PALUBA
April 24, 2024, 01:45:12 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Čitajte na Palubi roman "Centar" u nastavcima, autora srpskog podoficira i našeg administratora Kuzme
 
   Home   Help Login Register  
Del.icio.us Digg FURL FaceBook Stumble Upon Reddit SlashDot

Pages:  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16   Go Down
  Print  
Author Topic: Douglas C-47 Dakota JRV  (Read 133013 times)
 
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
m-hobby
desetar
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 106


« Reply #150 on: August 17, 2013, 11:15:38 pm »

Na forumu MyCity je Itcolonel naveo da su 7323 i 7324 po naredbi 1955. god. trebali da budu "VIP".
To odgovara novim oznakama 71214 i 71215. Slika 71214 postoji, beli c-47 sa borcima ispod nosa, a 71215 bele boje nisam video.
Beli C-47 ima u knjizi Bojana Dimitrijevića o JRV (potpis ispod slike kaže 7329), ali se devetka ne vidi, pre bih rekao da je trojka.
71210 sam video na crtežima iz Maketorame plus slike nosa iz Sićevačke klisure...
Dakle, ili je ruska tabela nepotpuna (oni i kažu da su u stalnom dopunjavanju) pa je 71210 treći "beli", ili je 71210 pogrešno pročitan, ili je 71210 postojao, ali niz 7310-7329 nije preveden u niz 71201-71219 po redu, već na preskok (npr. pri opštoj opravci). Moguće je i da je 7319 umesto u 71210 prvo prešao u civilne oznake, a zatim vraćen ali kao 71210. Da ne gnjavim više, mora se sačekati joč neki dokument.

Prvi je u "VIP" (putnicki) preuredjen jula 1954 ev.br. 7319 (sredinom 60.-ih prenumerisan u 71210), zatim je aprila 1955. u "VIP" preuredjen  ev.br. 7329 i na kraju maja 1957. ev.br. 7325.
Sve ovo je dokumentovano i kroz vojni registar a imam i potvrde na fotografijama.

Sto se prevodjenja cetvorocifrenih ev. brojeva u petocifrene sve je objasnjeno i sasvim jasno: posle gubitka br. 7328 (2. decembra 1954. u katastrofi na Adi Ciganliji) svih 19 koriscenih C-47 (od 7310 do 7329) su sredinom 60.-ih dobili petocifrene brojeve redom (od 71201 do 71219).


 
Logged
airbag
mladji vodnik
*
Offline Offline

Posts: 267


« Reply #151 on: August 18, 2013, 12:02:47 am »

Neznam koliko Vas je bilo u 71255, Otocac, ja sam prije 15ak godina u njoj zatekao dosta "lamperije" drvenih obloga i pretinaca, odvojen umivaonik i wc, u stražnjem dijelu, jel i taj avion bio nekakav VIP ?!?
Logged
kriticar
desetar
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 135


« Reply #152 on: August 18, 2013, 10:57:21 am »

Na forumu MyCity je Itcolonel naveo da su 7323 i 7324 po naredbi 1955. god. trebali da budu "VIP".
To odgovara novim oznakama 71214 i 71215. Slika 71214 postoji, beli c-47 sa borcima ispod nosa, a 71215 bele boje nisam video.
Beli C-47 ima u knjizi Bojana Dimitrijevića o JRV (potpis ispod slike kaže 7329), ali se devetka ne vidi, pre bih rekao da je trojka.
71210 sam video na crtežima iz Maketorame plus slike nosa iz Sićevačke klisure...
Dakle, ili je ruska tabela nepotpuna (oni i kažu da su u stalnom dopunjavanju) pa je 71210 treći "beli", ili je 71210 pogrešno pročitan, ili je 71210 postojao, ali niz 7310-7329 nije preveden u niz 71201-71219 po redu, već na preskok (npr. pri opštoj opravci). Moguće je i da je 7319 umesto u 71210 prvo prešao u civilne oznake, a zatim vraćen ali kao 71210. Da ne gnjavim više, mora se sačekati joč neki dokument.

Prvi je u "VIP" (putnicki) preuredjen jula 1954 ev.br. 7319 (sredinom 60.-ih prenumerisan u 71210), zatim je aprila 1955. u "VIP" preuredjen  ev.br. 7329 i na kraju maja 1957. ev.br. 7325.
Sve ovo je dokumentovano i kroz vojni registar a imam i potvrde na fotografijama.

Opet nove nedoumice. Je li ovaj zadnji stvarno 7325 kasnije 71216 ili je tipfeler, a radi se o 7323 kasnije 71214 kojeg na slikama imamo bijelog?
Logged
m-hobby
desetar
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 106


« Reply #153 on: August 18, 2013, 12:51:28 pm »


Prvi je u "VIP" (putnicki) preuredjen jula 1954 ev.br. 7319 (sredinom 60.-ih prenumerisan u 71210), zatim je aprila 1955. u "VIP" preuredjen  ev.br. 7329 i na kraju maja 1957. ev.br. 7325.
Sve ovo je dokumentovano i kroz vojni registar a imam i potvrde na fotografijama.

Opet nove nedoumice. Je li ovaj zadnji stvarno 7325 kasnije 71216 ili je tipfeler, a radi se o 7323 kasnije 71214 kojeg na slikama imamo bijelog?

Treba samo pazljivo citati sta je napisano: tri primerka aviona C-47 (sa cetvorocifrenim ev. brojevima) koja su preuredjena u VIP jesu: 7319, 7329 i 7325 (upravo tim redom).
Za ovo postoje dokumenti i kvalitetne fotografije. Namera je da se ispravi netacna informacija iz jednog od ranijih postova (koju je Obrad preneo sa jednog drugog foruma) a to je da su u VIP prepravljeni (pedesetih godina) 7323 i 7324!
To je sto se tice perioda kada su nosili cetvorocifrene ev. brojeve. Sasvim izvesno je da je 7319 i posle prenumeracije u 71210 ostao u svojoj VIP nameni (takodje postoje fotografije).
Uopste nisam komentarisao da li su jos neki avioni posle 60-tih godina (posle prenumeracije u petocifrene) preuredjeni u VIP.
Da pojasnim 7323 nije bio prepravljen u VIP.
Da li je taj avion kasnije tokom svoje upotrebe (kada je prenumerisan u 71214) preuredjen u VIP treba podatke potraziti u Muzeju RV gde je taj avion danas izlozen.

Logged
obrad
desetar
*
Offline Offline

Posts: 113


« Reply #154 on: August 18, 2013, 01:26:22 pm »

Hvala m-hobby-iju i kritičaru na razjašnjenju!
Logged
airbag
mladji vodnik
*
Offline Offline

Posts: 267


« Reply #155 on: August 18, 2013, 05:16:40 pm »

Nije ! jasno, razumem :-) Rkljuš, do mene 
Logged
kriticar
desetar
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 135


« Reply #156 on: August 19, 2013, 08:05:56 pm »

Od forumskog kolege m-hobby dobio sam i citiram vam slijedeću informaciju uz njegovo odobrenje:
"Udes aviona C-47 7301 dogodio se 27.2.1952. prilikom sletanja na leteliste Klenak kod Sapca. Avion je rashodovan posle ovog udesa (zapalio se).
Moguce je da je ovaj avion koriscen povremeno i za civilni saobracaj preko JAT-a ali nemam potvrdu za to."
Logged
ssekir75
poručnik fregate
*
Offline Offline

Posts: 4 194


« Reply #157 on: August 22, 2013, 09:43:28 pm »

‚ако сам добро пратио на часу, онај у сићевачкој клисури је 210?
Logged
kriticar
desetar
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 135


« Reply #158 on: August 25, 2013, 08:17:10 am »

Zahvaljujući informacijama cijenjenog forumaša "m-hobby" u vojnom registru ne nalazi se potvrda da je 7301 letio za JAT. Vrlo lako moguće da i nije. Ali onda je podatak sa stranice na koju je link postavio Obrad netočan( da je YU-ABL korišten u JATu u ljeto 1951).
Opet zahvaljujući vrijednom forumašu "m-hobby" imamo potvrdu iz vojnog registra da su JATu posuđivani 7310, 7311, 7313 i 7316. Moguće da su neki od njih ili čak svi nosili za letenja u JATu reg YU-ABL, normalno svaki u svoje vrijeme. To mi čak puno logičnije jer se nije moglo dogoditi prije 1953/4.
Tada je već bila korištena i reg. YU-ABK, koja bi logički trebala biti starija od ABL, a ne da je ABL korištena čak dvije godine prije ABK.
Zna li netko periode posuđivanja tih aviona JATu?
Zanimljivo da su posuđivani "obični" transportni avioni, a ne "salonke".
Logged
proxy1969
potporučnik
*
Offline Offline

Posts: 2 170


« Reply #159 on: August 31, 2013, 08:01:19 pm »

Zahvaljujući informacijama cijenjenog forumaša "m-hobby" u vojnom registru ne nalazi se potvrda da je 7301 letio za JAT. Vrlo lako moguće da i nije. Ali onda je podatak sa stranice na koju je link postavio Obrad netočan( da je YU-ABL korišten u JATu u ljeto 1951).
Opet zahvaljujući vrijednom forumašu "m-hobby" imamo potvrdu iz vojnog registra da su JATu posuđivani 7310, 7311, 7313 i 7316. Moguće da su neki od njih ili čak svi nosili za letenja u JATu reg YU-ABL, normalno svaki u svoje vrijeme. To mi čak puno logičnije jer se nije moglo dogoditi prije 1953/4.
Tada je već bila korištena i reg. YU-ABK, koja bi logički trebala biti starija od ABL, a ne da je ABL korištena čak dvije godine prije ABK.
Zna li netko periode posuđivanja tih aviona JATu?
Zanimljivo da su posuđivani "obični" transportni avioni, a ne "salonke".

Kažu Dubrovnik ljeto 1951....  Huh?


* JAT.jpg (47.87 KB, 560x323 - viewed 206 times.)
Logged
kriticar
desetar
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 135


« Reply #160 on: September 01, 2013, 01:11:52 pm »


Po meni ovo je YU-ABI, a nikako YU-ABL.
Logged
proxy1969
potporučnik
*
Offline Offline

Posts: 2 170


« Reply #161 on: September 05, 2013, 05:56:02 pm »


Po meni ovo je YU-ABI, a nikako YU-ABL.

Misliš ovaj:

[ Attachment: You are not allowed to view attachments ]

meni se čini da je ipak ABL samo se ne vidi donji dio slova, tko zna... Cool


* ex JAT DC3 YU-ABI.jpg (184.72 KB, 800x602 - viewed 208 times.)
Logged
proxy1969
potporučnik
*
Offline Offline

Posts: 2 170


« Reply #162 on: September 05, 2013, 05:57:03 pm »

[ Attachment: You are not allowed to view attachments ]


* ex JAT DC3 YU-ABB.jpg (160.74 KB, 800x600 - viewed 205 times.)
Logged
Dreadnought
Počasni global moderator
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Posts: 69 456



« Reply #163 on: October 02, 2013, 04:34:14 pm »

Dve fotografije sa tumačenjem iz knjige "Jugoslovensko Ratno Vazduhoplovstvo 1942-1992".


[ Attachment: You are not allowed to view attachments ]

[ Attachment: You are not allowed to view attachments ]


* C.47_119. puk_Sinaj.jpg (145.15 KB, 1024x737 - viewed 258 times.)

* C-47_679. eskadrila_zagreb_1966.jpg (143.19 KB, 987x900 - viewed 322 times.)
Logged
proxy1969
potporučnik
*
Offline Offline

Posts: 2 170


« Reply #164 on: January 29, 2014, 06:15:46 pm »

Evo dvije stare iz Pule...

[ Attachment: You are not allowed to view attachments ]

[ Attachment: You are not allowed to view attachments ]


* 19.jpg (63.94 KB, 720x429 - viewed 226 times.)

* 20.jpg (71.39 KB, 720x443 - viewed 274 times.)
Logged
Pages:  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16   Go Up
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2013, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder

SMFAds for Free Forums
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.031 seconds with 23 queries.