ONR, kada je u pitanju poslogodisnja poplava i izdavanje naredbi direktno od premijera trebalo bi znati par cinjenica.
Član 33.
Za koordinaciju i rukovođenje zaštitom i spasavanjem u vanrednim situacijama u skladu sa ovim zakonom i drugim
propisima, kao operativno-stručna tela obrazuju se štabovi za vanredne situacije, i to:
1) za teritoriju Republike Srbije – Republički štab za vanredne situacije, koji obrazuje Vlada;
Član 34.
Štab za vanredne situacije obavlja sledeće poslove:
1) rukovodi i koordinira rad subjekata sistema zaštite i spasavanja i snaga zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama
na sprovođenju utvrđenih zadataka;
2) rukovodi i koordinira sprovođenje mera i zadataka civilne zaštite;
3) razmatra i daje mišljenje na predlog Procene ugroženosti i predlog Plana zaštite i spasavanja u vanrednim
situacijama;
4) prati stanje i organizaciju zaštite i spasavanja i predlaže mere za njihovo poboljšanje;
5) naređuje upotrebu snaga zaštite i spasavanja, sredstava pomoći i drugih sredstava koja se koriste u vanrednim
situacijama;
6) stara se o redovnom informisanju i obaveštavanju stanovništva o rizicima i opasnostima i preduzetim merama;
7) razmatra organizaciju, opremanje i obučavanje jedinica civilne zaštite, ovlašćenih, osposobljenih pravnih lica;
sarađuje sa nadležnim organima zaštite i spasavanja susednih država u vanrednim sistuacijama;
9) procenjuje ugroženost od nastanka vanredne situacije;
10) donosi naredbe, zaključke i preporuke.
Član 38.
Republički štab za vanredne situacije, pored poslova iz člana 34. ovog zakona, obavlja i sledeće poslove:
1) naređuje štabovima za vanredne situacije preduzimanje mera i aktivnosti na zaštiti i spasavanju;
2) razmatra i daje mišljenje na Nacrt nacionalne strategije zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama;
3) razmatra i daje mišljenje na Predlog dugoročnog plana razvoja sistema zaštite i spasavanja;
4) naređuje angažovanje i upotrebu snaga i sredstava zaštite i spasavanja sa teritorije neugroženih jedinica lokalne
samouprave na područje drugih jedinica lokalne samouprave;
5) preuzima, preko okružnih štabova za vanredne situacije, neposredno koordinirano angažovanje snaga i sredstava u
vanrednim situacijama kada je istovremeno ugrožen veći broj jedinica lokalne samouprave na teritoriji upravnog okruga;
6) predlaže Vladi donošenje odluke o traženju, prihvatanju odnosno pružanju pomoći susednim i drugim državama.
7) angažuje osposobljena pravna lica i druge organizacije od značaja za Republiku.
Član 39.
Komandanta Republičkog štaba za vanredne situacije bira Vlada, iz redova članova Vlade.
Načelnik Republičkog štaba za vanredne situacije je rukovodilac nadležne službe, koga na dužnost načelnika imenuje i
razrešava Vlada.
Članove Republičkog štaba za vanredne situacije postavlja i razrešava Vlada, iz reda rukovodilaca državnih organa u
čijem delokrugu su poslovi od značaja za zaštitu i spasavanje, stručnih radnika Ministarstva, Vojske Srbije, Crvenog
krsta Srbije, Gorske službe spasavanja Srbije, direktora javnih preduzeća u oblasti saobraćaja, šumarstva i vodoprivrede
i rukovodilaca drugih organa, organizacija i ustanova čiji su poslovi u vezi sa zaštitom i spasavanjem
I da ne trazim dalje. Rec je o Zakonu o vandrednim situacijama i isti se moze procitati i preuzeti sa ovog linka
http://www.mup.gov.rs/cms/resursi.nsf/Zakon%20o%20vanrednim%20situacijama-lat.pdfPrema tome premijer Srbije na osnovu vazeceg zakona je prosle godine imao pravo da direktno naredjuje posto je u tom trenutku bio na mestu komandanta Republickog staba za vandreden situacije. Inace u to vreme sam pronasao jos jedan podzakonski dkument Vlade gde kaze da se na tu duznost odredjuje predsednik Vlade a u nastavku je navedeno i ko je v.d u slucaju sprecenosti. Sada ne mogu to pronaci a ne secam se ostalih detalja.