeno.
Izmedju ostalog u svim članovima piše "snage zaštite i spašavanja" a nema pomena o VS.
Tim nakaradnim postavkama ugroženo je jednostarešinstvo i suboordinacija na relaciji predsednik države-načelnik generalštaba.
Vanredna situacija, vanredno stanje i ratno stanje trebali bi da imaju sistemski isto rešenje što se tiče operacionalizacije i nivoa odlučivanja i komandovanja.
Ali da ne opterećujemo topic time.
Logged
Pages:  1 2 [3]   Go Up
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2013, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder

SMFAds for Free Forums
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.014 seconds with 25 queries.