PALUBA
April 13, 2024, 11:25:59 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Važno - Obavezno proverite i neželjenu (junk/spam) e-poštu da bi ste našli svoj aktivacioni link te aktivirali svoj nalog
 
   Home   Help Login Register  

Prijatelji

▼▼▼▼

Mesto za Vaš baner

kontakt: brok@paluba.info

Del.icio.us Digg FURL FaceBook Stumble Upon Reddit SlashDot

Pages:  1 [2] 3 4 5 6   Go Down
  Print  
Author Topic: Dornier Do 22  (Read 47526 times)
 
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
brodarski
Stručni saradnik - istorija RM
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Posts: 12 255



« Reply #15 on: June 06, 2010, 09:26:37 pm »

Pitanje je kad se pisala i za koga se pisala.
Logged
treciclan
mladji vodnik
*
Offline Offline

Posts: 175



« Reply #16 on: June 06, 2010, 09:32:33 pm »

U pravi si,da se to desilo,sigurno bi u DFJ,FNRJ i SFRJ pisali o tome na sva zvona.
Ali nisu.
I jos jednom nikada nisam cuo da neki avion leti posle istrosenih resursa,Pravo je cudo da su uopste i toliko izdrzali
Nemam nameru da se vise preganjam.Dzabe je
Logged
MOTORISTA
Počasni global moderator
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 62 007



« Reply #17 on: June 06, 2010, 09:33:23 pm »

Ljudi idete u off topic. Držite se teme!
Logged
Rade
Administrator
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 17 056


« Reply #18 on: June 06, 2010, 10:01:27 pm »

Nadam se da neću izazvati dalji i jači offtopic.

Tiče se pouzdanosti izvora i korišćenja medija radi promovisanja ko zna čega.
Elem, u knjizi g-dje Marica Karakaš Obradov "Anglo- američka bombardiranja Hrvatske u Drugom svjetskom ratu - Saveznički zračni napadi na NezavisnuDržavu Hrvatsku 1943. - 1945." u izdanju Hrvatskog instituta za povijest, izdanje 2008. godine, navode se podaci da "ne postoji grad u Hrvatskoj koji nije bio izvrgnut anglo-američkom bombardiranju od jeseni 1943. do proljeća 1945.", te da je izvršeno 640 vazdušnih napada.


Ne tvrdim da Saveznici nisu bombardovali gradove u Hrvatskoj, nalazili su ciljeve i po drugim republikama bivše SFRJ, ali da li ih je bilo ovoliko? Tako da se ne možemo osloniti samo na jedan izvor podataka, nekada treba tražiti malo šire, pribaviti još izvora- a nekad je potrebno uključiti i zdravu logiku.
Logged
Dreadnought
Moderator
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Posts: 69 456



« Reply #19 on: September 03, 2010, 07:05:54 pm »

Par interesantnih stvari vezane za ovaj hidroavion ....


Ovaj avion nikada nije korišten u nemačkom naoružanju i nikada nije korišten kao torpedni bombarder.

U Grčkoj službi su bili korišteni za misije pratnje konvoja, a na 8 od isporučenih 12, su kasnije (kako je to lepo spomenuo Motorista) umesto plovaka montirani točkovi.



[ Attachment: You are not allowed to view attachments ]

Kako su Grcima vitalno nedostajali avioni sposobni za izvršavanje misija međuarmijske koordinacije i foto-izviđanja, montažom točkova pokušano je da se ovaj problem reši. Od njih se takođe očekivalo da se upotrebe za misije noćnog bombardovanja italijanskih snaga u Tepeleni, ali je samo jedna takva misija izvršena.



[ Attachment: You are not allowed to view attachments ]

Svi sem jednog primerka od 12 grčkih hidroplana ovog tipa je uništeno na zemlji u nemačkim vazdušnim napadima. Jedan hidroplan je prebegao za Aleksandriju, gde je bio u upotrebi (kao i jugoslovenski primerci) kratak period vremena, dok nisu istekli resursi aviona.



[ Attachment: You are not allowed to view attachments ]
   


* Do22G.png (277.01 KB, 617x370 - viewed 378 times.)

* Do22G1938.png (211.78 KB, 617x313 - viewed 363 times.)

* do22kg.jpg (47.19 KB, 619x411 - viewed 337 times.)
Logged
Deligrad
zastavnik
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1 241


Нема дoбрих закoна без дoбрo наoружане војне силе


« Reply #20 on: September 22, 2010, 05:27:22 am »

Jugoslavija je ipak dobila 12 hidroplana Do 22. U stvari kada je 305 stradao u preletu Nemci su isporučili prototip koji je kod nas označavan sa DoC (što nije bila baš najkorektnija oznaka istinu gvoreći) i imao broj 313.
Po našim zvaničnim podacima on se od serijskih hidroplana razlikova po dimenzijama) bio je nešto kraći i niži, nije imao nosače bombi i imao je slabiji motor 860 prema 910 KS.
Logged
MOTORISTA
Počasni global moderator
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 62 007



« Reply #21 on: September 22, 2010, 01:53:03 pm »

Hval ti na ovoj informaciji, dugo me je bunilo to što sam u tekstovima o preletu naših pilota za Aleksandriju nalazio avion sa VE brojem 313.
Logged
Deligrad
zastavnik
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1 241


Нема дoбрих закoна без дoбрo наoружане војне силе


« Reply #22 on: September 22, 2010, 02:32:08 pm »

Kad smo već kod VE 313 da li imaš njegovu fotografiju ?
Bilo bi dobro da uporedimo eventualne vizualne razlike.
Logged
MOTORISTA
Počasni global moderator
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 62 007



« Reply #23 on: September 22, 2010, 03:49:36 pm »

Na žalost nemam njegovu fotku, možda može da posluži neka od fotki prototipa koje sam već postavio.
Logged
Deligrad
zastavnik
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1 241


Нема дoбрих закoна без дoбрo наoружане војне силе


« Reply #24 on: September 23, 2010, 10:24:03 pm »

Problem je što je prototip više puta modifikovan.
Logged
MOTORISTA
Počasni global moderator
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 62 007



« Reply #25 on: September 23, 2010, 10:41:44 pm »

Moguće da njegovom izgledu najbolje odgovara druga fotografija na prvoj strani.
Logged
MOTORISTA
Počasni global moderator
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 62 007



« Reply #26 on: September 24, 2010, 10:17:36 pm »

A lepo mi stoji odgovor ispred nosa sve vreme.

Prototip
[ Attachment: You are not allowed to view attachments ]

VE Br.313
[ Attachment: You are not allowed to view attachments ]


* Do 22 prototip plovci 01.jpg (38.74 KB, 640x266 - viewed 303 times.)

* Do 22 07.jpg (85.4 KB, 640x440 - viewed 311 times.)
Logged
ML
kapetan korvete
*
Offline Offline

Posts: 6 798



« Reply #27 on: September 26, 2010, 05:34:19 pm »

Jedna lijepa slika Dorier-a [ Attachment: You are not allowed to view attachments ]


* DSCF4527.JPG (114.08 KB, 800x546 - viewed 211 times.)
Logged
Dreadnought
Moderator
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Posts: 69 456



« Reply #28 on: September 26, 2010, 05:41:08 pm »

Ovo je Wal ... Slka je pogrešno potpisana.
Logged
ML
kapetan korvete
*
Offline Offline

Posts: 6 798



« Reply #29 on: September 26, 2010, 05:46:23 pm »

Ovo je Wal ... Slka je pogrešno potpisana.
Tačno ovo je Do-Wal, a slika je pogrešno potpisana. Evo slike Do-22 podpisane isto tako naopako. [ Attachment: You are not allowed to view attachments ] izgleda su pomješali, a i ja mahinalno.


* DSCF4529.JPG (112.12 KB, 800x650 - viewed 234 times.)
Logged
Pages:  1 [2] 3 4 5 6   Go Up
  Print  
 
Jump to:  

Prijatelji

▼▼▼▼

Prostor za Vaš baner

kontakt: brok@paluba.info

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2013, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder

SMFAds for Free Forums
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.038 seconds with 24 queries.