PALUBA

Vesti => Hrvatska => Topic started by: maxo on March 16, 2012, 03:18:55 am



Title: Strateški pregled obrane
Post by: maxo on March 16, 2012, 03:18:55 am
Strateški Pregled Obrane Nacrt


http://www.morh.hr/index2.php?option...iew=book&id=12


Title: Re: Strateški pregled obrane
Post by: leut on March 16, 2012, 07:01:28 pm
Ukratko, najzanimljivije natuknice bi bile slijedeće:


Zapovjedanje i nadzor

- Brojčano OS RH smanjit će se na 15 000 pripadnika (uz 1000 pripadnika Ugovorne pričuve i 20 000 Nerazvrstane pričuve).

- Ukupna zapovjedna struktura, od razine Glavnog stožera do razine bojne, brojčano se smanjuje za oko 25%.

- Glavni stožer imati će šest službi i jednu upravu, a brojčano će se smanjiti za oko 20%.

- Na čelu Glavnog stožera nalazit će se načelnik i jedan zamjenik (dosad dva) koji će biti i izravno nadređen pristožernim potrojbama.

- Uvodi se mjesto ravnatelja stožera odgovornog za usmjeravanje, koordiniranje i nadzor nad svim upravama GS.

- Vojno-stegovni sud izdvojit će se iz sastava GS kao posebna pristožerna ustrojstvena jedinica.

- Granska zapovjedništva preimenovat će se u stožere grana.


Kopnene snage

- HKoV biti će ustrojena od dvije gardijske brigade (motorizirana i oklopno-mehanizirana), postrojbe NBKO, postrojbe veze, inženjerijske postrojbe (trenutno u sastavu ZOD HKoV), logističke postrojbe (trenutno u sastavu ZOD HKoV), Zapovjedništva za obuku i doktrinu (ZOD HKoV) i zapovjedne satnije.

- 50% posto kopnenih snaga biti će obučeno i opremljeno za sudjelovanje u operacijama ili misijama potpore miru, od kojih 10% može biti upučeno i raspoređeno u bilo koje vrijeme. Do 2018. će se na rok od 6 mjeseci bez rotacije, odnosno dugotrajno na rotacijskoj osnovi, u operacije ili misije potpore miru moći uputiti snage veličine jedne borbene skupine temeljene na motoriziranoj bojni opremljenoj borbenim oklopnim vozilima "PATRIA 8x8".

- Tenkovi M-84 (u količini potrebnoj za jednu Tenkovsku bojnu i potrebe obuke tenkovske specijalnosti i logističkog osoblja) i borbena oklopna vozila M-80 ostaju u naoružanju do 2020. (kada će se odlučiti što dalje), uz mogućnost modernizacije jedne tenkovske satnije od 2016.

- Topničko-raketna pukovnija i Pukovnija PZO (trenutno obje u sastavu ZOD HKoV) će se preustrojiti i pridodati (ljudstvo i tehnika) postojećim rodovskim postrojbama unutar Gardijskih brigada (Topničko-raketne bojne i Bojne PZO brigada). Iz upotrebe se povlače zastarjeli i istrošeni oružni topničko-raketni sustavi i sustavi PZO.

- Pješačka pukovnija iz sastava ZOD HKoV će se preustrojiti u Središte za obuku pješaštva i oklopništva.

- Logistička pukovnija se preustrojava i izlazi iz sastava ZOD HKoV te izravno podvrgava zapovjedništvu HKoV.

- Inženjerijske snage pored onih za organsku borbenu potporu brigadama biti će ustrojene u samostalnu inženjerijsku postrojbu, a infrastrukturna inženjerija će se razvijati i u okviru logistike.

- Zapovjedništvo za potporu (ZOD HKoV) razvijat će se kao funkcionalno zapovjedništvo i bavit će se izravno razvojem doktrine kopnenih snaga te obukom djelatnog, ročnog i pričuvnog sastava. Reorganizacijom postojećih rodovskih pukovnija, ukinut će se mješovita popuna te će se popunjavati isključivo djelatnim sastavom.


Mornaričke snage

- Definitivno se odustaje od Bojne mornaričko-desantnog pješaštva, a HRM će se sastojati od flotile borbenih brodova, obalne straže, postrojbe obalnog motrenja, pomorske logističke postrojbe (baze) i središta za obuku.

- Sukladno prioritetima i mogućnostima održavat će se dostignute sposobnosti za minska te razvijati sposobnosti za protupovršinska, protuminska i ograničena protupodmornička djelovanja u okviru flotile.

- BS-73 "Faust Vrančić" opremit će se za zadaće ekološke zaštite mora, a zajedno sa ophodnim brodovima klase "Mirna" opremat će se brodskom, navigacijskom i komunikacijskom opremom.

- Otpisuju se protubrodske rakete RBS-15, a razmotrit će se mogućnost nabavke novog raketnog sistema.

- Raketne topovnjače klase "Kralj" i klase "Helsinki" (ograničena mogućnost protupodmorniče borbe) ostaju u sastavu Flotile HRM.

- Detaljnije o mornaričkim snagama u temi - Hrvatska Ratna Mornarica - novosti (https://www.paluba.info/smf/index.php?topic=6027.msg209360#msg209360)


Zrakoplovne snage

- HRZ i PZO razvijati će sposobnosti nadzora i zaštite zračnog prostora RH u sklopu NATINADS (NATO integrirani sustav PZO), helikopterskog zračnog prijevoza, potpore obuci padobranaca i lakoga zračnog prijevoza, gašenja požara iz zraka, logističke potpore, provođenja izobrazbe i obuke te potporu civilnim institucijama.

- Nadzor i zaštita zračnog prostora RH još ograničeno vrijeme će se provoditi postojećim borbenim avionima MiG-21 za koje je potrebno pronaći zamjensko rješenje zbog isteka međuremontnog razdoblja i životnog vjeka te nedostatka i neekonomičnosti razvoja sposobnosti PZO teritorija i objekata i ograničenih sposobnosti PZO postrojbi OS RH.

- Do 2018. godine 40% posto snaga HRZ I PZO biti će obučeno i opremljeno za sudjelovanje u operacijama ili misijama potpore miru, a do 8% će biti raspoloživo za upućivanje u bilo kojem trenutku. Zračne snage će biti sposobne uputiti do 8 helikoptera Mi-171 Sh / Mi-8 MTV1 u operacije i misije potpore miru do 6 mjeseci bez rotacije, odnosno do 4 helikoptera u dugotrajne stabilizacisjke misije s rotacijom.

- Sposobnosti helikopterskog prijevoza održavat će se postojećim snagama uz opremanje potrebnom navigacijskom, komunikacijskom, zaštitnom i drugom opremom, a razmotrit će se i mogućnosti unifikacije i povećanja broja transportnih helikoptera.

- Transportni avioni An-32 biti će otpisani, a nabavka novih neće se razmatrati do 2020. Strateški zračni prijevoz neće se razvijati već će se oslanjati na NATO saveznike.

- Nabavkom odgovarajućeg tipa aviona izgradit će se sposobnost za podršku padobranskoj obuci i laki zračni prijevoz.

- Protupožarne zračne snage i nadalje ostaju u okviru HRZ i PZO.

- Sustav nadzora i motrenja zračnog prostora temeljen na 3D FPS-117 radarima biti će u potpunosti integriran u NATINADS.


Snage potpore

- Struktura Zapovjedništva za potporu neće se značajnije mjenjati, a ZzP će razviti vojno-zdravstveno središte s elementima polikliničke djelatnosti.


Pristožerne postrojbe GS OS RH

- Ustrojit će se nova vojno-obavještajna postrojba - Središnjica za obavještajno djelovanje, spajanjem Središnjice za elektroničko izviđanje i Vojno obavještajne bojne (trenutno u sastavu HKoV), koja će zadržati postojeće (strateško elektroničko izviđanje, multidisciplinarno prikupljanje podataka) i razvijati nove (kibernetička/cyber obrana) mogućnosti.

- Unutar GS OSRH ustrojit će se Služba vojne policije kao upravno planski i nadzorni element, dok će elementi kriminalističke VP biti pod Ministarstvom obrane RH. Granske postojbe VP (Pukovnija VP HKoV, Vod VP HRZ i PZO i satnija VP HRM) ustrojit će se u jedinstvenu vojno-policijsku postrojbu pod zapovjedanjem GS.

- Počasno zaštitna bojna i Bojna za specijalna djelovanja zadržat će približno isti spektar zadaća.

- Ustrojit će se Središnjica za komunikacijsko informacijske sustave (KIS) spajanjem Pukovnije veze HKoV i operativnog segmenta Službe za komunikacijsku i informacijsku tehnologiju MO RH. Središnjica za KIS sudjelovat će i u implementaciji kibernetičke obrane.


Ljudski resursi

- U strukturi djelatnog vojnog osobla, do 2020. godine omjer časnika prema dočasnicima i vojnicima biti će promijenjen na 1:4 do 1:5. Broj generala i admirala biti će smanjen na 24 u OS i 3 izvan OS do 2015, a do 2020. na 21 u OS i 3 izvan OS.

- Ugovorna pričuva, ukupne veličine do 1000 ugovornih pričuvnika, organizirat će se u modularno organizirane pričuvne postrojbe za najpotrebnije nedostajuće vojno-stručne specijalnosti, koje su kritično potrebne u operacijama i misijama, a nisu pogodne za ustrojavanje u djelatnom sastavu.

- Uspostavit će se i razvijat Nerazvrstana pričuva, za potrebe narastanja obrambenih sposobnosti, veličine najviše 20 000 osoba, za koje će se izdvojiti i čuvati naoružanje i oprema. Nerazvrstana pričuva biti će organizirana u modularne bojne po teritorijalnom principu.


Izobrazba i obuka

- Hrvatsko vojno učilište "Petar Zrinski" transformirat će se u visoko-obrazovnu i znanstveno-istraživačku ustanovu, usredotočenu na obrambeno-sigurnosne sadržaje te integriranu u sveučilišnu zajednicu, u suradnji s kojom će organizirati i provoditi studijske planove školovanja na tri razine - prijediplomska, diplomska i poslijediplomska specijalistička razina.

- Razvijat će se poseban program vojnog školovanja za temeljne borbene rodove kopnene vojske - pješaštvo i oklopništvo.

- Povećat će se broj dragovoljnih ročnika čiju obuku će provoditi novo Središte za obuku pješaštva i oklopništva paralelno na vojnim poligonima "Slunj" i "Gašinci" u kasnim proljetnim i ranim ljetnim mjesecima.


Proračun i financije

- Uravnoteženje strukture obrambenog proračuna s omjerom 50% izdaci za osoblje (u proteklih 5 godina kretalo se na razini 62-72%), 30% operativni troškovi (proteklih 5 godina 17-27%) te 20% opremanje i modernizacija (proteklih 5 godina 9-16%) s ciljem dostizanja udjela od 2% u BDP.


Title: Re: Strateški pregled obrane
Post by: leut on April 11, 2012, 03:26:55 pm
Srijeda, 11. Travanj 2012.

Na HVU održan okrugli stol "Strateški pregled obrane"

Na Hrvatskom vojnom učilištu "Petar Zrinski" je u srijedu, 11. travnja, održan okrugli stol "Strateški pregled obrane" koji je brojnim okupljenim sudionicima, kako iz vojnih tako i iz civilnih društvenih struktura, omogućio raspravu o prijedlogu Strateškog pregleda obrane predstavljenog sredinom ožujka.


Uz pomoćnika ministra obrane RH, Dragana Lozančića, zamjenika načelnika GS OSRH, general pukovnika Slavka Barića, zapovjednika HKoV-a, general bojnika Dragutina Repinca te predstavnike Uprave za obrambenu politiku MORH-a, rasprava je okupila i sudionike s Fakulteta političkih znanosti u Zagrebu, Ekonomskog instituta, Fakulteta organizacije i informatike u Varaždinu, Centra za mirovne studije, Transparency Internationala, Instituta za međunarodne odnose, OPSA-e i druge.

U uvodnom obraćanju je Dragan Lozančić, pomoćnik ministra obrane RH, rekao kako su na izradi ovog Strateškog pregleda obrane, jednog od temeljnih dokumenata na području obrane, od sredine 2010. godine radile 22 stručne radne skupine te kako on prati promjene u RH i njenom okruženju. Zamjenik načelnika GS za planove i resurse, general pukovnik Slavko Barić, podsjetio je na važnost Strateškog pregleda obrane kao dokumenta koji utvrđuje smjer i dinamiku razvoja obrambenog sustava te definira potrebne sposobnosti koje OS RH u dolazećem vremenu trebaju  razvijati.

Izvor: MORH web (http://www.morh.hr/)


Title: Re: Strateški pregled obrane
Post by: pp5d6 posejdon on April 11, 2012, 05:07:05 pm
Kome se obraća taj bespotrebni skup bezličnih ljudi ? Samima sebi .
Po čemu su ti ljudi  ,a osobito izvan sustava Hrvatske vojske reprezentativni ?
Što oni mogu donijeti Hrvatskoj sigurnosti ?
Gdje su predstavnici gospodarstva, predstavnici Instituta i fakulteta koji rade na obrambenim sustavima, predstavnici regionalne i lokane samouprave, demografi, predstavnici ribarskihih i turističkih asocijacija ?

Fakultet političkih znanosti- taj treba umnožavati radi povećanja konkurentske razine, centri za mirovne studije razni Transparency-pa to je naprosto milina.
Zbogom smiješni i nepotrebni skupe,vi za hrvatsku obranu ne možete i ne znate ništa konkretno i korisno napraviti.
Čudi me da nema predstavnika mudroslovnog fakulteta.


Title: Re: Strateški pregled obrane
Post by: ORIĆAREB on April 11, 2012, 05:32:34 pm
Kome se obraća taj bespotrebni skup bezličnih ljudi ? Samima sebi .
Po čemu su ti ljudi  ,a osobito izvan sustava Hrvatske vojske reprezentativni ?
Što oni mogu donijeti Hrvatskoj sigurnosti ?
Gdje su predstavnici gospodarstva, predstavnici Instituta i fakulteta koji rade na obrambenim sustavima, predstavnici regionalne i lokane samouprave, demografi, predstavnici ribarskihih i turističkih asocijacija ?

Fakultet političkih znanosti- taj treba umnožavati radi povećanja konkurentske razine, centri za mirovne studije razni Transparency-pa to je naprosto milina.
Zbogom smiješni i nepotrebni skupe,vi za hrvatsku obranu ne možete i ne znate ništa konkretno i korisno napraviti.
Čudi me da nema predstavnika mudroslovnog fakulteta.
Cenjeni "pp5d6 posejdon"-e, čini mi se kanda te neko naljutio.  ;D
Ma ništa novo, u svako vrijeme bilo je onih koji šlajfaju u prazno i krckaju sirotinjsku muku.  ;)


Title: Re: Strateški pregled obrane
Post by: pp5d6 posejdon on April 11, 2012, 05:46:42 pm
Luđi je onaj koji ih je pozvao.
Inače je južina strašna,ali sam odlične volje.Znači nirvana moždanih vijuga.
Neka na web stave tablicu i u nju upisuju vlastita imena  čime preuzimaju i odgovornost i slavu za ovo što rade i planiraju . Neka uzmu neku baznu godinu, okruglu, recimo dobra je 2000-ta.
A oni se sastaju kao neformalna kasta privilegiranih mudraca kako bi hinili "široku javnu raspravu o prijedlogu dokumenta" koji će priklati hrvatsku obrambenu sposobnost na radost njenih "nevidljivih" neprijatelja.


Title: Re: Strateški pregled obrane
Post by: maxo on June 19, 2012, 02:40:57 pm
Strateški plan Ministarstva obrane za razdoblje 2013. – 2015. godine

Zakonom o proračunu (Narodne novine 87/08) propisana je izrada strateških planova ministarstva i drugih državnih tijela na razini organizacijske klasifikacije, a Ministarstvo financija je Uputom za izradu strateških planova za razdoblje  2013. – 2015. obavezalo sva ministarstva i druga državna tijela na objavu strateških planova na svojim internetskim stranicama.

Objavljivanje strateških planova na internetskim stranicama predstavlja oblik komunikacije s javnosti koji na taj način dobiva jasnu sliku na što se troši novac poreznih obveznika.

http://www.morh.hr/images/stories/morh_sadrzaj/pdf/spo_2012_1806.pdf

morh.hr


Title: Re: Strateški pregled obrane
Post by: Jester on July 26, 2013, 09:35:38 am
25.7.2013.

Donesen Strateški pregled obrane

Vlada Republike Hrvatske na današnjoj sjednici, 25. srpnja 2013., donijela je Strateški pregled obrane.

Strateški pregled obrane temeljni je dokument u području obrane koji predstavlja završno izvješće o provedenom procesu preispitivanja usklađenosti strategijskih koncepata te dostignutih i planiranih obrambenih sposobnosti s obrambenim potrebama, koje proizlaze iz realnosti strategijskog i sigurnosnog okruženja.


PDF file: http://www.morh.hr/images/stories/morh_sadrzaj/pdf/spo_25072013.pdf


Zrakoplovne snage

"Zrakoplovne snage štite suverenitet Republike Hrvatske u zračnom prostoru.
Djelovanjem eskadrile borbenih aviona uz potporu bojne zračnog motrenja i
navođenja provode zadaće nadzora i zaštite zračnog prostora. S dvije eskadrile
transportnih helikoptera i eskadrilom transportnih aviona pružaju potporu ostalim
dijelovima Oružanih snaga u razmještanju i taktičkom transportu kao i potporu u
provedbi zadaća Obalne straže. Zadaća protupožarne eskadrile je protupožarno
djelovanje. Ostale zrakoplovne snage u potpori su djelovanja navedenih snaga."


Zrakoplovne snage

- Hrvatsko ratno zrakoplovstvo i protuzračna obrana razvijat će sposobnosti
nadzora i zaštite zračnog prostora Republike Hrvatske u sklopu NATO
integriranog sustava protuzračne obrane (NATINADS), pružanje potpore
provedbi zadaća Obalne straže, helikopterskoga zračnog prijevoza, potpore
obuci padobranaca i lakoga zračnog prijevoza, gašenja požara iz zraka,
logističke potpore vlastitim snagama i snagama saveznika, provedbe svih
vrsta izobrazbe i obuke pojedinaca i postrojbi za provedbu zadaća grane u
Republici Hrvatskoj i u operacijama potpore miru te potpori civilnim
institucijama u Republici Hrvatskoj.
- Sposobnost nadzora i zaštite zračnog prostora Republike Hrvatske u okviru
sustava NATINADS osigurat će se borbenim avionima MiG-21. Produljenjem
resursa koji istječu krajem 2013. godine omogućit će se zadržavanje borbenog
aviona MiG-21 u operativnoj uporabi do 2019. godine. Borbeni avion MiG-21
prvenstveno će obavljati zadaće nadzora i zaštite zračnog prostora Republike
Hrvatske. Produljenje životnog vijeka MiG-21 je privremeno rješenje do
konačne odluke o zaštiti zračnog prostora Republike Hrvatske. U procesu
donošenja odluke o dugoročnom obliku zaštite zračnog prostora razmotrit će
se inicijativa kojom bi se zaštita hrvatskoga zračnog prostora osigurala na
načelima suradnje, dijeljenja resursa i sposobnosti sa zemljama u regiji.
- Zrakoplovne snage će do 2018. godine biti sposobne u operacije potpore miru
na rok do šest mjeseci (bez rotacije) uputiti helikopterske snage jačine do
osam helikoptera Mi-171 Sh/Mi-8 MTV1. U dugotrajne stabilizacijske operacije
bit će sposobne uputiti i održavati snage veličine do četiri helikoptera Mi-171
Sh/Mi-8 MTV1 na rotacijskoj osnovi. Kako bi se ostvarila ova razina ambicija,
zračne snage bit će razvijane tako da je 40% ukupnih zračnih snaga
strukturirano, obučeno i opremljeno za sudjelovanje u operacijama potpore 23
miru, a 8% snaga može biti raspoređeno u područje operacija ili biti
raspoloživo za upućivanje u operacije u bilo koje vrijeme.
- Sposobnost helikopterskoga zračnog prijevoza osigurat će se postojećim
snagama uz opremanje potrebnom navigacijskom, komunikacijskom,
zaštitnom i drugom opremom, koja će omogućiti povećanje razmjestivosti i
sudjelovanja u operacijama. Razmotrit će se opcije unifikacije postojećih
tipova transportnih helikoptera i povećanja njihova broja.
- Sustav nadzora i motrenja zračnog prostora temeljen na radarima 3D FPS-
117 razvijat će svoje sposobnosti do pune integracije u NATO integrirani
sustav protuzračne obrane, uz nužno zapovjedno-informacijsko i
komunikacijsko uvezivanje sa središtima za nadzor zračnog prostora
susjednih NATO država, NATO operativnim središtima i uvezivanje u sustav
razmjene podataka zračnog motrenja (ASDE) sa susjednim državama
članicama NATO programa „Partnerstvo za mir“.
- Sposobnost strateškoga zračnog prijevoza osiguravat će se osloncem na
saveznike te kroz višenacionalna nastojanja u kontekstu inicijativa i rješenja
NATO-a na tom području.
- Transportni avioni An-32 bit će povučeni iz operativne uporabe. Nabava novih
transportnih aviona neće se razmatrati do 2020. godine.
- Izgradit će se sposobnost za obuku padobranaca i laki zračni prijevoz
nabavom odgovarajućeg tipa aviona.
- Nacionalne sposobnosti u gašenju požara iz zraka razvijat će se s primarnim
osloncem na postojeće avione Canadair CL-415 i Air Tractor AT-802. U
predstojećem razdoblju, u cilju unaprjeđivanja sposobnosti i kvalitete obuke bit
će nabavljen jedan zrakoplov AT-802 dvosjed.
- Zrakoplovne snage sudjelovat će u pomoći civilnim institucijama i građanima u
zaštiti i uklanjanju posljedica od prirodnih i tehničko-tehnoloških nesreća te će
se obučavati i opremati za ove zadaće.
- Sposobnost obuke vojnih pilota aviona i helikoptera bit će usklađena s
potrebama zrakoplovnih snaga, a broj školskih aviona PC-9 će se smanjiti.

Kopnena Vojska

Kopnene snage okosnica su snaga za provedbu prve misije Oružanih snaga,
dok za ostale dvije misije okosnicu mogu činiti i mornaričke ili zračne snage, ovisno o
zadaći.
Profesionalne postrojbe u sastavu kopnenih snaga čine dvije gardijske
brigade, pukovnija vojne policije, pukovnija veze, vojno-obavještajna bojna i bojna
nuklearno biološko kemijske obrane (NBKO). Manevarske bojne iz gardijske
mehanizirane i oklopno-mehanizirane brigade temeljni su moduli za namjensko
organiziranje snaga. 16
Ostatak kopnenih snaga organiziran je u Zapovjedništvu za obuku i doktrinu
(ZOD) čije su zadaće obuka djelatnoga i ročnoga sastava, ustrojavanje i obuka
pričuve, razvoj i izrada doktrinarnih publikacija, razvoj i upravljanje obukom te
prikupljanje, analiza i vrednovanje naučenih lekcija.

Kopnene snage

- Hrvatska kopnena vojska bit će sastavljena od dvije gardijske brigade
(oklopno-mehanizirane i mehanizirane), inženjerijske postrojbe, postrojbe
NBKO, postrojbe veze, logističke postrojbe, Zapovjedništva za obuku i
doktrinu i zapovjedne satnije.
- Kopnene snage će do 2018. godine biti sposobne u operacije potpore miru
uputiti snage veličine borbene skupine temeljene na mehaniziranoj bojni, na
rotacijskoj osnovi. Kako bi se ostvarila ova razina ambicija, kopnene snage bit
će razvijane tako da je 50% ukupnih kopnenih snaga strukturirano, obučeno i
opremljeno za sudjelovanje u operacijama potpore miru, a 10% snaga održivo
u operacijama.
- Gardijske brigade se razvijaju kao višerodne taktičke postrojbe, a glavni
borbeni moduli bit će bojne, s pripadajućom organskom borbenom i drugom
potporom.
- S obzirom na to da su sposobnosti vatrene potpore i protuzračne obrane
uključene u prihvaćene NATO Ciljeve sposobnosti, a ujedno predstavljaju
sposobnosti koje su od značaja za nadzor i obranu teritorija i zračnog prostora
Republike Hrvatske, ustrojit će se topničko-raketna pukovnija i pukovnija
protuzračne obrane (PZO).
- Pješačka pukovnija preustrojit će se u središte za obuku pješaštva i
oklopništva za potrebe ročnika, pričuve i drugih polaznika škola u sustavu
vojnog školovanja.
- Logistička pukovnija iz sastava Zapovjedništva za obuku i doktrinu preustrojit
će se te će biti izravno podređena Hrvatskoj kopnenoj vojsci za logističku
potporu grane.
- Inženjerijske snage, osim onih u funkciji organske borbene potpore u
brigadama, bit će ustrojene u samostalnu postrojbu koja će osiguravati razvoj
sposobnosti inženjerije, kao i inženjerijsko djelovanje na razini cjeline sustava.
Infrastrukturna inženjerija će se razvijati i u okviru logistike u funkciji
razmjestivosti, održivosti i potpore snagama u operacijama.
- Snage nuklearno biološko kemijske obrane (NBKO), osim onih u funkciji
organske borbene potpore kopnenim, pomorskim i zrakoplovnim snagama, bit
će ustrojene u samostalnu postrojbu NBKO.
- Zapovjedništvo za obuku i doktrinu razvijat će se kao funkcionalno
zapovjedništvo i sastojat će se od elemenata koji se bave razvojem doktrine
kopnenih snaga te obukom djelatnog, pričuvnog i ročnog sastava. Tijekom
reorganizacije postojećih rodovskih pukovnija ukinut će se mješovita popuna.
U skladu s time, ustrojstvene jedinice koje ostanu nakon preustroja popunjavat
će se isključivo djelatnim sastavom. 21
- Višak oružnih sustava koji će se pojaviti reorganizacijom rodovskih postrojbi
Zapovjedništva za obuku i doktrinu, ali i drugih postrojbi, a neće biti u funkciji
organske potpore brigadama, koristit će se za opremanje pričuve i obuku. Sva
druga sredstva koja neće biti uporabljena za te namjene bit će povučena iz
operativne uporabe i otpisana.
- Kopnene snage će sudjelovati u pomoći civilnim institucijama i građanima u
obrani i uklanjanju posljedica od prirodnih i tehničko-tehnoloških nesreća te će
se obučavati i opremati za ove zadaće.

Mornarica

Mornaričke snage štite suverenitet, prava i interese Republike Hrvatske na
moru za što u svojem sastavu imaju flotilu, Obalnu stražu, bojnu obalnog motrenja,
pomorsku logističku postrojbu i središte za obuku. Flotila razvija sposobnosti
pomorskog ratovanja i sudjelovanja u međunarodnim pomorskim operacijama.
Obalna straža razvija sposobnosti nadzora i zaštite prava i interesa Republike
Hrvatske na moru. Ostale mornaričke snage u potpori su djelovanja snaga flotile i
Obalne straže.

Mornaričke snage

- Mornaričke snage će uravnoteženo razvijati sposobnosti za zaštitu
suvereniteta i nadzor i zaštitu prava i interesa Republike Hrvatske na moru.
Sastojat će se od flotile borbenih brodova za provedbu tradicionalnih zadaća,
Obalne straže, postrojbe obalnog motrenja, pomorske logističke baze i
središta za obuku.
- Flotila će razvijati i održavati sposobnosti pomorskog ratovanja te biti u potpori
provedbe dijela zadaća Obalne straže. U skladu s prioritetima i mogućnostima
održavat će se dostignute sposobnosti za minska djelovanja te razvijati
sposobnosti za protupovršinska, protuminska i ograničena protupodmornička
djelovanja.
- Obalna straža razvijat će sposobnosti nadzora i zaštite prava i interesa
Republike Hrvatske na moru. U tom kontekstu uvest će se u uporabu novi
obalni ophodni brodovi i sredstava čime će se poboljšati sposobnost i razina
spremnosti za izvršavanje zadaća koje proizlaze iz Zakona o Obalnoj straži
Republike Hrvatske.
- Postrojba obalnog motrenja razvijat će i održavati sposobnosti nadzora
morske površine, samostalno i u suradnji s ostalim državnim tijelima te pružati
komunikacijsku i informacijsku potporu pomorskim snagama.
- Pomorska logistička postrojba razvijat će sposobnosti pružanja logističke
potpore vlastitim snagama u području odgovornosti te prihvata i potpore
savezničkim snagama.
- Središte za obuku će kroz institucionalnu obuku biti u potpori mornaričkim
snagama s ciljem dostizanja sposobnosti za izvršenje misija i zadaća te biti
nositelj izrade doktrinarnih dokumenata.
- Obalna straža imat će prioritet u opremanju novim plovilima u odnosu na flotilu
borbenih brodova.
- Raketne topovnjače provodit će tradicionalne pomorske zadaće za nacionalne
potrebe, ali će, u skladu sa zahtjevima i mogućnostima, sudjelovati i u NATO i
EU vođenim operacijama potpore miru, težišno u Jadranskome moru.
- Brodovi Obalne straže opremit će se potrebnom brodskom opremom. Dodatna
komunikacijska i navigacijska oprema poboljšat će koordinaciju s drugim
tijelima i institucijama nadležnim za nadzor i zaštitu Jadrana. Brod klase
„Spasilac“ opremit će se za ekološke zadaće na moru. 22
- Snage za minsko djelovanje održavat će dostignute sposobnosti. Snage za
protuminsko djelovanje dostići će i održavati potrebnu razinu sposobnosti
brodovima, roniteljima i podvodnim vozilima, a razvijat će se u smjeru
povećanja interoperabilnosti za sudjelovanje u operacijama potpore miru.
Sposobnosti protuminskih ronitelja razvijat će se kao jedno od područja
specijalizacije.
- Hrvatska ratna mornarica bit će nositelj sposobnosti stvaranja integrirane slike
pomorske situacije na Jadranu, u suradnji s drugim državnim tijelima i u skladu
s postojećom praksom temeljenom na međunarodno preuzetim obvezama.
Integrirana nacionalna mreža za praćenje pomorske slike bit će sposobna
dijeliti informacije s NATO zapovjednom strukturom odnosno saveznicima. U
tom cilju modernizirat će se i integrirati postojeći radarski sustavi i dovesti u
punu operativnu funkciju.
- Postojeće protubrodske rakete RBS-15 bit će otpisane zbog dugotrajnog
neodržavanja i nepouzdanosti te će se razmotriti mogućnost nabave
zamjenskog raketnog sustava.
- Mornaričke snage sudjelovat će u pomoći civilnim institucijama i građanima u
obrani i uklanjanju posljedica od prirodnih i tehničko-tehnoloških nesreća te će
se obučavati i opremati za ove zadaće.


Evo osvrniti ću se na dio o HRZ-u,dakle iz svega se da zaključiti da su uspjeli u svom naumu postepenog gušenja i gašenja HRZa i pretvaranja istog u Helikoptersko transportnu eskadrilu za tuđe potrebe ,i gospodo draga s kojom vi to eskadrilom transportnih zrakoplova raspolažete pošto ste je spomenuli u uvodu a kasnije napisali kako ste An32 otpisali i ne razmatra se uvođenje novih do sudnjeg dana? :klap ,o ostalim vidovima bi se isto dalo raspravljati ...



Title: Re: Strateški pregled obrane
Post by: ORIĆAREB on July 26, 2013, 09:46:21 am
ČETVRTAK, 25 SRPANJ 2013, PRIOPĆENJE
Donesen Strateški pregled obrane

Vlada Republike Hrvatske na današnjoj sjednici, 25. srpnja 2013., donijela je Strateški pregled obrane.

Strateški pregled obrane temeljni je dokument u području obrane koji predstavlja završno izvješće o provedenom procesu preispitivanja usklađenosti strategijskih koncepata te dostignutih i planiranih obrambenih sposobnosti s obrambenim potrebama, koje proizlaze iz realnosti strategijskog i sigurnosnog okruženja.

PDF file :
http://www.morh.hr/images/stories/morh_sadrzaj/pdf/spo_25072013.pdf


Al' ga ovi nakitiše, alal im ćufte. Šta ti je teoretisanje. Sve štima k'o podmazano.  ::)


Title: Re: Strateški pregled obrane
Post by: wermez on July 26, 2013, 10:07:06 am
Što se tiče transportnih aviona, verovatno se misli na kupovinu manjih, koji bi mogli da prevoze tuce padobranaca. Nešto tipa PC 12 ili An 2.


Title: Re: Strateški pregled obrane
Post by: Jester on July 26, 2013, 10:12:02 am
Da lijepo piše ...

"- Izgradit će se sposobnost za obuku padobranaca i laki zračni prijevoz
nabavom odgovarajućeg tipa aviona. "

To je baš pravi potez ,znači dobiti ćemo još jednu aferu oko kupovine aviona te na kraju kupiti motornog zmaja (ili čak dva) za miljun eura koji nije u stanju prevesti gajbu pive s jedne strane ledine na drugu za vrijeme održavanja seoskog derneka nego će se još zabiti u ringišpil...,nego otkud sad odjednom potreba za padobrancima ,biće će hvatati piromane i tako uštediti resurse Kanaderima te uz padobran nositi i brentaču jao jao  :pilot


Title: Re: Strateški pregled obrane
Post by: Solaris on July 26, 2013, 02:06:14 pm
Pisalo se negdje po forumu o tom avionu, čak se zna tačno koju tip ali ne mogu sad naći da ga j...

poz.


Title: Re: Strateški pregled obrane
Post by: wermez on July 26, 2013, 10:29:55 pm
Koje su ekološke zadaće na moru?


Title: Re: Strateški pregled obrane
Post by: duje on July 27, 2013, 05:39:21 am
Evo i "Defenderov" prilog o toj temi

Vir: Defender (http://www.defender.hr/)

SPO: Migovi do 2019., nema transportnih aviona, korveta i fregata, a RBS odlazi u povijest

Datum objave: 26.07.2013

 Vlada Republike Hrvatske na jučerašnjoj sjednici, 25. srpnja 2013., donijela je Strateški pregled obrane. Strateški pregled obrane temeljni je dokument u području obrane koji predstavlja završno izvješće o provedenom procesu preispitivanja usklađenosti strategijskih koncepata te dostignutih i planiranih obrambenih sposobnosti s obrambenim potrebama, koje proizlaze iz realnosti strategijskog i sigurnosnog okruženja.

Donosimo najvažnije naglaske iz dokumenta:

Glavne odrednice koje treba imati na umu pri osmišljanju razvoja obrane:
1) Republika Hrvatska ne suočava se ni sada niti u sagledivom razdoblju s prijetnjom izravne oružane agresije na svoj teritorij.
2) Republika Hrvatska kao članica NATO-a preuzela je savezničke odgovornosti te odgovornosti koje proizlaze iz članstva u EU-u.
3) Asimetrične, nekonvencionalne prijetnje neposredno utječu na nacionalnu sigurnost Republike Hrvatske i sigurnost saveznika.
4) Obrambeni je proračun smanjen u odnosu na planiranu veličinu zacrtanu Dugoročnim planom razvoja Oružanih snaga Republike Hrvatske.


Struktura i obujam misija i zadaća Oružanih snaga nisu odgovarajuće poduprti raspoloživim iznosom i strukturom proračunskih sredstava pa su potrebne određene prilagodbe. Prilagodbe će obuhvatiti restrukturiranje i smanjenje snaga u svim komponentama. Restrukturiranje snaga rezultirat će postupnim smanjenjem brojčane veličine pripadnika Oružanih snaga na ciljanu veličinu od 15 000 osoba, u razdoblju do kraja 2017. godine.

Ukupna zapovjedna i voditeljska struktura od Glavnog stožera do zapovjedništava razine bojne brojčano će se smanjiti do 25%, uz odgovarajuće smanjenje broja visokih časničkih i dočasničkih ustrojstvenihmjesta u tim zapovjedništvima. Brojčana veličina Glavnog stožera smanjit će se do 20% u odnosu na dosadašnji  ustroj, na maksimalno 320 pripadnika.

Kopnena vojska

Hrvatska kopnena vojska bit će sastavljena od dvije gardijske brigade (oklopno-mehanizirane i mehanizirane), inženjerijske postrojbe, postrojbe NBKO, postrojbe veze, logističke postrojbe, Zapovjedništva za obuku i doktrinu i zapovjedne satnije.
- Kopnene snage će do 2018. godine biti sposobne u operacije potpore miru uputiti snage veličine borbene skupine temeljene na mehaniziranoj bojni, na rotacijskoj osnovi. Kako bi se ostvarila ova razina ambicija, kopnene snage bit će razvijane tako da je 50% ukupnih kopnenih snaga strukturirano, obučeno i
opremljeno za sudjelovanje u operacijama potpore miru, a 10% snaga održivo u operacijama.
- Gardijske brigade se razvijaju kao višerodne taktičke postrojbe, a glavni borbeni moduli bit će bojne, s pripadajućom organskom borbenom i drugom potporom.
- S obzirom na to da su sposobnosti vatrene potpore i protuzračne obrane uključene u prihvaćene NATO Ciljeve sposobnosti, a ujedno predstavljaju sposobnosti  koje su od značaja za nadzor i obranu teritorija i zračnog prostora Republike Hrvatske, ustrojit će se topničko-raketna pukovnija i pukovnija protuzračne  obrane (PZO).
- Pješačka pukovnija preustrojit će se u središte za obuku pješaštva i oklopništva za potrebe ročnika, pričuve i drugih polaznika škola u sustavu vojnog školovanja.
- Logistička pukovnija iz sastava Zapovjedništva za obuku i doktrinu preustrojit će se te će biti izravno podređena Hrvatskoj kopnenoj vojsci za logističku potporu grane.
- Inženjerijske snage, osim onih u funkciji organske borbene potpore u brigadama, bit će ustrojene u samostalnu postrojbu koja će osiguravati razvoj sposobnosti inženjerije, kao i inženjerijsko djelovanje na razini cjeline sustava. Infrastrukturna inženjerija će se razvijati i u okviru logistike u  funkciji razmjestivosti, održivosti i potpore snagama u operacijama.
- Snage nuklearno biološko kemijske obrane (NBKO), osim onih u funkciji organske borbene potpore kopnenim, pomorskim i zrakoplovnim snagama, bit će ustrojene u samostalnu postrojbu NBKO.
- Zapovjedništvo za obuku i doktrinu razvijat će se kao funkcionalno zapovjedništvo i sastojat će se od elemenata koji se bave razvojem doktrine kopnenih  snaga te obukom djelatnog, pričuvnog i ročnog sastava. Tijekom reorganizacije postojećih rodovskih pukovnija ukinut će se mješovita popuna.
U skladu s time, ustrojstvene jedinice koje ostanu nakon preustroja popunjavat će se isključivo djelatnim sastavom.
- Višak oružnih sustava koji će se pojaviti reorganizacijom rodovskih postrojbi Zapovjedništva za obuku i doktrinu, ali i drugih postrojbi, a neće biti u  funkciji organske potpore brigadama, koristit će se za opremanje pričuve i obuku. Sva druga sredstva koja neće biti uporabljena za te namjene bit će povučena
iz operativne uporabe i otpisana.
- Kopnene snage će sudjelovati u pomoći civilnim institucijama i građanima u obrani i uklanjanju posljedica od prirodnih i tehničko-tehnoloških nesreća te će se obučavati i opremati za ove zadaće.

Mornaričke snage

- Mornaričke snage će uravnoteženo razvijati sposobnosti za zaštitu suvereniteta i nadzor i zaštitu prava i interesa Republike Hrvatske na moru. Sastojat će  se od flotile borbenih brodova za provedbu tradicionalnih zadaća, Obalne straže, postrojbe obalnog motrenja, pomorske logističke baze i središta za obuku.
- Flotila će razvijati i održavati sposobnosti pomorskog ratovanja te biti u potpori provedbe dijela zadaća Obalne straže. U skladu s prioritetima i  mogućnostima održavat će se dostignute sposobnosti za minska djelovanja te razvijati sposobnosti za protupovršinska, protuminska i ograničena protupodmornička djelovanja.
- Obalna straža imat će prioritet u opremanju novim plovilima u odnosu na flotilu borbenih brodova.
- Raketne topovnjače provodit će tradicionalne pomorske zadaće za nacionalne potrebe, ali će, u skladu sa zahtjevima i mogućnostima, sudjelovati i u NATO i EU vođenim operacijama potpore miru, težišno u Jadranskome moru.Brodovi Obalne straže opremit će se potrebnom brodskom opremom. Dodatna komunikacijska i navigacijska oprema poboljšat će koordinaciju s drugim tijelima i institucijama nadležnim za nadzor i zaštitu Jadrana. Brod klase „Spasilac“ opremit će se za ekološke zadaće na moru.
- Hrvatska ratna mornarica bit će nositelj sposobnosti stvaranja integrirane slike pomorske situacije na Jadranu, u suradnji s drugim državnim tijelima i u skladu s postojećom praksom temeljenom na međunarodno preuzetim obvezama. Integrirana nacionalna mreža za praćenje pomorske slike bit će sposobna dijeliti  informacije s NATO zapovjednom strukturom odnosno saveznicima. U tom cilju modernizirat će se i integrirati postojeći radarski sustavi i dovesti u punu operativnu funkciju.
- Postojeće protubrodske rakete RBS-15 bit će otpisane zbog dugotrajnog neodržavanja i nepouzdanosti te će se razmotriti mogućnost nabave zamjenskog raketnog sustava.

Zrakoplovne snage

- Hrvatsko ratno zrakoplovstvo i protuzračna obrana razvijat će sposobnosti nadzora i zaštite zračnog prostora Republike Hrvatske u sklopu NATO integriranog sustava protuzračne obrane (NATINADS), pružanje potpore provedbi zadaća Obalne straže, helikopterskoga zračnog prijevoza, potpore obuci padobranaca i lakoga zračnog prijevoza, gašenja požara iz zraka, logističke potpore vlastitim snagama i snagama saveznika, provedbe svih vrsta izobrazbe i obuke pojedinaca i  postrojbi za provedbu zadaća grane u Republici Hrvatskoj i u operacijama potpore miru te potpori civilnim institucijama u Republici Hrvatskoj.
- Sposobnost nadzora i zaštite zračnog prostora Republike Hrvatske u okviru sustava NATINADS osigurat će se borbenim avionima MiG-21. Produljenjem resursa koji istječu krajem 2013. godine omogućit će se zadržavanje borbenog aviona MiG-21 u operativnoj uporabi do 2019. godine. Borbeni avion MiG-21 prvenstveno će obavljati zadaće nadzora i zaštite zračnog prostora Republike Hrvatske. Produljenje životnog vijeka MiG-21 je privremeno rješenje do konačne odluke o zaštiti  zračnog prostora Republike Hrvatske. U procesu donošenja odluke o dugoročnom obliku zaštite zračnog prostora razmotrit će se inicijativa kojom bi se zaštita  hrvatskoga zračnog prostora osigurala na načelima suradnje, dijeljenja resursa i sposobnosti sa zemljama u regiji.
- Zrakoplovne snage će do 2018. godine biti sposobne u operacije potpore miru na rok do šest mjeseci (bez rotacije) uputiti helikopterske snage jačine do osam helikoptera Mi-171 Sh/Mi-8 MTV1. U dugotrajne stabilizacijske operacije bit će sposobne uputiti i održavati snage veličine do četiri helikoptera Mi-171
Sh/Mi-8 MTV1 na rotacijskoj osnovi. Kako bi se ostvarila ova razina ambicija, zračne snage bit će razvijane tako da je 40% ukupnih zračnih snaga  strukturirano, obučeno i opremljeno za sudjelovanje u operacijama potpore miru, a 8% snaga može biti raspoređeno u područje operacija ili biti raspoloživo za upućivanje u operacije u bilo koje vrijeme.
- Sustav nadzora i motrenja zračnog prostora temeljen na radarima 3D FPS- 117 razvijat će svoje sposobnosti do pune integracije u NATO integrirani sustav protuzračne obrane, uz nužno zapovjedno-informacijsko i komunikacijsko uvezivanje sa središtima za nadzor zračnog prostora susjednih NATO država, NATO operativnim središtima i uvezivanje u sustav razmjene podataka zračnog motrenja (ASDE) sa susjednim državama članicama NATO programa „Partnerstvo za mir“.
- Sposobnost strateškoga zračnog prijevoza osiguravat će se osloncem na saveznike te kroz višenacionalna nastojanja u kontekstu inicijativa i rješenja NATO-a na tom području.
- Transportni avioni An-32 bit će povučeni iz operativne uporabe. Nabava novih transportnih aviona neće se razmatrati do 2020. godine.
- Izgradit će se sposobnost za obuku padobranaca i laki zračni prijevoz nabavom odgovarajućeg tipa aviona.
- Sposobnost obuke vojnih pilota aviona i helikoptera bit će usklađena s potrebama zrakoplovnih snaga, a broj školskih aviona PC-9 će se smanjiti.

Specijalne snage

- U cilju jačanja sposobnosti specijalnih snaga (te ispunjenja savezničkih obveza unaprjeđivanja sposobnosti planiranja i provedbe specijalnih operacija) formirat će se Zapovjedništvo specijalnih snaga, podređeno Glavnom stožeru, koje će imati ulogu davatelja odgovarajućih specijalnih snaga te biti odgovorno za njihovo opremanje, obuku i izobrazbu. Zapovjedništvo specijalnih snaga sudjelovat će u razvoju doktrine specijalnih operacija te razvijati sposobnosti za koordinaciju i suradnju s drugim zapovjedništvima, postrojbama i ustrojstvenim jedinicama Oružanih snaga koje posjeduju sposobnosti od interesa za provedbu specijalnih operacija.

U proteklom razdoblju stanje oružnih sustava na uporabi u nekim je područjima poboljšano. To se odnosi na opremanje novim borbenim oklopnim vozilima, helikopterima, avionima za obuku, protupožarnim avionima, brodovima klase „Helsinki“, NBKO opremom, inženjerijskim strojevima i drugo.
Nabavom novih sustava i opreme, kao i povlačenjem zastarjelih i neperspektivnih iz operativne uporabe, rasterećen je i logistički sustav Oružanih snaga. Zbog smanjenog izdvajanja financijskih sredstava za potrebe obrane došlo je do odgode projekata opremanja, kao npr. opremanja neborbenim vozilima ili
brodovima. Projekti modernizacije tenkova, starijih modela borbenih oklopnih vozila i protuzračnih sustava su odgođeni ili potpuno napušteni.

Ljudski resursi

Nije uspostavljen jedinstven sustav upravljanja osobljem koji omogućuje učinkovito ispunjavanje zadaća organizacije i pružanja prilike za daljnji razvoj.
U strukturi osoblja, unatoč značajnom smanjenju u proteklom desetljeću, prevelik je broj časnika i državnih službenika i namještenika, neodgovarajući je razmjer unutar dočasničkih činova, dok je očit nedostatak vojnika.
Nije postignuto pomlađivanje djelatnoga vojnog sastava. Prijam vojnika po ugovoru je uspostavljen. Suspendirana je obveza služenja vojnog roka i uspostavljen novi model vojnog osposobljavanja (dragovoljni ročnici), ali je njihov broj manji od predviđenog (od predviđenih 2000, kroz obuku godišnje prolazi 800 dragovoljnih ročnika).
Kategorije pričuvnika su utvrđene Zakonom o obrani i Zakonom o službi u Oružanim snagama, ali nisu uspostavljene. Personalna potpora nije na zadovoljavajućoj razini te ne omogućuje primjerenu razinu kvalitete života niti osigurava poticajnu organizacijsku klimu, potrebnu za pridobivanje, odabir i zadržavanje najkvalitetnijeg osoblja.
Nije odabran ni implementiran model stambenog zbrinjavanja osoblja. Upućivanje u međunarodne operacije i na dužnosti izvan Republike Hrvatske je temeljeno na načelu dragovoljnosti, što je činilo potencijalnu zapreku konstituiranju dovoljno kvalitetnoga nacionalnog kontingenta snaga.
Udio žena u djelatnom vojnom sastavu kontinuirano se povećava, a posebice u kategoriji nižih časnika i viših dočasnika.

U strukturi djelatnoga vojnog osoblja do kraja 2020. godine promijenit će se omjer časnika prema dočasnicima i vojnicima na 1:3 do 1:5, ovisno o specifičnostima pojedinih grana, rodova, službi i struka.
Postojeća nedostatna popuna ugovornim vojnicima rješavat će se povećanim prijmom vojnika uz izdvajanje časnika, dočasnika, državnih službenika i namještenika, a uspostavljen je i normativni okvir za sklapanje trećega vojničkog ugovora.



Title: Re: Strateški pregled obrane
Post by: Solaris on July 27, 2013, 04:33:42 pm
Sjetio sam se.  :)

Pričalo se o ovom aviočiću Pilatus PC-12 (https://en.wikipedia.org/wiki/Pilatus_PC-12)

poz.


Title: Re: Strateški pregled obrane
Post by: dzumba on July 27, 2013, 11:24:22 pm
За плаћену (активну) резерву (причуву) је предвиђено свега 1000 људи. Премало за озбиљну попуну активног састава, али је то највероватније повезано са финасијама.

За морнарицу је упитно да ли ће добити нови ракетни систем јер је предвиђено само разматрање набавке.

Узимајући у обзир и друге приоритете и хроничан недостатак новца (а то се до 2020. године неће битно променити) највероватније неће бити ништа од тога - остаће "разматрање".

Није ми јасно одакле ће формирати пуковнију ПВО (или можда две пуковније, једни артиљеријско-ракетну, а једни ПВО ?)

Мало ми је нејасан концепти организације команде (заповједништва) специјалних снага. Ово због тога што и сада број "специјалаца" не прелази бројку  ојачаног батаљона, укључујући и чету (сатнију) из пуковније војне полиције. Иако је специјалистички орган за управљање специјалним операцијама при Генералштабу потребан , ипак је претенциозно то називати "командом (заповједништвом)".


Title: Re: Strateški pregled obrane
Post by: leut on July 28, 2013, 12:54:21 pm
Dzumba, pokušat ću odgovorit na neka tvoja pitanja, ujedno i dati pregled promijena koje donosi SPO.

Sadašnja struktura kopnenih snaga, odnosno Hrvatske kopnene vojske (HKoV) je slijedeća:

- Zapovjedništvo
- Dom Zapovjedništva
- Gardijska motorizirana brigada
- Gardijska oklopno-mehanizirana brigada
- Pukovnija Vojne policije
- Pukovnija veze
- Vojno obavještajna bojna
- Bojna nuklearno-biološko-kemijske obrane
- Zapovjedništvo za obuku i doktrinu "Fran Krsto Frankopan"
  - Pješačka pukovnija
  - Topničko-raketna pukovnija
  - Pukovnija protuzračne obrane
  - Inženjerijska pukovnija
  - Logistička pukovnija
  - Središte za temeljnu obuku
  - Središte za borbenu obuku
  - Simulacijsko središte
  - Obučno središte za međunarodne vojne operacije

Dvije gardijske brigade, pukovnije vojne policije i veze, vojno-obavještajna bojna i bojna NBKO su profesionalne postrojbe dok je ostatak kopnenih snaga organiziran u Zapovjedništvu za obuku i doktrinu (ZOD) čije su zadaće obuka djelatnoga i ročnoga sastava, ustrojavanje i obuka pričuve, razvoj i izrada doktrinarnih publikacija, razvoj i upravljanje obukom te prikupljanje, analiza i vrednovanje naučenih lekcija. Pet rodovskih pukovnija iz sastava Zapovjedništva za obuku i doktrinu (ZOD) imaju mješovitu popunu (djelatni, ročni i pričuvni sastav).


Prema usvojenom Strateškom pregledu obrane, nova struktura HKoV izgledati će ovako:

- Stožer
- Zapovjedna satnija
- Gardijska mehanizirana brigada
- Gardijska oklopno-mehanizirana brigada
- Postrojba veze
- Postrojba nuklearno-biološko-kemijske obrane
- Inženjerijska postrojba
- Logistička postrojba
- Zapovjedništvo za obuku i doktrinu
  - Središte za obuku pješaštva i oklopništva
  - (Središte za temeljnu obuku)
  - (Središte za borbenu obuku)
  - (Simulacijsko središte)
  - (Obučno središte za međunarodne vojne operacije)
  - [Topničko-raketna pukovnija]
  - [Pukovnija PZO]

Zapovjedništva grana pa tako i HKoV prustrojit će se u stožere grane, a za potporu će se ustrojiti Zapovjedna satnija.

Glavnina snaga ostaje u sastavu dviju gardijskih brigada s time da Gardijska motorizirana brigada postaje Gardijska mehanizirana brigada (osim ukoliko se ne radi o pogrešci u tekstu SPO).

Postrojba veze u sastavu HKoV (ubuduće vjerojatno veličine bojne) razvijati će sposobnosti razmjestivoga/mobilnoga komunikacijsko-informacijskog sustava dok će stacionarnu komunikacijsko-informacijsku infrastrukturu OS održavati buduća Središnjica za komunikacijsko-informacijske sustave kao pristožerna postrojba Glavnog stožera OSRH.

Samostalna postrojba NBKO ostaje u sastavu HKoV, a okupit će sve snage NBKO osim onih u funkciji organske borbene potpore kopnenim, pomorskim i zrakoplovnim snagama.

Pukovnija Vojne policije HKoV izdvaja se iz sastava HKoV i zajedno sa ostalim granskim postrojbama VP (satnija VP iz sastava Zapovjedne satnije Zapovjedništva HRM i Vod VP iz sastava Zapovjedne satnije Zapovjedništva HRZ i PZO) ustrojit će se u jednistvenu postrojbu VP direktno podređenu Glavnom stožeru OSRH.

Vojno-obavještajna bojna HKoV izdvaja se iz sastava HKoV i spaja se sa Središnjicom elektroničkog izviđanja u jedinstvenu vojno obavještajnu postrojbu direktno podvrgnutu Glavnom stožeru OSRH (pristožerna postrojba).

Ustrojava se samostalna inženjerijska postrojba unutar HKoV okupljanjem inženjerijskih snaga, osim onih u funkciji organske borbene potpore u brigadama, koja će osiguravati razvoj sposobnosti inženjerije, kao i inženjerijsko djelovanje na razini cjeline sustava. Infrastrukturna inženjerija će se razvijati i u okviru logistike u funkciji razmjestivosti, održivosti i potpore snagama u operacijama. Inženjerijska postrojba će najvećim dijelom nastati preustrojem i izdvajanjem Inženjerijske pukovnije iz sastava ZOD HKoV te će biti veličine pukovnije ili bojne.

Logistička pukovnija iz sastava Zapovjedništva za obuku i doktrinu preustrojit će se te će biti izravno podređena Hrvatskoj kopnenoj vojsci za logističku potporu grane.

S obzirom na to da su sposobnosti vatrene potpore i protuzračne obrane uključene u prihvaćene NATO Ciljeve sposobnosti, a ujedno predstavljaju sposobnosti koje su od značaja za nadzor i obranu teritorija i zračnog prostora Republike Hrvatske, ustrojit će se topničko-raketna pukovnija i pukovnija protuzračne obrane (PZO).
 Nije jasno naznačeno hoće li ove dvije postrojbe biti ustrojene direktno pod HKoV ili u sastavu Zapovjedništva za obuku i doktrinu (ZOD) HKoV. Naime, u ZOD već postoje ove dvije pukovnije, ali mješovitog sastava (djelatni sastav + pričuva) dok SPO predviđa da postrojbe koje ostanu u ZOD budu ubuduće iskljućivo profesionalnog satsava.
 Inače, nacrt SPO je predviđao ukidanje ovih dviju pukovnija, a ljudstvo i tehnika su trebali biti pridodani dvjema TR bojnama i dvjema bojnama PZO iz sastava Gardijskih brigada. Iako odluku da se ne ukidaju smatram dobrom, ne znam gdje će se naći ljudstvo i tehnika za ove postrojbe s obzirom na planirano smanjenje ljudstva i napuštanje dijela zastarjelih sustava (otpis ili izdvajanje i konzervacija za potrebe pričuve).
 Trenutno Pukovnija PZO u svom sastavu ima Zapovjedništvo, Zapovjednu bitnicu i tri bojne PZO (Zemunik, Udbina, Dugo Selo). Sastav Topničko-raketne pukovnije mi nije poznat osim što znam da od naoružanja i opreme imaju haubice 122 mm D-30 i 155 mm M1H1, topove 130 mm M-46 H1, samovozne višecjevne lansere raketa 122 mm BM-21 Grad i 122 mm Vulkan te meteorološku postaju Vaisala.

Pješačka pukovnija preustrojit će se u središte za obuku pješaštva i oklopništva za potrebe ročnika, pričuve i drugih polaznika škola u sustavu vojnog školovanja. Ostaje u sastavu Zapovjedništva za obuku i doktrinu.

Zapovjedništvo za obuku i doktrinu razvijat će se kao funkcionalno zapovjedništvo i sastojat će se od elemenata koji se bave razvojem doktrine kopnenih snaga te obukom djelatnog, pričuvnog i ročnog sastava. Tijekom reorganizacije postojećih rodovskih pukovnija ukinut će se mješovita popuna. U skladu s time, ustrojstvene jedinice koje ostanu nakon preustroja popunjavat će se isključivo djelatnim sastavom.

Ostale postrojbe iz sastava ZOD (u oblim zagradama) se ne spominju zasebno u SPO, ali vjerojatno ostaju uz manje izmjene u ustroju i organizacijii.

O pričuvi u nastavku.


Title: Re: Strateški pregled obrane
Post by: leut on July 28, 2013, 01:51:12 pm
Evo ukratko i o pričuvi iz novog SPO.

Pričuva će biti ugovorna i mobilizacijska, pri čemu će mobilizacijska biti razdijeljena na razvrstanu i nerazvrstanu pričuvu.

Razvrstanu pričuvu činit će vojni obveznici koji su odslužili vojni rok, bili na dragovoljnom vojnom osposobljavanju ili u djelatnoj vojnoj službi, kojima je određena vojnostručna specijalnost. Razvrstanim pričuvnicima, prema potrebama popune Oružanih snaga, određivat će se i priopćavati ratni raspored. Iz sastava razvrstane pričuve ustrojavat će se pješačke i topničko-raketne pukovnije, logistička pukovnija, pukovnija PZO-a te bojna veze i inženjerijska bojna. Ukupan broj pripadnika razvrstane pričuve s određenim ratnim rasporedom bit će do 20 000 osoba, za koje će se izdvojiti i čuvati naoružanje i oprema.

Nerazvrstani pričuvnici bit će vođeni u vojnoj evidenciji te će u slučaju potrebe za narastanjem obrambenih sposobnosti biti pozivani na zdravstvene preglede i ocjenu sposobnosti za vojnu službu, kao i u vojnu službu. Nerazvrstanu pričuvu činit će vojni obveznici uvedeni u vojnu evidenciju koji nisu odslužili vojni rok i nisu bili na dragovoljnom vojnom osposobljavanju. U slučaju
potrebe narastanja Oružanih snaga, nerazvrstani pričuvnici moći će se pozivati na službu u Oružane snage.

Ugovornu pričuvu činit će pričuvnici iz sastava razvrstane pričuve, a iznimno i pod odgovarajućim zakonski utvrđenim uvjetima, i iz sastava nerazvrstane pričuve, s kojima je sklopljen ugovor temeljem kojega će imati i druga prava i obveze u vezi sa služenjem u pričuvnom sastavu Oružanih snaga (uključujući i sudjelovanju u operacijama potpore miru i drugim aktivnostima u inozemstvu). Ugovorna pričuva će obuhvaćati najpotrebnije nedostajuće vojnostručne specijalnosti potrebne u operacijama, a koje nisu pogodne za ustrojavanje u djelatnom sastavu. Ukupan broj ugovornih pričuvnika bit će do 1000 osoba.

Dakle, imamo slijedeće:

PRIČUVA
- ugovorna (do 1000 pripadnika)
- mobilizacijska
  - razvrstana (do 20 000 pripadnika)
  - nerazvrstana (svi obveznici iz vojne evidencije)


I na koncu, ranije smo spominjali vojne specijaliste pa evo što kaže SPO:

Kategorija vojnih specijalista, kao podvrste časnika do čina satnika i dočasnika do čina nadnarednika, prvenstveno specifičnih tehničkih specijalnosti, bit će stavljena u funkciju kao mehanizam kojim će se smanjiti potrebe za rotacijama na dužnostima
te potrebe za vojnom izobrazbom.


Title: Re: Strateški pregled obrane
Post by: kvcali on July 28, 2013, 07:42:21 pm
a sta ovo u prevodu treba da zanaci

"U procesu donošenja odluke o dugoročnom obliku zaštite zračnog prostora razmotrit će
se inicijativa kojom bi se zaštita hrvatskoga zračnog prostora osigurala na
načelima suradnje, dijeljenja resursa i sposobnosti sa zemljama u regiji."


Title: Re: Strateški pregled obrane
Post by: dzumba on July 28, 2013, 08:00:58 pm
Вероватно оно што се зове "паметна одбрана", односно да више земаља из регије заједно удруже средства и опрему и заједнички штити и управља заштитом ваздушног простора.


Title: Re: Strateški pregled obrane
Post by: duje on July 28, 2013, 08:34:49 pm
Da, vjerovatno isti sitem koji ima Slovenija!   :zid


Title: Re: Strateški pregled obrane
Post by: dzumba on July 28, 2013, 08:42:46 pm
Словенија нема тај систем. Она плаћа најам авиона друге државе да по потреби интервенишу у њеном ваздушном простору. Овде се вероватно ради о удруживању снага и средстава више земаља из регије, чланица НАТО-а или кандидата (Хрватска, Црна Гора, Мађарска, Албанија, БиХ), да заједнички штите ваздушни простор обједињавајући ресурсе ПВО, пре свега ловачке (пресретачке) авијације и ВОЈ.


Title: Re: Strateški pregled obrane
Post by: Rade on July 28, 2013, 08:46:45 pm
Slovenija je već pazarila zajednički strateški transport... posle će zajedničke bespilotne letelice itd.


Title: Re: Strateški pregled obrane
Post by: kvcali on July 28, 2013, 08:54:49 pm
a ko sad vrsi nadzor vap nad BiH, CG, Al, MK ?


Title: Re: Strateški pregled obrane
Post by: dzumba on July 28, 2013, 09:04:09 pm
Бог отац ;).  Над БиХ званично ИФОР, тј НАТО, остали како се снађу, односно углавном нико, па шта буде 8)


Title: Re: Strateški pregled obrane
Post by: Rade on July 28, 2013, 09:12:04 pm
Države su inače toliko male da ne bi imalo ni svrhe poletati, niti pokušati išta hvatati u zahvat (ako se uopšte ima čime).


Title: Re: Strateški pregled obrane
Post by: kvcali on July 28, 2013, 09:48:17 pm
ok, al to ne znaci da ne moraju da plate da to radi neko drugi i da ih integrise u svoj vap (zonu odgovornosti)

zar to nije obaveza (medjunarodna)

sve ovo u kontekstu ove HR strategije zajednickih deljenja resursa blaba.....


Title: Re: Strateški pregled obrane
Post by: kumbor on July 28, 2013, 09:52:00 pm
a ko sad vrsi nadzor vap nad BiH, CG, Al, MK ?

Nad CG nadzor vrši Srbija, a u BiH je mislim nadzor podeljen između Srbije i Hrvatske?


Title: Re: Strateški pregled obrane
Post by: leut on July 28, 2013, 10:01:00 pm
Словенија нема тај систем. Она плаћа најам авиона друге државе да по потреби интервенишу у њеном ваздушном простору. Овде се вероватно ради о удруживању снага и средстава више земаља из регије, чланица НАТО-а или кандидата (Хрватска, Црна Гора, Мађарска, Албанија, БиХ), да заједнички штите ваздушни простор обједињавајући ресурсе ПВО, пре свега ловачке (пресретачке) авијације и ВОЈ.

Mislim da se ovdje ipak mislilo na Srednjoeuropsku inicijativu za udruživanje i dijeljenje sposobnosti (https://www.paluba.info/smf/index.php/topic,21215.0.html) koju čine Hrvatska, Slovenija, Austrija, Češka, Slovačka i Mađarska. Hrvatska i Češka već surađuju na projektu Međunarodnog zrakoplovnog obučnog središta (https://www.paluba.info/smf/index.php/topic,17739.0.html), a priključuju im se i Mađarska i Slovačka. Na dva dosad održana sastanka Srednjoeuropske inicijative (Austrija 2012., Hrvatska 2013.) jedna od tema bio je i tzv "air-policing". U tom kontekstu vrijedi ukazati i na ovu temu: Hrvatska-Mađarska-Češka-Slovačka: Srednjoeuropska "Gripen zona" (https://www.paluba.info/smf/index.php/topic,18200.0.html)

Kad govorimo o zemljama koje je Dzumba nabrojao, one su uključene u BRAAD (Balkan Regional Approach to AirDefence) inicijativu (https://www.paluba.info/smf/index.php/topic,21157.msg282263.html#msg282263), odnosno Balkanski regionalni pristup protuzračnoj obrani. U ovoj inicijativi Hrvatska je vodeća nacija, ali prvenstveno u smislu pružanja tehničke podrške i obuke kadrova. Inicijativa se prvenstveno odnosi na radarski nadzor zračnog prostora i razmjenu informacija.


Title: Re: Strateški pregled obrane
Post by: Kaćo on July 28, 2013, 11:23:03 pm
SMATSA d.o.o.(Serbia and Montenegro Air Traffic Sevices Agency Ltd.)
Vlasnička struktura :Republika Srbija 92%,Država Crna Gora 8%
Upravljačka struktura takođe ide preko dvije Vlade,Direktorata civiolnog vazduhoplovstva Republike Srbije i Agencije za civilno vazduhoplovtsvo Crne Gore.
U nadležnosti ove Agencije za kontrolu letjenja je prostor iznad Srbije, Crne Gore, južnog djela Jadranskog mora i istočnog dela Bosne i Hercegovine.Toliko o kotroli leta.
U sa vojnog aspekta,u planu je zajednički PVO:BiH,MNE i Makedonije
https://www.paluba.info/smf/index.php?topic=18330.0


Title: Re: Strateški pregled obrane
Post by: duje on July 29, 2013, 05:32:03 am
Словенија нема тај систем. Она плаћа најам авиона друге државе да по потреби интервенишу у њеном ваздушном простору. Овде се вероватно ради о удруживању снага и средстава више земаља из регије, чланица НАТО-а или кандидата (Хрватска, Црна Гора, Мађарска, Албанија, БиХ), да заједнички штите ваздушни простор обједињавајући ресурсе ПВО, пре свега ловачке (пресретачке) авијације и ВОЈ.

Živi bili pa vidjeli!


Title: Re: Strateški pregled obrane
Post by: duje on July 29, 2013, 06:03:13 am
Vir: Defender (http://www.defender.hr/)


Strategijski pregled obrane: Obrambeni sektor trećerazredna briga države

Datum objave: 29.07.2013

Usvajanjem predloženog sadržaja Strateškog pregleda obrane (SPO), jednog od temeljnih obrambenih dokumenata, hrvatska Vlada je na prošlotjednoj sjednici samo potvrdila ono što se već duže vremena neslužbeno govori: obrambeni sektor postao je trećerazredna briga države danas i u budućnosti, a ulaganja u njega isključivo će biti u funkciji minimuma očuvanja ljudskih i tehničkih resursa te minimuma vojnih sposobnosti kroz provođenje obuke.

Kada bi nas netko tražio da vrlo šturo opišemo sadašnjost i budućnost OSRH prema usvojenom Strategijskom pregledu obrane, tada bi mu bez zadrške rekli kako su OSRH nakon Domovinskog rata doživjele transformaciju u manje pješačke ekspedicijske snage NATO saveza i postale nositelj borbe protiv požara i poplava na domaćem tlu kao i hitnog medicinskog prijevoza. Vjerojatno bi čovjeku nakon toga iznad glave ostao veliki upitnik sa mnoštvom podpitanja, ako poznaje noviju hrvatsku povijest, odnosno kako je nastala i oslobođena hrvatska država.

No, ako smo već tako kritični spram sadržaja u kojem se naziru buduće smjernice izrade Dugoročnog plana razvoja OSRH, budimo "sitničavi" i prema izradi dokumenta, pa ističemo: sam odnos dužnosnika i službenika zaduženih za obrambenu politiku MORH-a spram izrade Strategijskog pregleda obrane je bio neozbiljan i  neprofesionalan, jer ne postoji niti jedan izgovor ili "spin" koji bi pobio činjenicu da su pune četiri godine trebale od ulaska Republike Hrvatske u punopravno članstvo NATO saveza da bi dokument konačno bio usvojen od strane hrvatske vlade.

Tako se uspjelo, za divno čudo, dobiti prvi strateški obrambeni dokument kojem je RH promijenila status iz "non-NATO member" u "NATO member". Još 2010. pokojni ministar obrane Branko Vukelić najavio je donošenje novog SPO do kraja te godine, ali pokazalo se da su ga najbliži suradnici dezinformirali. Dva su jedina moguća razloga nedonošenja SPO-a do neki dan; ili se radi o sveopćem neznanju službenika vezanom uz metodologiju njegove izrade ili je svatko od zainteresiranih strana, a to su MORH i OSRH vukao konopce na svoju stranu, pa je došlo u konačnici do popuštanja prigodom čega su svi napola zadovoljni. Inače, za izradu spomenutog dokumenta zadužen je MORH.

Vratimo se ipak sa nešto više pažnje na sadržaj samog dokumenta. Kada bi današnji SPO uspoređivao sa njegovim prethodnikom, prosječni promatrač vojnih zbivanja morao bi se zapitati kakva je to elementarna nepogoda zadesila državu koja planira toliko malo sredstava ulagati u vlastite obrambene sposobnosti i tehničke kapacitete. Da apsurd bude veći, od ionako malih sredstava izdvojenih za obranu, veliki dio proračuna odlazi za nevojne aktivnosti poput protupožarnih i sličnih aktivnosti.

Ovdje ne želimo secirati nešto više od 50 stranica dokumenta, ne želimo se baviti znanstvenim radom na ovu temu, ali svakako želimo malo pisane riječi posvetiti dvama ključnim pojašnjenjima kojima se opravdava sve to što se u posljednjih deset godina događa u kvalitativnom, kvantitativnom i materijalno-tehničkom smislu sa OSRH. Pa tako piše : "Republika Hrvatska ne suočava se ni sada niti u sagledivom razdoblju s prijetnjom izravne oružane agresije na svoj teritorij. Naravno, usto da ne zaboravimo: "Obrambeni je proračun smanjen u odnosu na planiranu veličinu zacrtanu Dugoročnim planom razvoja Oružanih snaga Republike Hrvatske".

Dakle, autori SPO-a tvrde kako u doglednoj budućnosti nema prijetnji od agresije, pa tako daju za pravo svim onima u vladi koji iz godine u godinu smanjuju obrambeni proračun. Pojednostavljeno, nema nikakve brige, ionako smo u NATO savezu i kolektivno smo sigurni.

Međutim, mogli bi reći kako primjerice 2005.kada se radio prvi SPO, u doglednoj budućnosti nije bilo niti naznaka takve katastrofalne ekonomske situacije, tko je mogao predvidjeti da će NATO ostati u Afganistanu više od deset godina ili da će do jučer neprikosnoveni vladari Egipta i Libije biti pometeni sa vlasti na takav način. Da li Hrvatska ima nekakav plan B kad je u pitanju obrana i OS? Može li netko teoretski pretpostaviti raspad NATO saveza za deset ili 20 godina? Iz ove današnje perspektive teško, ali činjenica jest da iz godine u godinu raste popularnost nacionalističkih stranaka diljem Europe, traži se ponovno nacionalni identitet i sve je veća težnja za samostalnim donošenjem odluka za razliku od onih donesenih u Bruxellesu. oni kojima je povjerena  hrvatska država trebaju na stolu imati sve opcije. Nema sumnje kako se o tako "crnom" scenariju trenutno uopće ne razmišlja u RH, pa će OSRH tako do 2017. pasti na samo 15000 pripadnika. Toliko malo osoba nije moglo sudjelovati niti na režiranim priredbama režimskih sletova u bivšoj državi.

Po ovoj logici "mi smo u NATO savezu kolektivno zaštićeni", zašto ne bi primjerice Poljska, Češka, Mađarska ili Norveška također povesti se modelom RH i ne modernizirati svoje snage, ne ulagati u tehničko materijalne resurse i slično. Ali, tome nije tako, Češka produžuje najam Gripena, Mađarska sprema veliku nabavu novih helikoptera, Poljska nabavlja 70 višenamjenskih helikoptera i modernizira obalnu obranu raketnim sustavima tvrtke Kongsberg. Zašto Francuska, Italija, Finska i dalje nabavljaju korvete, fregate i i SAR helikoptere? Sve su to članice NATO saveza i ako bi se sve spomenute zemlje povodile hrvatskim primjerom..tko bi zapravo branio članice NATO saveza?

Stvaranje slike o sjajnim hrvatskim vojnicima u Afganistanu, pohvalama koje stižu sa svih strana, Avatarima u mimohodu Parizom...sve to zvuči jako dobro, ali budimo realni, zar mislite da takve pohvale ne dolaze i za druge vojnike savezničkih zemalja. Kakve su to sjajne vrline i vještine hrvatskih vojnika mentora u Afganistanu ili pripadnika Vojne policije da drugi nacionalni kontingenti nemaju? Pa to im je posao, oni su profesionalci i ako ne mogu savladati takvu vrst obuke i premijeti na druge, onda nema smisla za ostanak u službi. Kako se tapšaju hrvatski vojnici po ramenu tako se tapšaju i ostali, bez izuzetka, barem tako stvari stoje u NATO savezu.

Ipak, pitajte hrvatskog vojnika da li bi slušao pohvale i uživao u tapšanjima ili umjesto toga s obitelji primjerice, ljetovao o trošku MORH-a, imao mogućnost dobiti povoljan kredit za stan, imao mogućnost bolničkog liječenja sebe i članova obitelji u specijaliziranim medicinskim ustanovama u sklopu obrambenog sustava, imao porezne olakšice na kupovinu određene vrste roba i usluga itd.

Tek toliko o brizi i motivaciji za najvažniji dio OSRH, a to su ljudi.

Kad je riječ o tehnici, novi SPO jasno je poručio kako OSRH ostaju bez transportnih aviona, a zamjensko rješenje su saveznička zrakoplovstva, odnosno "utrpavanje" pojedinim savezničkim nacionalnim kontingentima kad se već nema vlastiti prijevoz. Pritom, uopće se ne želi sudjelovati u incijativama u sklopu NATO saveza poput one o strateškom transportu zrakoplovima C-17 koje dijeli 12 članica NATO saveza i Partnerstva za mir, između ostalih i Slovenija koja je članica i skupine NATO zemalja za korištenje bespilotne letjelice Global Hawk.

Ne samo da RH ne sudjeluje u ovakvim inicijativama već itekako koristi svaku priliku da "gratis" dobije opremu od SAD-a, bilo da je riječ o vozilima HUMVEE, taktičkim radio uređajima, opremi za noćno izviđanje i slično. Gotovo 15 milijuna USD su SAD dodjelile OSRH zbog angažmana u Afganistanu. Sve to i nije loše, ali ovdje nije riječ da Hrvatska članstvom čeka milostinju partnera već da bude mala, ali ponosna pobjednička vojska i članica Saveza koja ima dugu i uspješnu vojnu tradiciju i povijest. Odnosno, da takvu tradiciju prati i hrvatska Vlada sa konkretnim ulaganjima.

Već se neko vrijeme govori kako se RH treba "vratiti na Jadran" i da će HRM dobiti punu pažnju u slijedećem razdoblju opremanja sredstvima i opremom. Umjesto toga, svjedoci smo kako će se u pet godina za izgradnju ophodnih brodova izdvojiti sredstva koja bi bila dostatna za financiranje četvrtine koštanja jedne opremljene fregate. Nadalje, odlučeno je da se u potpunosti ukine raketna sposobnost djelovanja hrvatskih vojnih plovila, jer se RBS povlači iz uporabe. Sudjelovanje u međunarodnim pomorskim operacijama ispunjava se ukrcavanjem jednog časnika svakih nekoliko mjeseci na neki saveznički brod. Sve u svemu, HRM će umjesto tradicionalnih vojnopomorskih zadaća sve više preuzimati poslove polcije na moru, ipak nešto dalje od obale.

SPO se ne bavi konkretnijom pričom oko Kopnene vojske, zanavljanju opreme i naoružanja. Zapravo, tamo je bilo kakvo zanavljanje blokirano projektom nabave i opremanja oklopnih borbenih vozila AMV 8X8, te ostvarenju ciljeva da se do 2018. ustroje i opreme dvije mehanizirane bojne za međunarodne operacije. Dok se to ne riješi, nezahvalno je uopće govoriti o tome kada i kako će se doći do nabave nebojnih vozila, modernih PO sustava i slično.

Priča oko sudbine borbenog zrakoplovstva traje već nekoliko godina, a sada smo doznali u SPO-u kako će MIG-ovi biti korišteni do 2019. kada bi se konačno našlo trajnije rješenje. Premda je ponuda ukrajinske tvrtke za dokup i remont Migova bila znatno ispod visine sredstava planiranih za te potrebe, ona nisu iskorištena za sveobuhvatniju modernizaciju oružanih sustava na zrakoplovu MiG-21 ili dokup još nekoliko zrakoplova kako bi se odgovorilo minimumu zahtjeva struke.

[attachment=1]


Title: Re: Strateški pregled obrane
Post by: MOTORISTA on July 29, 2013, 07:55:43 pm
Sav offtopic je obrisan.

Držite se teme


Title: Re: Strateški pregled obrane
Post by: dzumba on July 29, 2013, 07:57:06 pm
Једно је контрола ваздушног простора са становишта цивилне контроле лета, а друго војна контрола ваздушног простора. Србија и Црна Гора имају заједничку агенцију за контролу лате и то је врло успешно предузеће (најбоље плате у србији, а верујем и у Црној Гори).

Kvcali@, не постоји "међународна обавеза" о војној заштити ваздушног простора. То је слободна процена и воља сваке земље. То што се препричава по новинама о некој обавези је прича за наивне и углавном део лобирање за набавке авиона или приступање војним савезима. Ипак, ако нека земља уђе у неки међународни војни савез преузима и неке обавезе. Ту може да спада и обавеза, односно потреба војне контроле ваздушног простора (пре свега реаговања на незаконите повреде и упаде). И ту се нуде опције да, ако сам не можеш то да урадиш, платиш другом да то ради за тебе или да са другом државом (чланицом савеза) склопиш неки уговор о тој обавези, или, пак да се више државе удружи и то заједнички ради, као што је Леут навео за две иницијативе. Међутим, то и није тако лако решив задатка (удруживање), јер свако полази од сопственог интереса и економских могућности.


Quote
U sa vojnog aspekta,u planu je zajednički PVO:BiH,MNE i Makedonije

Ала ће да се бране, мислим да штите ваздушни простор 8) Баш ме занима како ће то технички да изведу. То је могуће само ако преко НАТО -а дају сагласност а други то да спроведу и вероватно наплате. Саме, ове државе немају пара да купе ни три "мултирол" авиона, нити би знале шта ће са њима.


Title: Re: Strateški pregled obrane
Post by: Jester on July 29, 2013, 08:27:59 pm
Pošto je to opcija ostavljena kao moguća u novom strateškom planu što mislite ukoliko dođe do spajanja ratnih zrakoplovstava koja je opcija realnija  ,da se ono recimo oformi u sklopu kako je vole nazivati "Jugosfere" znači članice ex YU ili pak da budu dva bloka u kojem bi Hrvatska bila u koaliciji sa Mađarskom, Češkom i Slovačka možda u to bude ubačena i Slovenija ili će to i dalje biti pod patronatom Italije, Srbija recimo bi pokrivala BiH ,Crnu Goru i Makedoniju možda čak i Bugarska da bude uključena u to ,dakle čisto neka osobna razmišljanja usporedo sa činjenjičnim stanjem bez bespotrebnog politiziranja.

članak na tu temu iz Glasa Slavonije :

NATO SAVEZNICI IZ REGIJE ZA NEKOLIKO GODINA U SVE SNAŽNIJOJ I JEFTINIJOJ VOJNOJ SURADNJI

Hrvatska, Mađarska, Češka i Slovačka imat će zajedničko vojno zrakoplovstvo

ZAGREB - Za pet ili šest godina Hrvatska, Mađarska, Slovačka i Češka mogli bi imati zajedničke vojne zrakoplovne snage. To bi značilo da će te četiri članice NATO-a organizirati nabavu istog tipa borbenih zrakoplova, za koje bi se onda planski gradile i održavale baze, zajedničku obuku pilota i suradnju logistike. “Nije teško shvatiti da je mnogo racionalnije zajedno imati deset ili 15 aviona, nego da ih svaka zemlja kupuje po deset, ali za tu odluku, koju podržava i NATO, nije dovoljna samo racionalna računica, ona mora, jer se tiče osjetljivih nacionalnih interesa”, dobiti i političku podršku, kazao nam je sugovornik iz Vlade. Da se o takvom projektu razgovara, sugerira i Prijedlog strateškog pregleda obrane što ga je Vlada usvojila, a u kojem stoji da je produljenje životnog vijeka MiG-ova 21 njihovim remontom samo privremeno rješenje do donošenja konačne odluke o zaštiti zračnog prostora Hrvatske.

Hrvatski borbeni zrakoplovi nakon remonta bit će u uporabi do 2019., Mađarskoj leasing zrakoplova istječe 2020. i košta je 116 milijuna eura godišnje. Ukoliko želi obnoviti svoju flotu Hrvatska bi morala osigurati najmanje milijardu eura, što je teško izvedivo s vojnim proračunom koji nema izgleda za povećanje u srednjoročnom razdoblju. Mnogo bolje ne stoje ni javne financije u Mađarskoj pa je logično da su se u nedostatku novca stručnjaci dosjetili suradnji u tom nimalo jeftinom dijelu vojnih snaga. Uz to, takvo spajanje vojnih resursa podržava i NATO. “Ne postoji razlog za žurbu. Imamo vremena planirati i donijeti odluku. Stručnjaci u vojnim snagama mogu sutra dati njezin prijedlog, no ona je ipak na vlastima svake zemlje pojedinačno”, ističe naš visoki izvor iz Vlade. Dodaje i da je to pitanje toliko važno da bi bilo najbolje ako bi se oko njega postigao politički konsenzus u Hrvatskoj, tim više što će to biti odluka koja neće trajati samo za mandata jedne Vlade, a svakako neće zaživjeti u mandatu sadašnje. J. Marić

Glavni stožer manji za 25 posto

U dokumentu se najavljuje i to da bi Oružane snage trebale broj pripadnika do 2017. godine smanjiti na 15 tisuća. Trenutačno je u Oružanim snagama 16 tisuća djelatnih vojnih osoba i približno dvije tisuće administrativnog osoblja. Smanjenje broja i to za 25 posto, treba očekivati i u Glavnom stožeru, koji bi na kraju trebao brojati oko 320 ljudi. Hrvatska bi prema tom planu trebala imati i približno 20 tisuća pripadnika razvrstane pričuve s točno određenim ratnim rasporedom.



Title: Re: Strateški pregled obrane
Post by: dzumba on July 29, 2013, 09:06:37 pm
Тешко ти је питање, шта би било боље. Можда је за неку нову тему. Да пробам:

У техничком и организационом смислу боље, није једнако боље и у политичком. И то ће увек бити кључни проблем.

Боље ће бити оно решење где су удружене државе економски приближно једнаке, ако су ментално, језички и културолошки блиски, ако имају слични војну традицију, слично организацији војске  и ако искрено приступе проналажењу договора а затим спровођењу договореног.

Предности решење са обједињавањем ресурса држава "југосфере", ( можда се у то из географских разлога укључујући и Албанија) је лакше због сличности језика (са изузетком Албаније),  исти менталитет (што није неважно), што је важно код споразумевања, командовања и обуке. Лоша је стална опасност од политизације и могућности да се било који, чак и безазлени неспоразум или инцидент лако претвори у политичко питање. Дакле, ово решење, иако са становишта операбилности и борбене готовости најрационалније,  јавности ових земаља ће теже "прогутати".

Она друга решења која помиње Јестер  је лакше "прогутати" у политичком смислу, али ће бити теже остварива и организационом смислу. Када гледамо географски простор и пођемо од рационалности тог простора онда би БиХ требала бити у истој скупини где и Хрватска. Са друге стране Србија, Македонија, Црна Гора, Албанија и Бугарска могу лако организовати заједничку ПВО. Једино је проблем језика са Албанцима (па о политичког прихватања), остали ће се споразумети лако, а и систем обуке и менталитет свих је јако близак. Иако су неке од ових земаља међусобно ратовале, оне су ипак и заједно ратовале (Балкански ратови). Дакле, јавности ових земаља ће лакше прогутати удруживање.

Ипак, у сваком здруживању снага и средстава, посебно пара (новца), мора се јасно разграничити ко шта даје, прима, користи, као и нарочито санкције за оне који не спроводе договорено. А све то није могуће ако нема "тате" изнад да нас (их) "клепи" по ушима. Нисмо ми још увек дорасли самосталним заједничким подухватима.


Title: Re: Strateški pregled obrane
Post by: duje on July 30, 2013, 05:40:56 am
Komentar na tu temu iz "Večernjeg lista" (http://www.vecernji.hr/):


REORGANIZACIJA ORUŽANIH SNAGA RH

HV će imati bojnu od 500 vojnika za ratovanje u svijetu

Piše: Davor Ivanković

U idućih sedam godina MORH predviđa nastavak "sušnih" vremena za Oružane snage Republike Hrvatske. Prema Strateškom pregledu obrane (SPO), dokumentu koji je na prošloj sjednici prihvatila vlada, idućih godina oružane snage bit će još smanjene, na 15.000 djelatnih vojnih osoba. Toliko profesionalnih vojnika Hrvatska ima i sada, no oko 3000 ljudi otići će iz tzv. vojne administracije. Broj zaposlenika u samom ministarstvu neće biti veći od 700 (sada 1300), a u Glavnom stožeru radit će najviše 320 zaposlenika.

RH će se riješiti nekih borbenih sustava i postrojbi, a zadržat će se sposobnost za zračni i pomorski nadzor. Planira se da se 50 posto novca troši na plaće (sada više od 60 posto), 30 posto proračuna na održavanje a 20 posto na opremanje i modernizaciju (nabavu oružja). U Hrvatskoj kopnenoj vojsci bit će mjesta za dvije gardijske brigade (oklopno-mehanizirana i motorizirana).

Upravo u tom dijelu SPO-a navodi se konkretnije razrađena novost; "RH će u neku operaciju potpore miru moći uputiti snage veličine borbene skupine temeljene na mehaniziranoj bojni, na rotacijskoj osnovi", piše u dokumentu. Kopnene snage će tu sposobnost steći do 2018.

Velika promjena

To je velika promjena, jer ambicija je države formiranje "borbene skupine". Mi smo i do sada slali na stotine vojnika u razne misije širom svijeta, i sada se u Afganistanu nalazi njih oko 250, no to nije "borbena skupina". Više se ne radi o savjetničkim poslovima ili poslovima obuke lokalaca, nego o sastavljanju borbene jedinice. Dovoljno snažne, pokretljive i naoružane, pripravne za borbeno djelovanje. U MORH-u, ministar Kotromanović potvrđuje da je riječ o formiranju mehanizirane bojne, znači jedinice do 500 vojnika. Bit će opremljena oklopnim vozilima (BOV), dakle Patriama proizvedenim u Đuri Đakoviću, a koje se ubrzano naoružavaju i opremaju (strojnice 12,7 mm, topovi 30 m, te protuoklopne rakete). Riječ je, zapravo, o mehaniziranom bataljunu koji će biti spreman za borbene operacije u svijetu. Hrvatska će, dakle, u sklopu euroatlantskih integracija, ubuduće davati i svoju borbenu jedinicu obučenu i opremljenu za ratna djelovanja. To odgovara planu da 50 posto naših profesionalaca iz Hrvatske kopnene vojske bude obučeno za operacije u svijetu, a da 10-tak posto naših vojnika uvijek može biti raspoređeno izvan naših granica.

No, neće samo kopnena vojska dati obol operacijama u svijetu. Računa se još i na transportne helikoptere našeg HRZ-a, temelj avijacije su helikopterske snage, četiri do osam helikoptera bit će uvijek spremno za međunarodne operacije. To je i jedini segment u kojemu se najavljuje da će se nabaviti više novih helikoptera. Računa se i na "ujednačavanje" tipova helikoptera. Treba vidjeti hoće li idućih godina to značiti da će HRZ polako prelaziti na zapadne tipove helikoptera. Dva transportna zrakoplova, Antonov 32 bit će "ukinuta", dakle prodana, a do 2020. HRZ neće tražiti novi tip transportnog aviona. U međuvremenu, obuka padobranaca bit će riješena novim, manjim zrakoplovom. Smanjit će se i broj školskih zrakoplova Pilatus, PC-9 (sada 20 komada). Moćni radari FPS-117 bit će potpuno integrirani u sustav NATO-a.

Računa se da će u RH opstati samo četiri-pet vojarni (kriterij je da mogu primiti više od 2000 vojnika i osoblja), a zadržat će se i dva poligona, kraj Slunja i u Gašincima. HRM će zadržati dvije pomorske baze, a naći će se rješenje i za privezište na jugu Jadrana. HRZ-u ostaju dvije zračne baze.

Flotila od pet brodova

Sudeći po tekstu SPO-a, neće se remontirati starija oklopna vozila (M-80), a nije jasno hoće li na remont barem jedna satnija tenkova M-84 ili će se i od njih odustati. U ugovornoj pričuvi bit će 1000 vojnika i 20.000 u tzv. nerazvrstanoj pričuvi, za koje će se čuvati oprema i naoružanje. Premda je bilo planirano obučavanje 2000 dobrovoljnih ročnika godišnje, zbog štednje sada obuku prolazi njih samo 800.

Obalna straža imat će prioritet u opremanju novim plovilima u odnosu na flotilu borbenih brodova. To znači da će se do 2018. izgraditi flotila od pet ophodnih 40-metarskih brodova Obalne straže, a HRM-u ostaju stare topovnjače, od kojih su samo dvije, nabavljene u Finskoj, klase Helsinki operabilne. No, stoji u SPO-u "postojeće protubrodske rakete RBS-15 bit će otpisane zbog dugotrajnog neodržavanja i nepouzdanosti te će se razmotriti mogućnost nabave zamjenskog raketnog sustava".

MiG-ovi do 2019.


Sposobnost nadzora i zaštite zračnog prostora osigurat će se borbenim avionima MiG-21. Produljenjem resursa omogućit će se zadržavanje borbenog aviona MiG-21 u operativnoj uporabi do 2019. "Produljenje životnog vijeka MiG-21 je privremeno rješenje do konačne odluke o zaštiti zračnog prostora RH. U procesu donošenja odluke o dugoročnom obliku zaštite zračnog prostora razmotrit će se inicijativa kojom bi se zaštita hrvatskoga zračnog prostora osigurala na načelima suradnje, dijeljenja resursa i sposobnosti sa zemljama u regiji". Drugim riječima, nabava novih zrakoplova moguća je u zajedništvu s nekom zemljom NATO-a.



Title: Re: Strateški pregled obrane
Post by: Jester on July 30, 2013, 08:29:41 am
Fino su oni to zamislili gotovo je s mirovnim misijama i podučavanjem pastira pilotiranju helikopterom,njih 500 ,oklopnjaci puška u ruke i pravac u ratnu zonu, jedno iljadu kilometara od kuće ,no dobro ionako je služenje dobrovoljno ,nadajmo se da će im lokalno stanovništvo biti naklonjeno gdje god bili...


Title: Re: Strateški pregled obrane
Post by: dzumba on July 30, 2013, 06:14:31 pm
Мислим да све суседне земље из "југосфере" треба из овог СПО да узму "мустру" (узорак), јер их све то чека у наредних годину-две, ако већ нису схватили.


Title: Re: Strateški pregled obrane
Post by: duje on July 31, 2013, 09:06:28 pm
Vir: Defender (http://www.defender.hr/)

Strategijski pregled obrane (II): Gdje je nestao čovjek?

Datum objave: 31.07.2013

U travnju 2007. tadašnji pomočnik ministra obrane za upravljanje ljudskim resursima Željko Goršić, na pitanje koja su zvanja trenutačno deficitarna u MO-u i OS-u i hoće li se ona stimulirati nekakvim beneficijama, je odgovorio:  Zvanja koja su trenutačno deficitarna u MO-u i OS-u su dipl. ing. strojarstva, brodostrojarstva, elektrotehnike (smjerovi elektronika i energetika), računarstva, građevine, informatike, pomorskog prometa (smjer nautika), dipl. pravnik, doktori medicine. I na kadrovskom savjetu MO-a 27. veljače 2007. raspravljalo se o toj problematici, odnosno o stanju deficitarnih struka u MO-u i OSRH-u. U svrhu rješenja deficitarnosti, u postupku je iznalaženje modela stimuliranja svih deficitarnih struka, a jedan od načina je i izmjena Pravilnika o dodacima na plaću koji će stimulirati u smislu uspješnog pribavljanja osoblja deficitarnih zvanja kao i njihov ostanak u OSRH.

Od tada do danas prošlo je više od šest godina, vrijeme kao da je stalo, jer bi odgovor nažalost bio isti kao i tada. I ne samo to, još tada je DPR-om bio propisan koncept jedinstvenog upravljanja ljudskim resursima koji do danas nije zaživio što su dužnosnici MORH-a priznali u novom Strategijskom pregledu obrane. Implementaciju Koncepta upravljanja osobljem trebalo je početi do 30. rujna 2007.

Vođenje i planiranje karijere časnika i dočasnika najveća je boljka personalnog sustava već više od petnaest godina. Naime, nisu rijetki slučajevi da časnici u čije se školovanje ulagalo odlaze iz sustava, dok je drugima taj nedostatak ograničavajući uvjet za daljnje napredovanje. Primjerice, što se događa sa hrvatskim vojnim izaslanicima nakon povratka s dužnosti? Radi se o sudionicima rata, ljudima širokih pogleda na svijet, sa međunarodnim i diplomatskim iskustvom u radu, mnogi su od njih magistrirali i doktorirali na međunarodnim vojnim pitanjima.

Nitko od njih ne zna što ga čeka nakon završetka mandata. Tri su opcije, "snađi se druže", mirovina ili prihvati dužnost koja nema nikakvu dodanu vrijednost u profesionalnom razvoju, naprotiv vodi unatrag. Može li hrvatski časnik znati kako će ići njegova vojnička karijera do izlaska iz sustava je pitanje na koje nema odgovora. Gdje je nestao čovjek svih ovih godina u razmatranjima onih koji vode obrambeni sustav? U Strategijskom pregledu obrane se navodi kako će se upravljanje civilnim i vojnim osobljem poboljšati uvođenjem dugoročnog personalnog planiranja utemeljenog na realno raspoloživim financijskim resursima. Dakle, bez zadrške se naglašava kako će se upravljanje poboljšati, ali pritom se spominju financijska ograničenja.

Sudeći prema projekcijama vojnog proračuna, od toga osim hrpe riječi opet neće biti ništa. Sve to slušali smo i prije deset godina. Iz područja personalne potpore do sada nije bio predviđen ni jedan projekt sa pripadajućim troškovima, jer samo ulaganje za potrebe pripadnika obrambenog sustava može jamčiti zadržavanje i privlačenje kvalitetnog, kvalificiranog i motiviranog osoblja.Prije svega riječ je o stambenoj problematici.

Dakle, da rezimiramo: već sedam godina nije uspostavljen jedinstven sustav upravljanja osobljem koji omogućuje učinkovito ispunjavanje zadaća organizacije i pružanja prilike za daljnji razvoj, u strukturi osoblja, unatoč značajnom smanjenju u proteklom desetljeću, prevelik je broj časnika i državnih službenika i namještenika, neodgovarajući je razmjer unutar dočasničkih činova, dok je očit nedostatak vojnika. Nije postignuto pomlađivanje djelatnoga vojnog sastava.

Suspendirana je obveza služenja vojnog roka i uspostavljen novi model vojnog osposobljavanja (dragovoljni ročnici), ali je njihov broj manji od predviđenog (od predviđenih 2000, kroz obuku godišnje prolazi 800 dragovoljnih ročnika). Kategorije pričuvnika nisu uspostavljene. Sve u svemu personalna potpora nije na zadovoljavajućoj razini te ne omogućuje primjerenu razinu kvalitete života niti osigurava poticajnu organizacijsku klimu, potrebnu za pridobivanje, odabir i zadržavanje najkvalitetnijeg osoblja.Upućivanje u međunarodne operacije i na dužnosti izvan Republike Hrvatske je temeljeno na načelu dragovoljnosti, što je činilo potencijalnu zapreku konstituiranju dovoljno kvalitetnoga nacionalnog kontingenta snaga.

Nažalost, Stretegijski pregled obrane ne daje nikakva rješanja ili konkretna poboljšanja. Kad je riječ o personalnoj politici, sve je u njemu uopćeno i kondicionalno, pa se ima dojam kako je opet riječ o nekakvom popisu želja bez konkretnog učinka u budućnosti.

[attachment=1]


Title: Re: Strateški pregled obrane
Post by: dzumba on July 31, 2013, 09:21:33 pm
Па Стратегијски преглед одбране и јесте "попис жеља" али стратегијског нивоа. Иза њега би требало да следи операционализација пројектованог (предвиђеног) и спровођење у живот. Е, ту је увек оно чувено "али"... 8)


Title: Re: Strateški pregled obrane
Post by: Jester on January 24, 2014, 08:01:22 pm
Evo izašao je i Strateški plan Ministarstva obrane za razdoblje 2014. - 2016.
http://www.morh.hr/images/stories/morh_2014/pdf/strateski_plan_2014-2016_21012014.pdf
izvor : MORH

Ostale Strategije i Zakoni ;
http://www.morh.hr/hr/zakoni-i-strategije/strategije.html
http://www.morh.hr/hr/zakoni-i-strategije/zakoni.html


Title: Re: Strateški pregled obrane
Post by: duje on November 07, 2014, 01:52:59 pm
Vir: Defender.hr (http://www.defender.hr/)

Strateški plan Ministarstva obrane za razdoblje 2014. - 2016.
 
07.11.2014

Prema strateškom pregledu MORH-a za razdoblje 2014-2016.godine, do početka 2014. OSRH su preuzele ukupno 60 BOV tipa Patria AMV. , do kraja ove godine će se broj popeti na 98, dok će do kraja iduće godine njihov broj doseći 122, a 2016. konačnih 126. Do kraja iduće godine se očekuje i prvi obalni ophodni brod, a kraje 2016. ukupno tri OOB. Tijekom 2015. očekuje se isporuka prvog moderniziranog radarskog sustava Falcon na jednom od otoka dok će do kraja 2016. biti obavljena modernizacija na još dva radarska sustava. Modernizacijom će se postići potpuna operatvnost sustava nadzora mora i dijela zračnog prostora.

Kad je riječ o tenkiovima M-84, ugovor o generalnoj reviziji tenkova počet će davati rezultate 2015. godine. Naime, očekuje se da se u postrojbe vrati šest tenkova M-84 dok će još dva proći reviziju u 2016. Opremanjem OS RH jurišnom puškom poboljšat će se borbena spremnost i dostići će se postavljeni standardi interoperabilnosti s NATO-om. Do početka 2014. u OSRH bilo je 5000 jurišnih pušaka, a do kraja ove godine njihov broj će iznositi 7300. Još 2300 pušaka planirano je ući u OSRH iduće godine, a 2016. dodatnih 900 pušaka, sveukupno 10.500.

Strateški plan MORH 2014-2016. (download (http://www.morh.hr/images/stories/morh_2014/pdf/strateski_plan_2014-2016_21012014.pdf))

[attachment=1]


Title: Re: Strateški pregled obrane
Post by: leut on November 07, 2014, 02:05:28 pm
Ovo je stari dokument, iz svibnja 2013. (tako piše na naslovnici dokumenta), na internet stranicama MORH-a objavljen 21.01.2014., Jester ga prenio ovdje 24.01., al u Defenderu su ga tek danas otkrili.
Nije im dosta bruke sa objavljivanjem i povlačenjem članaka zadnjih dana (u jednom od njih su napali MORH da su obrisali ranije objavljenu informaciju pa onda i oni isto učinili brisanjen cijelog članka; nije im prvi put).

Evo izašao je i Strateški plan Ministarstva obrane za razdoblje 2014. - 2016.
http://www.morh.hr/images/stories/morh_2014/pdf/strateski_plan_2014-2016_21012014.pdf
izvor : MORH


Title: Re: Strateški pregled obrane
Post by: duje on November 09, 2014, 07:17:56 am
Vir: "Slobodna Dalmacija" (http://www.slobodnadalmacija.hr/) Split

08.11.2014.

LIJEPA NAŠA

Od svih članica NATO-a samo jedna nema Plan obrane, znate li koja?
  
Hrvatska bi do travnja 2015. godine konačno trebala dobiti svoj prvi Plan obrane, temeljni nacionalni obrambeni dokument. Plan obrane strateški je dokument države koji predviđa i procjenjuje moguće ugroze državne sigurnosti, te razrađuje reakcije nadležnih službi.

Osnovna je namjena takvog dokumenta stalno usavršavanje sustava obrane i održavanje vojno-civilnog sustava spremnim za reagiranje.

Prvi elementi za izradu plana obrane RH izrađeni su ratne 1994. godine. Do dana današnjega cjeloviti dokument obrane države nije usvojen, premda MORH ima solidno ekipiranu Službu za obrambenu politiku i planiranje. Čini se da razloge nedonošenju tog dokumenta treba potražiti u nemaru političkih garnitura koje su do sada prodefilirale u MORH-u.

Plan obrane je zakonska kategorija, Predsjednik RH daje suglasnost na Prijedlog plana obrane Republike Hrvatske, a Vlada ga donosi. Inače, Hrvatska je trenutačno jedina članica NATO saveza koja nema Plan obrane.

DENIS KRNIĆ