PALUBA
April 25, 2014, 09:04:35 am *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
News: Aktuelno, Građanski rat u Siriji
 
   Home   Help Search Calendar Login Register  
Pages:  [1] 2 3 ... 5   Go Down
  Print  
Author Topic: Učešće RČ-305 u potapanju razarača Eilat?  (Read 9356 times)
 
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
kpecotic
In memoriam
razvodnik
*
Offline Offline

Posts: 67



« on: March 18, 2010, 10:27:24 am »

Štovani, čitajući neke od tekstova o raketnim čamcima tipa "OSA" uočio sam neke netočnosti. Osobno sam bio 1968 godine komandir artiljerijsko-raketnog odjeljka na raketnom čamcu RČ-305 "Žikica Jovanović Španac". Oficirski kadar te prve posade činili su komandant pbb Dimitrijević Milutin-Dimče, pomoćnik komandanta poručnik fregate Vratnjan Zoran, k-dir V.BO MT poručnik Dimzovski Dejan i komandir II.BO (moja malenkost) potporučnik Pecotić Kuzma.
Netočnosti se odnose na tip broda koji je potopio izraelski razarač "EILAT". To nije bila klasa brodova "Komar" nego "OSA". Razlog ove moje intervencije nije da bih ispravio taj navod nego da ispričam istinitu povijest jednog od tih raktnih čamaca. Krenimo redom. 1968 godine Tito oštro reagira na ulazak sovjetskih trupa u Čehoslovačku i za uzvrat dobiva prekid vojne suradnje SFRJ i SSSR-a. U trenutku prekida sovjeti su bili dužni isporučiti dva već plaćena raketna čamca. Tui nastaje problem. Sovjeti imaju samo jedan novi raketni čamac i da bi ispunili obavezu povlače jedan čamac iz Egipta šalju ga u generalni remont i kao takvog isporučuju Jugoslaviji. Radi se o raketnom čamcu koji u JRM dobiva oznaku RČ-305. Sovjeti su na ovom brodu izmjenili sve što bi moglo ukazivati na njegov boravak u Egiptu, ali pri tome prave jednu veliku grešku-zaboravili su promijeniti OBK (osnovnu brodsku knjigu). U toj knjizi je pisalo da je taj brod pod zapovjedništvom sovjetskih mornara potopio izraelski razarač "Eilat". Dakle zasluge za prvo uspješno raketiranje u povijesti svjetskih mornarica nosi RČ-305, koji je proforma bio u sastavu Egipatske RM sa sovjetskom posadom. Da je tome tako poslije "dosta konjaka" priznao mi je osobno sovjestki k-dir II.BO koji mi je predavao dužnost.
23 godine RČ-305 služi u JRM bazirajući u ratnoj luci Lora a zatim početkom Domovinskog rata napušta teritorij Republike Hrvatske i odlazi u Crnu Goru. Tu biva vjerovatno remontovan (sudeći po njegovom novom izgledu na vezu u Bijeloj). Prema već napisanom na "Forumu" mijenja oznaku u "649" i 2004-2005 Crna Gora ga prodaje Egipatskoj RM i prema navodima sada se nalazi u pomorskoj bazi "Marsa Matruh".
Iako mi je ovaj brod neobično prirastao za srce, ipak je to brod na kojem sam započeo svoju vojničku karijeru, završio bih ovaj tekst sa starom uzrečicom "Zločinac se vraća na mjesto zločina", pošao je iz Egipta, pa preko SSSR-a, SFRJ i SCG vratio se u Egipat. Nak mu je sa srećom njemu i njegovoj posadi.
Logged
jadran2
Stručni saradnik - Istorija RM
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Posts: 9 293



« Reply #1 on: March 18, 2010, 11:22:42 am »

Zanimljiva postavka Kpecotic!

Izraelci, Egipcani, Amerikanci.....u napadu na "Eilat" spominju 2 raketna camca klase Komar koji su ispalili po 2 rakete koristeci se radarskom sjenom svoje maticne luke.

The Egyptian Navy represented in 2 missile boats “504” and “501” only sunk the destroyer, first “504” began its attack by launching 2 P-15 termit rockets directly to the destroyer, the crew of Eilat saw the 2 rockets coming from the south to their ship, they tried to avoid them by changing the course and increasing the speed still the rockets  changed their course and followed them; already these rockets ‘re from the Russian type known as “Styx”, a 20 foot radar guided projectile with a range of a 15 miles. The 2 rockets hit the destroyer, one hit the amidships and the second smashed the engine room to make the vessel dead in the sea and began to sink. The fires were everywhere that one of the survivor sailors described as “a vision of hell”. After one hour and half later two missiles came from “501”, one of them finished the job; it hit the astern, capsized Eilat sinking her, where as the other exploded in the water.
 

* ist031dg1.jpg (79.08 KB. 512x381 - viewed 556 times.)


detaljnije:
http://egyptianchronicles.blogspot.com/2008/10/41-years-on-sinking-eilat-destroyer.html

U svrhu potvrde ove teze - zna li netko kada je Egipat od SSSR-a dobio r.c. klase Osa I?

Logged
Dreadnought
Global Moderator
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 17 056



« Reply #2 on: March 18, 2010, 11:28:02 am »

Veliko hvala na ovoj priči i tvom doprinosu ovoj temi Kpecotic ...

Nadam se da imaš još nekih zanimljivih priča i događaja iz tvoje karijere, koje bi podelio sa nama.
Logged

Give me a fast ship for i intend to go in harm's way
kpecotic
In memoriam
razvodnik
*
Offline Offline

Posts: 67



« Reply #3 on: March 18, 2010, 03:24:10 pm »

Štovani Jadran 2,
U studiji gospodina Adnana Demirovića „Šestodnevni rat 2.dio“, a koji možete pronaći na internetu a odnosi se na izraelsko-egipatski rat 1967.godine, u dijelu u kojem se govori o pomorskim operacijama stoji citiram:
„U sklopu doktrine preventivnog udara izraelske su pomorske snage (nekoliko topovnjača i jedan razarač) u noći 5/6. 06. izvršile napad na egipatsku liku Port Said ali su odbijeni dejstvom obalne artiljerije. Iste noći izraelski pomorski diverzanti postavljaju mine-priljepke na nekoliko egipatskih ratnih brodova u aleksandrijskoj luci i neke oštećuju. Tokom napada pred istom lukom potopljena je izraelska podmornica „Tanin“. U noći 6/7.06. egipatske podmornice uzvraćaju napad na izraelske brodove u luci Haifa u kojem je jedna podmornica oštećena. Međutim egipatska mornarica nanosi težak udarac izraelskoj potapanjem razarača Eilat nedaleko od Port Saida, raketama P-15 SS-N-2 Styx ispaljenih sa raketnog čamca klase Osa. Ovo je bila prva uspješna borbena upotreba protivbrodske rakete u istoriji pomorskog ratovanja, što je ubrzalo programe razvoja sličnog naoružanja i na Zapadu koji ih u to vrijeme nije posjedovao.“
Što se vremena kada su sovjeti opremili egipatsku RM sa RČ tipa OSA-I, ja taj podatak neznam, ali znam da sam se osobno uvjerio, kao pitomac na š/b „Galeb“ u l.Aleksandrija da RM Egipta ima 4 RČ tipa OSA. Isti su bili vezani  na gatau međunarodnog dijela luke Aleksandrija, dvadesetak metara od našeg veza. Tada smo komentirali situaciju slijedećim riječima: „Vidi ovo u Egiptu možemo razgledati RČ a u našoj zemlji nam ne daju da razgledamo RČ-301 i 302 koji su već bili u sastavu JRM.
Logged
barba
Prijatelj foruma
vodnik I klase
*
Offline Offline

Posts: 553



« Reply #4 on: March 18, 2010, 03:35:49 pm »

Štovani, čitajući neke od tekstova o raketnim čamcima tipa "OSA" uočio sam neke netočnosti. Osobno sam bio 1968 godine komandir artiljerijsko-raketnog odjeljka na raketnom čamcu RČ-305 "Žikica Jovanović Španac". Oficirski kadar te prve posade činili su komandant pbb Dimitrijević Milutin-Dimče, pomoćnik komandanta poručnik fregate Vratnjan Zoran, k-dir V.BO MT poručnik Dimzovski Dejan i komandir II.BO (moja malenkost) potporučnik Pecotić Kuzma.
Netočnosti se odnose na tip broda koji je potopio izraelski razarač "EILAT". To nije bila klasa brodova "Komar" nego "OSA". Razlog ove moje intervencije nije da bih ispravio taj navod nego da ispričam istinitu povijest jednog od tih raktnih čamaca. Krenimo redom. 1968 godine Tito oštro reagira na ulazak sovjetskih trupa u Čehoslovačku i za uzvrat dobiva prekid vojne suradnje SFRJ i SSSR-a. U trenutku prekida sovjeti su bili dužni isporučiti dva već plaćena raketna čamca. Tui nastaje problem. Sovjeti imaju samo jedan novi raketni čamac i da bi ispunili obavezu povlače jedan čamac iz Egipta šalju ga u generalni remont i kao takvog isporučuju Jugoslaviji. Radi se o raketnom čamcu koji u JRM dobiva oznaku RČ-305. Sovjeti su na ovom brodu izmjenili sve što bi moglo ukazivati na njegov boravak u Egiptu, ali pri tome prave jednu veliku grešku-zaboravili su promijeniti OBK (osnovnu brodsku knjigu). U toj knjizi je pisalo da je taj brod pod zapovjedništvom sovjetskih mornara potopio izraelski razarač "Eilat". Dakle zasluge za prvo uspješno raketiranje u povijesti svjetskih mornarica nosi RČ-305, koji je proforma bio u sastavu Egipatske RM sa sovjetskom posadom. Da je tome tako poslije "dosta konjaka" priznao mi je osobno sovjestki k-dir II.BO koji mi je predavao dužnost.
23 godine RČ-305 služi u JRM bazirajući u ratnoj luci Lora a zatim početkom Domovinskog rata napušta teritorij Republike Hrvatske i odlazi u Crnu Goru. Tu biva vjerovatno remontovan (sudeći po njegovom novom izgledu na vezu u Bijeloj). Prema već napisanom na "Forumu" mijenja oznaku u "649" i 2004-2005 Crna Gora ga prodaje Egipatskoj RM i prema navodima sada se nalazi u pomorskoj bazi "Marsa Matruh".
Iako mi je ovaj brod neobično prirastao za srce, ipak je to brod na kojem sam započeo svoju vojničku karijeru, završio bih ovaj tekst sa starom uzrečicom "Zločinac se vraća na mjesto zločina", pošao je iz Egipta, pa preko SSSR-a, SFRJ i SCG vratio se u Egipat. Nak mu je sa srećom njemu i njegovoj posadi.
Postovanje i veliki pozdrav Kuzma!
Kad Kuzma zagrmi to se uvik cuje!
Zanimljivi, vrlo zanimljivo. I ja sam misljenja da Arapi nisu bili u stanju izvesti raketni napad bez pomoci Rusa.
Kada citas i gledas njihove propagandne clanke i filmove sve izgleda smijesno za nas VES 11603.
Bas sam spravio pastu fruti di mare. Isla bi casa Posipa. I da znas da imam jednu u podrumu :-)).
Logged
jadran2
Stručni saradnik - Istorija RM
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Posts: 9 293



« Reply #5 on: March 18, 2010, 04:34:26 pm »

Zahvaljujem na odgovoru i citiranju A. Demirovica.

Cijela prica oko RC-305 je ne samo vrlo zanimljiva nego i intrigantna.

Naizgled nevazan moment za poginule sa "Eilata", ali u povijesnom mozaiku potreban kamencic.

Naravno da samo jedna moze biti tehnicka istina : "Komar" ili "Osa-I" tj. "Osa-I" ili "Komar".

Zasto se Egipcani nisu pohvalili da su koristili "Osu-I" u tom napadu....... ipak je toliko vremena proslo? A i Izraelcima bi nakon isto toliko vremena bio melem da ih je (istina isti tip rakta) pogodio sa RC "Osa-I".


(Ako je moguce precizirati, kada su vidjena 4 RC tipa OSA-I" s "Galeba"........)





 
Logged
barba
Prijatelj foruma
vodnik I klase
*
Offline Offline

Posts: 553



« Reply #6 on: March 18, 2010, 06:12:03 pm »

Zahvaljujem na odgovoru i citiranju A. Demirovica.

Cijela prica oko RC-305 je ne samo vrlo zanimljiva nego i intrigantna.

Naizgled nevazan moment za poginule sa "Eilata", ali u povijesnom mozaiku potreban kamencic.

Naravno da samo jedna moze biti tehnicka istina : "Komar" ili "Osa-I" tj. "Osa-I" ili "Komar".

Zasto se Egipcani nisu pohvalili da su koristili "Osu-I" u tom napadu....... ipak je toliko vremena proslo? A i Izraelcima bi nakon isto toliko vremena bio melem da ih je (istina isti tip rakta) pogodio sa RC "Osa-I".


(Ako je moguce precizirati, kada su vidjena 4 RC tipa OSA-I" s "Galeba"........)

 
Pa nisu mogli priznati da je bila OSA-1, jer ih nisu oni ni opsluzivali, nego Rusi.
Di bi oni nasli ljude za takve brodove u ono vrijeme.
Meni je na zadnjem brodu dosao za kapa Egipcani. Izdrzao je do iduceg porta, jer ga nisam mogao baciti u more. A htio sam.
Iskrcao sam ga jer je bio budala, i nije se mogao snaci na novom brodu. A meni, kao Barbi trebaju ljudi koji znaju brodske sisteme i koji mi mogu dati informaciju na osnovu koje cu ja donijeti odluku.
Oni su mogli imati par ljudi skolovanih u Rusiji (sorry SSSR-u), ali za zadatak treba posada.
Kad su ih Rusi '73. pustili same, i nih i Sirijce, zna se sto se dogodilo.
Logged
kpecotic
In memoriam
razvodnik
*
Offline Offline

Posts: 67



« Reply #7 on: March 18, 2010, 06:45:19 pm »

Štovani gospodine Jadran 2,
Ja se nadam da će uskoro tekst o kojem sam pisao na našem Forumu osvanuti i u jednom dnevnom tisku u Hrvatskoj. Ja sam insistirao da se tekst naslovi „Ispravljanje povijesne istine“.
Dobro ste primjetili u mom prošlom tekstu zaboravio sam napisati kada sam u Aleksandriji vidio raketne čamce tipa OSA-I.
Radi Vaše informacije nisam samo tada vidio raketne čamce, nego i efekte djelovanja izraelskih podmornica, odnosno potonule brodove na ulazu u luku. Mi smo tada doplovili u Aleksandriju da bi preuzeli Tita koji je bio u posjetu Iraku i Egiptu krajem kolovoza 1967.godine.
Nadam se da ste zadovoljni za objašnjenje, istina ja sam pogriješio i nisam naveo vrijeme.
Logged
jadran2
Stručni saradnik - Istorija RM
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Posts: 9 293



« Reply #8 on: March 18, 2010, 09:10:44 pm »

Postovani gospodine Kpecotic,

(sve kolege s palube oslovljavam bez ovakvih  tituliranja i svi smo na "ti" - tako je uobicajeno prihvaceno, pa moj raniji propust, molim Vas, ne znaci pomankanje postovanja).

Za  "spijunski brod" "Liberty" trebalo je par desetaka godina da se javno otkrije napadac, za podmornicu "Darwin" jos i vise da se pronadje na dobini od 3000 m s ogromnom rupom u trupu.

Izuzetno bi bilo interesantno i  uvijek je na vrijeme ispraviti povijesni detalj i navesti cinjenice na istiniti put.

Nisam imao prilike biti svjedokom u gornjim dogadjajima; koliko sam mogao konzultirao sam prvenstveno egipatske i izraelske izvore (ove zadnje na engleskom i posebno ruskom jeziku radi snazne ruske dijaspore u svim strukturama).

Jewish information portal - o izraelskoj RM - tako navodi sljedece, a tice se Sestodnevnog rata 1967.:

i - U noci s 5/6.6. podmornica "Tanin", na kojoj su bili ukrcani diverzanti, usla je u pazljivo cuvanu pomorsku bazu u Aleksandriji kojom prilikom
    su diverzanti potopili raketne camce tipa "Osa" koji su bili privezani na molu,

ii - U sumrak 21.10. signalist s "Eilata" primijetio je dva narancasta bljeska iz pravca Port Saida. Cinilo se da ce ih svijetli repovi mimoici, medjutim na 6 milja od broda ustremili su se direktno na cilj.
Unatoc povecanju brzine na 36 cv. i koristeci kurs za izbjegavanje napada i angaziranja 40 mm PA topova pogodjen je sa dvije, a potom i sa trecom raketom te je ubrzo potonuo. Da li je cetvrta eksplozija posljedica samoaktiviranja dubinske bombe ili cetvrte rakete - postoje razna tumacenja.

Medjutim, u svoj dostupnoj literaturi jednoglasno se navode raketni camci tipa "Komar".  

Bilo bi od historiografske vrijednosti kada bi se pokazalo da je napad izveden RC tipa "Osa I".
Sastav posade pritom ne bi bio novost.

Nije nikakva novost - pa i navodi se na siroko - da su na "komarima" bili oficiri Rusi. Izraelcima nista ne bi smetalo navesti "Osa-I" - naravno sa istom posadom.......
« Last Edit: March 18, 2010, 09:19:53 pm by jadran2 » Logged
kpecotic
In memoriam
razvodnik
*
Offline Offline

Posts: 67



« Reply #9 on: March 19, 2010, 08:36:18 am »

Postovani gospodine Jadran 2,

u cijeloj priči oko razarača „Eilat“ koju sam u nekoliko prtehodnih javljanja naveo na Forumu točno je slijedeće:
-   U osnovnoj brodskoj knjizi (OBK) RČ-305 pisalo je izrijekom  (na ruskom) da je brod lansirao rakete pod zapovjedništvom sovjeta na izraelski razarač „Eilat“. Poslije otkrivanja ovog podatka organi bezbednosti JRM odmah su knjigu povukli i zamijenili novom,
-   Posada (oficirski i podoficirski sastav) na RČ-305 koji je nama predavao brod i od koga sam čuo priču o učešću u napadu izgledali su iako je bio listopad mjesec kao da su dva mjeseca proveli neprekidno u solariju. Također treba napomenuti da je sovjetski komandant bio neobično visokog čina (u rangu kapetana fregate JRM),
-   Prilikom uplovljenja šb „Galeb“ u luku Aleksandrija , krajem srpnja 1967 (žao mi je što se ne sijećam točnog datuma ali se može saznati sa tablice kada je 19.klasa VPA posjetila Egipat), sa lijeve strane ulaza uz lukobran bili su privezani ostaci dijelovanja podmornice „Tanin“,
-   Četiri RČ tipa „OSA-I“ bili su privezani na carinskom molu sa desne strane po krmi šb „Galeba“,
-   Za cijelo vrijeme trodnevnog boravka u luci Aleksandrija diverzanti JRM ukrcani na šb „Galeb“ protivdiverzantskim bombama i ronjenjem osiguravali su brod.

Ovo su činjenice koje sam vidio vlastitim očima kao oficir na RČ-305 i primalac broda od strane sovjeta 1968 i jedan od pitomaca ukrcanih na šb „Galeb“ 1967. Zaboravio sam napomenuti da je šb „Galeb“ u Aleksandriju plovio u pratnji razarača JRM „Split“ i „Kotor“ (R-11 i R-21).

Činjenica je da se u dokumentima koja se mogu konzultirati mogu naći podaci koji govore o RČ tip „Komar“ i RČ tip „OSA-I“. No bez obzira na sve to moje je mišljenje slijedeće:

-   U vrijeme bojnog djelovanja po razaraču „Eilat“ Egipatska RM raspolagala je sa RČ tipa „OSA-I“ i RČ tipa „Komar“, za koje ja to ne mogu tvrditi jer ih nisam vidio,
-   Također u navdeno vrijeme svim novim sustavima u Egipatskoj mornarici zapovijedali su sovjetski stručnjaci koji su tako i testirali svoja oružja i oruđa,
-   Nelogično bi bilo da se iskusni sovjeti odlučuju za upotrebu lošijih brodova u napadu na razarač izraelske RM, i poslijednje ali ne manje značajno
-   Poslije potapanja „Eilata“ sovjeti su prodali RČ tip „OSA-I“ DDR-u, SFRJ, Indiji itd., a ne RČ tip „Komar“ malo čudno ako je to bio jeftiniji i dokazano kvalitetan RČ.

StariMornar
Logged
jadran2
Stručni saradnik - Istorija RM
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Posts: 9 293



« Reply #10 on: March 19, 2010, 10:19:23 am »

Kpecotic, hvala na izuzetnim informacijama!!!


Mozda je "Galeb" bio u Aleksandriji 16/17.8.67. u seriji Titovih posjeta Egiptu/Siriji/Iraku/Egiptu  od 10-17.8.

Bilo kako bilo, "Komar" se prestao proizvoditi 1965.g., a neke  RM su dobile ili kupile RC "Osa I i prije Sestodnevnog rata 1967.g.
(npr. Ist. Njemacka vec od 1962., Poljska i Rumunjska od 1964........).

Time Sovjeti i nisu mogli prodavati RC tipa "Komar" (nakon "Eilata") kada vise nije bio u proizvodnom programu.

Naravno da se promjenom doktrine, nastale potapanjem "Eilata", javlja boom prodaje Ose I (u masi modifikacija kao i izgradnje po licenci), Ose II, (kasnije i usavrsenih manjih raketnih brodova drugih projekata).


Kada u novinama bude objavljen clanak, molim informaciju - biti ce zanimljivo stivo.

« Last Edit: March 19, 2010, 10:25:55 am by jadran2 » Logged
kpecotic
In memoriam
razvodnik
*
Offline Offline

Posts: 67



« Reply #11 on: March 19, 2010, 11:29:35 am »

Jadran2, zahvaljujem i ja na informacijama,

upravo se radi o tom posjetu Tita na kojeg je on neposredno nakon rata obišao navedene zemlje koristeći zrakoplov sve do povratka u Kairo. š/b „Galeb“ uplovio je 14.8.1967.godine u 0800 u luku Aleksandriju a isplovio 17.8.1967.godine u 1600 u vrijeme kada je Tita ispratio Naser na carinskom molu. Interesantno je napomenuti da, obzirom na ratne okolnosti i činjenicu da su od Kaira do Aleksandrije putovali vlakom, čuvali su ih vojnici uz prugu na način da sa svake strane pruge na svakih 10 metara bude jedan vojnik. Možete zamisliti glede dužine pruge koliko je to bilo vojnika.
Sam ispraćaj u luci koji se odvijao neposredno pred vezom š/b „Galeb“ je bio veličanstven. Takvu paradu boja, umjetnosti, cvijeća i ceremonijalnih aktivnosti ja nisam vidio u svom životu ni osobno ni na televiziji.

Za sada toliko, kada tekst bude izašao u tisku ja ću Vas obavjestiti gdje je izašao i kada.

StariMornar
Logged
MOTORISTA
Writer Palube
Global Moderator
kapetan bojnog broda
*
Online Online

Gender: Male
Posts: 13 563



« Reply #12 on: March 19, 2010, 01:08:33 pm »

Presek RČ klase OSA I, neko od starih raketaša bi mogao da nam objasni šta se gde nalazilo.


* 205_draw3.gif (126.61 KB. 2000x1000 - viewed 327 times.)



* 205_15.jpg (98.46 KB. 1000x640 - viewed 319 times.)



* 205_draw7.gif (21.89 KB. 590x515 - viewed 305 times.)


1. Topovi AK-230
2. Radar za upravljanje gađanjem topova AK-230, MR-104 Ris
3. Lanseri KT-97 za rakete P-15
4. Lanseri KT-97M za rakete P-15U
5. Pribor za upravljanje vatrom "Kolonka"
6. Sistem za upravljanje vatrom PBR "Rangout"
7. IFF "Hrom"

Logged

"If the crew doesn't hate the XO, then he's not doing his job."
Minolovac
Urednik
zastavnik
*
Offline Offline

Posts: 1 286


« Reply #13 on: March 19, 2010, 03:37:04 pm »

Dečki koji ste bili na njima svaka čast. Torpedaši su bili grdi, ali si bar mogel hodati po njima. Ovo je bio čisti mazohizam.
Logged
FF
zastavnik I klase
*
Offline Offline

Posts: 1 767


« Reply #14 on: March 19, 2010, 04:11:00 pm »

Ovo je postao još jedan topik na Palubi koji pomera granice i ispravlja istoriju. Gospon kpecotic - veliko hvala što ste izabrali Plaubu da objavite svoje svedočenje, u koje zaista ima malo prostora za sumnju.

Urednici bi trebali kontaktirati neki egipatski, izraelski ili drugi relevantan strani forum i prevesti im ove navode. Verovatno je malo ko svestan da brod koji je promenio istoriju pomorskih ratova dan-danas plovi, da je pormenio toliko zastava, i ostavio toliko milja iza svoje krme.

Mislim da bi Egipćani, kada bi postali svesni istorije broda koji sada plovi pod njihovom zastavom s taktičkim brojem "649", ako imalo drže do svoje pomorske tradicije, ovaj učinili "živim" simbolom svoje ratne mornarice.


* JRM RC-305.jpg (25.81 KB. 610x347 - viewed 590 times.)



* ex-JRM RC-305.JPG (150.46 KB. 800x600 - viewed 68 times.)



Logged
Pages:  [1] 2 3 ... 5   Go Up
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2013, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder

SMFAds for Free Forums
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.245 seconds with 40 queries.