PALUBA
May 22, 2024, 05:44:26 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Važno - Obavezno proverite i neželjenu (junk/spam) e-poštu da bi ste našli svoj aktivacioni link te aktivirali svoj nalog
 
   Home   Help Login Register  
Pages:  [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 1 
 on: Today at 05:42:56 pm 
Started by Brok - Last post by Рашо
Како год, Израел више није "света крава" на колективном Западу.

 2 
 on: Today at 05:13:34 pm 
Started by Brok - Last post by PakleniVuk
Nešto se valja iza brda ,neka smicalica. Jer faktički stajanjem na istu stranu sa Rusijom,Turskom, pa i Iranom ,Španija, Norveška,Irska , Slovenija.... pitanje je da li "pro-zapadno" orijentisane zemlje šalju signal da "napuštaju kurs zapada" ili su osmislili neki izlaz iz ove situacije (to znači da ostaju i dalje "pro-zapadno" ali imaju novi pristup rešenju , verovatno i nekakvu korist) . Uglavnom Netanjahu i sa i bez toga teško da će biti na čelu Izraela,a to smo studirali ovde još prvog dana kada se napad na Izrael desio ,što zbog loše procene i propusta na početku ovog sukoba ,što zbog toka samog sukoba i stradanja oko 30 000 civila u Gazi ,a verovatno najmanje,ali i to se računa ,zbog toga što će dospeti na optužnicu Haškog suda (oni - Izrael - ne priznaju taj sud ,ali ako se nađe negde na teritoriji zemlje koja ga priznaje ,može biti diskutabilno).

 3 
 on: Today at 05:02:57 pm 
Started by Brok - Last post by fazan
Норвешка, Ирска и Шпанија су признале Палестину. Израел повукао амбасадоре.

Ројтерс јавља да су најавили признање за 28. мај. Нисам сигуран колико ће ово допринети окончању рата у Гази, али хајде да видимо.

 4 
 on: Today at 04:20:25 pm 
Started by Brok - Last post by Рашо
Норвешка, Ирска и Шпанија су признале Палестину. Израел повукао амбасадоре.

 5 
 on: Today at 03:26:41 pm 
Started by Solaris - Last post by Brok
Grupa FRAN: Makron naređuje formiranje nove jedinice komandosa za misiju u Ukrajini – vežbe već počele

22.05.2024.
 
Francuski predsednik je, kako se izveštava, to najavio i uradio. Formirao je specijalnu vojnu izviđačku jedinicu za moguću misiju na ukrajinskom frontu.

Iako je na početku imao čisto miroljubivu ulogu po pitanju rusko-ukrajinskog sukoba, francuski predsednik Emanuel Makron napravio je zaokret od 180 stepeni, a danas zauzima mnogo agresivniji stav, pokušava da se istakne i bude primećen.

On sada često napada i preti Moskvi, čak i zabrinjavajući svojim postupcima sopstvene saveznike.

Njegovo najnovije upozorenje

Prikladan primer promene francuskog stava je nova vojna inicijativa Pariza pod nazivom Grupa FRAN. Ova inicijativa potvrđuje spremnost evropske zemlje da preuzme aktivnu ulogu na ukrajinskom frontu u odbrani države.

Izvor vesti je nemačko glasilo RTL, koje prenosi da francuske oružane snage danas pripremaju novu vojnu izviđačku jedinicu za podršku mogućim ofanzivnim operacijama u Ukrajini.

Ko to čini grupu FRAN?

Očigledno je reč o novoformiranoj vojnoj jedinici u okviru francuskih oružanih snaga koja predstavlja francuski agresivni stav prema Moskvi.

Prema nedavnom izveštaju RTL-a, pozivajući se na svog dopisnika koji je posmatrao vežbe u Estoniji, Francuska testira novu izviđačku jedinicu u okviru vežbe NATO-a od 14.000 vojnika. Ova jedinica bi se mogla pokazati korisnom u Ukrajini.

Podsetimo, u martu 2024, francuski predsednik Emanuel Makron iznenadio je evropske lidere sugerišući da bi neke evropske zemlje mogle da kako je naveo “razmotre slanje trupa u Ukrajinu kako bi sprečile Rusiju da pobedi u svom agresorskom ratu”. Makron je čak odbio da isključi mogućnost intervencije NATO-a u Ukrajini.

„Svrha vežbi FRAN je da Rusija shvati da bi moguća invazija na baltičku državu bila loša ideja. Ova jedinica bi takođe mogla da se pokaže korisnom u Ukrajini“, rekao je izvor iz francuske vojske, prenosi nemačko glasilo.

Grupa FRAN će biti odgovorna za „neotkriveni odlazak iza neprijateljskih linija radi izviđanja i zauzimanja rovova“. Ova eksperimentalna jedinica, koja se sastoji od „stelt vojnika“, predodređeni da identifikuju neprijateljske rovove i „ulazne tačke“ u ove rovove za naknadno zauzimanje. Francuska vojska trenira „u realnim uslovima“.

Vojnici koji učestvuju u vežbi mogu da se „satima kriju u žbunju u maskirnoj odeći” pomoću video snimka dronom. Vojnici stacionirani na visini od 200 ili 300 metara dobijaju povratne informacije od kamera u realnom vremenu o kretanju trupa na terenu, navodi se u izveštaju.

Ovi potezi Francuske usledili su u trenutku kada se Ukrajina suočava sa ozbiljnim problemima na bojnom polju, a takođe i vojna podrška Sjedinjenih Država kasni. Glavni cilj Ukrajine je da se čvrsto održi u ratu, ali joj nedostaje ljudstvo dok se bori protiv zemlje sa tri puta većom populacijom. Jednostavno rečeno, Ukrajina se bori da poveća svoju vojsku.

Rusko-francuski odnosi katastrofalni

Ovaj razvoj događaja, ako se potvrdi, dodatno proširuje jaz između Pariza i Moskve. Iako su odnosi između Makrona i Putina bili dosledni do izbijanja sukoba, čini se da se poslednjih meseci sve promenilo za njihovu bilateralnu diplomatiju.

Čini se da nikakva komunikacija između dvojice lidera ne postoji, što potvrđuje i ruski predsednik. Putin je posebno rekao da je „francuski predsednik u jednom trenutku prepolovio odnose sa Rusijom. To nije bila naša greška. To nije bila moja greška. On je to uradio.”

Makron je na Putinovu izjavu odgovorio „Nisam promenio broj”.

Diplomatski eksperti brzo su sa zabrinutošću izvestili da su razlike između Moskve i Pariza sada nepremostive i da je jaz veći nego ikada.

Francuska je danas spremna da ukrajinskim mehanizovanim jedinicama isporuči konvoj starih, ali solidnih oklopnih vozila, jačajući snage zemlje. Istovremeno, uskoro se očekuje da u Kijev stignu najsavremenije rakete zemlja-vazduh koje će pomoći ukrajinskoj PVO.

Izvor

 6 
 on: Today at 02:17:59 pm 
Started by PakleniVuk - Last post by PakleniVuk
Прочитајте шта пише у документу НСРС поводом резолуције о Сребреници

Народна скупштина Републике Српске требало би данас да заузме став о предложеној резолуцији о Сребреници у Генералној скупштини УН. Пред посланицима је документ "Протест против кршења Општег оквирног споразума за мир у БиХ и општег међународног права".

Садржај документа објављујемо у цијелости:

Поштованим представницима БиХ, Републике Хрватске и Републике Србије – странама уговорницама Општег оквирног споразума за мир у БиХ /Уговорнице/,

Уваженим представницима Француске, Њемачке, Руске Федерације, Велике Британије и САД - свједоцима Општег оквирног споразума за мир у БиХ /државе свједоци/,

Поштованим представницима Руанде, Италије, Албаније, Чилеа, Финске, Ирске, Јордана, Лихтенштајна, Малезије, Холандије, Новог Зеланда, Словеније, Турске, Сјеверне Македоније, Канаде, Аустрије, Литваније, Шведске, Вануатуа, Луксембурга, Пољске и Естоније /остале земље/,

У својству уговорне стране Општег оквирног споразума за мир у БиХ, а у складу са одредбама члана 60. Бечке конвенције о праву међународних уговора из 1969. године /Бечка конвенција/ и члана 70. Устава Републике Српске, Република Српска, коју представља Народна скупштина, усваја:

ПРОТЕСТ ПРОТИВ КРШЕЊА ОПШТЕГ ОКВИРНОГ СПОРАЗУМА ЗА МИР У БиХ И ОПШТЕГ МЕЂУНАРОДНОГ ПРАВА

1. Народна скупштина Републике Српске упућује формални протест као одговор на радње предузете у оквиру неформалне групе држава "међурегионалног језгра" која је Генералној скупштини УН доставила коначни Нацрт резолуције УН о геноциду у Сребреници.

Овај формални протест првенствено се односи на Хрватску /Уговорницу/, као и на Њемачку, Француску, Велику Британију и САД /државе свједоци/, као и друге земље које су учествовале у спонзорисању или коспонзорисању резолуције УН о геноциду у Сребреници, процесу који је у супротности са принципима општег међународног права, посебно у супротности са Општим оквирним споразумом за мир у БиХ и његовим Анексом четири.

2. Анекс четири у члану 5 став 2 тачка ц. и став 3 тачка а. прописује да ће Предсједништво настојати да све одлуке усвоји консензусом; те да је Предсједништво БиХ овлашћено за вођење спољне политике БиХ.

Супротно одредбама Анекса четири, коначни Нацрт резолуције УН о геноциду у Сребреници сачињен је и достављен Генералној скупштини УН без учешћа или одобрења Предсједништва БиХ и без икаквог консензуса унутар БиХ.

3. Општи оквирни споразум за мир у БиХ и сви његови анекси представљају опште међународно право. Предмет његовог регулисања се тиче мира и међународног мира. Ријеч је мултилатералном мировном уговору са бројним земљама свједоцима. Додатно, Савјет безбједности УН је одиграо кључну улогу у интернационализацији Општег оквирног споразума за мир у БиХ и његовом увођењу у корпус општег међународног права и то путем прецедентне Резолуције 1031 /1995/, која је формално подржала Споразум, као и накнадним резолуцијама и активном укључивању у његову имплементацију.

Анексом четири Општег оквирног споразума за мир у БиХ уводи се Устав БиХ и суштински регулише најосетљивије питање у сваком мировном споразуму: подјела власти у постконфликтном друштву. Успостављањем оквира за подјелу власти, овај Анекс служи као камен темељац и мира и државности у БиХ, чинећи га незаобилазним за постизање циља или сврхе Споразума у цјелини. Као такав, Анекс четири уводи међународноправно ограничење овлашћења других органа који представљају БиХ.

4. Општи оквирни споразум за мир у БиХ и сви његови анекси дјелују erga omnes. Поступање супротно одредбама Анекса четири представља повреду уговорних обавеза од стране Хрватске; обавеза из општег међународног права и фидуцијарних дужности земаља свједока; и обавеза из општег међународног права осталих земаља.

5. Bona fides начело уведено у члану 26. Бечке конвенције обавезује уговорне стране да испуњавају своје обавезе у доброј вери и да се уздржавају од радњи које подривају уговорене циљеве и сврху уговора. Као Уговорница, Хрватска је дужна поштовати установљену подјелу власти у БиХ и надлежности Предсједништва. Доктрина немогућности извршења не може се примијенити у конкретном случају на страни Уговорнице.

6. Заједно са обавезама које произилазе из општег међународног права, државе свједоци крше своје фидуцијарне дужности када нарушавају одредбе Општег оквирног споразума за мир у БиХ.

У настојањима успостављања моралног и етички прихватљивог опхођења и принципа добре управе, универзално су важећи основни фидуцијарни принципи који укључују однос повјерења, лојалности и одговорности. Иако се примена ових принципа може разликовати у зависности од правног оквира и контекста, они задржавају истовјетну суштину у међународном праву. Државе свједоци, у својој улози фидуцијара, имају дужност да подржавају стандарде моралног и етичког опхођења, да спречавају сукобе и да служе интересима свих Уговорница непристрасно, без икакве дискриминације или фаворизовања. На тај начин државе свједоци испуњавају своју фидуцијарну дужност и спрјечавају злоупотребу моћи те промовишу принципе доброг управљања. Најзад, најважнија дужност држава свједока је да подстичу изградњу мира и помирење која се описаним активностима крши.

7. Остале земље се не могу опозвати правило пацта тертиис из члана 34. Бечке конвенције како би избјегле обавезу поштовања одредби Општег оквирног споразума за мир у БиХ. Према општем међународном праву, принцип да трећа држава не може бити везана уговором између других држава се не сматра перемпторном нормом. И у теорији и у пракси познати су изузеци од правила пацта тертиис. Између осталих, уговори који успостављају међународне пловне путеве, као што је Панамски канал, као и уговори који демилитаризују одређена подручја, као што је Уговор о Аландским острвима изузети су од важења правила пацта тертиис. Слично њима, уговори који успостављају заједничке режиме за морске или копнене територије, као што је Уговор о Антарктику, и мировни споразуми, као што је Општи оквирни споразум за мир у БиХ, такође су признати као изузеци од овог правила.

У контексту високо интернационализованог мировног процеса који је претходио закључивању Општег оквирног споразума за мир у БиХ, у који су били укључени различити универзални и регионални субјекти као што су комисије, Контакт група, мировне конференције, УН и њени органи и агенције, сматра се да су Уговорнице добиле одговарајућа овлашћења да регулишу питања Споразума на начин да он има ерга омнес дејства. Наведено имплицира да је претпоставка надлежности Уговорница да дјелују у општем интересу призната од стране свих трећих држава, изузев оних које су се изричито томе противиле.

8. Из члана 38. Бечке конвенције произилазе и друге врсте међународноправних обавеза Уговорнице, држава свједока и осталих земаља.

9. Сврха Општег оквирног споразума за мир у БиХ је нарушена оспореним активностима Уговорнице, држава свједока и осталих земаља, што је произвело конкретне, дестабилизујуће ефекте по регионалну безбједност и деликатну равнотежу подјеле власти из Споразума .

10. У свјетлу описаних тешких кршења, Република Српска захтијева хитну обуставу наведених радњи и враћање у релевантне међународноправне оквире као и поштовању уговорних обавеза. Такође, тражимо да Уговорница, државе свједоци и остале земље дају званичан одговор са образложењем мјера које ће бити предузете да се ова ситуација исправи, као и да се спријече будућа кршења.

11. Непоступање према овој протестној ноти и непредузимање корективних радњи изузеће Републику Српску од праксе заобилажења Предсједништва и било каквог ефекта резолуције о геноциду у Сребреници.

Такође, неуспјех у рјешавању ове протестне ноте може довести Републику Српску у ситуацију да тражи рјешење путем међународноправних механизама за мирно рјешавање спорова, укључујући, али не ограничавајући се на арбитражу, међународне парнице, суспензију или поништење Споразума, самоопредјељење итд.

12. Верујемо да ће се Уговорница, државе свједоци и остале земље односити према овом питању са озбиљношћу коју заслужује и брзо дјеловати како би подржали принципе међународног права.

13. Народна скупштина Републике Српске ову протестну ноту просљеђује српском члану Предсједништва БиХ Жељки Цвијановић на знање и даље поступање.

Извор

 7 
 on: Today at 01:54:07 pm 
Started by Рашо - Last post by jupiter
i meni se čini da je kod 24134 prefarban amblem....

 8 
 on: Today at 12:28:07 pm 
Started by Kubovac - Last post by PakleniVuk
[ Attachment: You are not allowed to view attachments ]

 9 
 on: Today at 11:22:16 am 
Started by Solaris - Last post by kumbor

Јуче је у Севастопољу на везу, поготком вероватно ATACMS разнет још један МРК пр.22800 - "Циклон". Наводно 6 погинулих,  11 рањених.

 10 
 on: Today at 11:18:14 am 
Started by ubootfahrer - Last post by kumbor

Пре неки дан сам се шетао преко Ушћа, али нисам видео ДивП тамо где је била. Шта се догађа, где је пребачена?

Pages:  [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2013, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder

SMFAds for Free Forums
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.026 seconds with 23 queries.