Pavle Kalinić, pročelnik zagrebačkog ureda za upravljanje hitnim situacijama, poručuje ministru Jovanoviću
POUČENI NEVREMENOM, PRIJEDLOG MINISTRU
'U škole hitno vratiti civilnu zaštitu’U škole treba vratiti civilnu zaštitu! Ministarstvu obrazovanja, kako bivšem, tako i sadašnjem, uputili smo inicijativu za uvođenjem izbornog predmeta “Civilna zaštita” već od osnovne škole. Republika Slovenija, primjerice, to je učinila prošle godine – potvrdio je za naš list Pavle Kalinić, pročelnik Ureda za upravljanje u hitnim situacijama Grada Zagreba.
Kad god neki od hrvatskih krajeva pogodi elementarna nepogoda na vidjelo izlaze brojni problemi, kako u sanaciji šteta ili pomoći ugroženima tako i nesnalaženju stanovništva. U školama se, osim sporadičnih vježbi u sklopu zaštite na radu ili eventualno kroz različite predmete i međupredmetne teme, tu i tamo dotakne područje civilne zaštite, no to, kaže Kalinić, nije dovoljno.
[ Attachment: You are not allowed to view attachments ]
Školarci nemaju pojma o zaštiti i spašavanju / V. BAŠIĆ / CROPIX
Sustavnija obuka i stjecanje vještina koje su se svojedobno svladavale kroz predmete općenarodne obrane i društvene samozaštite ili omrznutu akciju “Ništa nas ne smije iznenaditi”, zbog negativnih konotacija na sam spomen tih naziva, iščezle su iz našeg odgojno-obrazovnog sustava prije 20-ak godina.
No, nisu nestale i elementarne nepogode, a poplave, potresi, ekološke katastrofe, ekstremne vrućine ili nenadani snježni nanosi (p)ostali su naša stvarnost.
- Činjenica je da su današnja djeca zakinuta za neke vještine koje su prijašnje generacije svojedobno svladavale kroz programe i akcije civilne zaštite u školama. Navest ću samo jedan primjer: danas se pružanje osnovne prve pomoći uči samo na vozačkom ispitu – upozorava Kalinić.
Njihov je prijedlog stoga da se već za djecu u osnovnim školama uvede izborni predmet “Civilna zaštita”, u sklopu kojega bi učenici stekli osnovna znanja o organiziranom obliku zaštite i spašavanja, samozaštiti, o potrebi i ulozi hitnih službi, znanja o mogućim vremenskim nepogodama te ulozi pojedinca u zaštiti i spašavanju.
Naposljetku, kaže Kalinić, taj bi predmet poslužio i u razvijanju danas zanemarenih vrijednosti volontiranja i solidarnosti.
Marijana CvrtilaSamozaštita od prvog razredaPomoć u izradi konkretnih nastavnih programa civilne zaštite u školama Ministarstvu nude i iz Državne uprave za zaštitu i spašavanje (DUZS). Damir Čemerin, zamjenik zapovjednika Civilne zaštite pri DUZS-u, težište stavlja na podučavanje djece pravilima ponašanja u izvanrednim situacijama.
- Možda ne treba uvoditi poseban predmet, ali svakako smo za to da se već od prvog razreda osnovne škole pojačaju i moderniziraju postojeći predmeti uz sklopu kojih bi se učenici upoznavali s opasnostima od mogućih katastrofa – kaže Čemerin. Izvor :
SD