Uh, koliko pitanja.
Odavno nije bilo ovako živo. Da ne citiram svakog ponaosob, probaću ovako taksativno da odgovorim.
Reballing, prekuglavanje i sl. varijacije na temu (terminološke) su ista stvar. Proces podrazumeva uspostavljanje ponovnog kontakta čipa sa podlogom (štampanom pločom). Taj proces može da se izvede na mnogo načina, ali samo je jedan "pravi", tj. spada u ono što se stručno naziva reballing.
Lemilica, naravno, ne dolazi u obzir jer fizički nije moguće zagrejati nekoliko stotina "kuglica" kalaja istovremeno. Jedan po jedan kontakt nije izvodljiv, jer čipovi danas nemaju "nožice" igličastog tipa koji prolazi kroz štampanu ploču, kao npr. kondenzatori i naponski tranzistori, pa da je moguće eventualno lemiti na taj način.
"Uradi sam" metoda podrazumeva pečenje u rerni. Uz tačno određen tajming i temperaturu ponekad se dobijaju upotrebljivi rezultati, ali ostaje problem neizvesnosti, tj., vlasnik pojma nema koliko će to rešenje da potraje. Možda dan-dva, možda godinu-dve. U svakom slučaju, to je bukvalno krpljenje-improvizacija i nije preporučljivo, jer može da pođe i po zlu i da u potpunosti uništi hardver koji se "peče".
Druga, polu-profesionalna varijanta podrazumeva upotrebu "duvaljke", odnosno industrijske sprave koja izduvava topao vazduh i preciznim usmeravanjem može da "prelemi", odnosno da delimično omekša/rastopi postojeći kalaj i na taj način pokuša da ostvari bolji kontakt među površinama. Rezultati su kako-kad, nekad odlični, nekad gori od pečenja u rerni.
Pravi proces reballinga uključuje skidanje čipa, potpuno uklanjanje starog kalaja sa svih kontaktnih površina, a zatim nanošenje novog. Za tu svrhu se koriste namenska sita koja služe kao svojevrstan kalup koji kalaj drži na mestu, da bi se formirale pravilne "kuglice" sa donje strane čipa. Tako pripremljen čip se pod visokom temperaturom u kratkom trajanju lemi na štampanu ploču. Imperativ je da se svi kontakti istovremeno zaleme i da proces traje što kraće, kako čip ne bi bio oštećen.
Tehnološki, ovaj proces je najsličniji onome u fabrici u kojoj se čipovi postavljaju na štampane ploče, npr. GPU na grafičku karticu. Ujedno je i najkvalitetnije rešenje prilikom reparacije hardvera.
Ovo je bilo vrlo grubo i ukratko, da bi ljudi koji ne znaju detalje shvatili suštinu procesa. Inače, ovaj vid popravke naročito je postao popularan u poslednjih nekoliko godina. Zašto? Zato što je negde 2009. ili 2010. (nisam baš siguran) EU donela RoHS propise (restriction of hazardous substances) koji između ostalog propisuju i da kalaj koji se koristi u elektrotehnici ne sme da sadrži olovo, jer je ono štetno za životnu sredinu. Tako "posan" kalaj mehanički je (a delom i termički) znatno manje otporan od klasičnog, "olovnog" kalaja, pa je i procenat čipova koji su izgubili dobar kontakt znatno veći nego ranije. Tome još doprinosi i veća gustina čipova (sitniji proizvodni proces i veći broj tranzistora po jedinici površine), kao i veće zagrevanje. Ukratko - dovoljno da biznis reballinga procveta.
@Љуба
Ne deluje mi da je problem hardverski. Kartica se očigledno pregreva i zato zabada, jer je daleko od normalnog da u 2D režimu, koji je gotovo jednak "idle" režimu po pitanju potrošnje i zagrevanja, temperatura prevazilazi 70 stepeni.
U ovakvim slučajevima, obično mi bude sumnjivo da je onaj ko je skidao hladnjak loše obavio ponovnu montažu. Ipak, kako se ovde problem javio i pre toga, to ćemo za sada eliminisati.
Ako je kompletan hladnjak detaljno očišćen, termalna pasta pravilno naneta i sve sklopljeno po PS-u, onda je verovatno problem u ventilatoru. Može biti da su otkazali ležajevi, pa čak možda i motor ako je dugo vremena radio na niskom broju obrtaja, a možda mu samo treba dobro čišćenje i podmazivanje ležajeva.
Drugi problem može biti softverski. Nije ni prvi, ni poslednji put da novi drajveri naprave karambol sa starim karticama. Tipičan primer je iz 2010. godine, kada je čitava serija 8800GT(X) kartica bila pogođena drajverom koji samo kod ovog modela nije podizao brzinu ventilatora prilikom opterećenja kartice. Epilog - mnogo pregrevanja i crkavanja kartica. Pričalo se da je ovo namerno urađeno kako bi se pospešila prodaja novih modela, jer su navedeni još uvek bili na nivou zadatka, iako su tada već slavili 3. rođendan. Nije ni AMD imun na takve brljotine, pa je možda ovde u tome problem. NAROČITO ako je u pitanju Win 10, koji je teško smeće koje instalira šta mu dune i kad mu dune, pa tako i krš od drajvera.
Moj predlog bi bio, da se ručno postave parametri ventilatora na fixnu vrednost, npr. na 80%, pa da se potera nešto zahtevno. Ako ventilator ne postigne tu brzinu momentalno nakon zadavanja komande, onda bi valjalo pokušati sa nekom starijom verzijom drajvera. Ako neće ni tako, onda je verovatno zaribao i valjalo bi ga rasturiti i podmazati. Ako ni to ne uspe, onda je verovatno zreo za zamenu.
Ipak, postoji mogućnost i da je kartica oštećena u nekom delu, jer 106°C nikako nije normalna radna temperatura i ako se kartica više puta gasila zbog pregrevanja, moguće je da je trajno oštećena. Ali da ne trčimo pred rudu, nego prvo da probamo da uspostavimo dijagnozu po koracima koje sam naveo.