PALUBA
April 27, 2024, 11:01:53 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Važno, dopuna Pravilnika foruma PALUBAinfo, tačka 22
 
   Home   Help Login Register  
Del.icio.us Digg FURL FaceBook Stumble Upon Reddit SlashDot

Pages:  1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 59   Go Down
  Print  
Author Topic: Razvoj, modernizacija i opremanje OS Republike Hrvatske  (Read 347487 times)
 
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
brodarski
Stručni saradnik - istorija RM
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Posts: 12 255



« Reply #105 on: February 18, 2013, 09:38:26 pm »

Ova vozila na slici su iz motorizirane satnije pješaštva. Pretpostavka je da su itekako korištena na svim terenima i u svim uvjetima . Izgledaju uglancano izvana. Kakvo je stanje iznutra?
Logged
kukimiro
vodnik
*
Offline Offline

Posts: 390


« Reply #106 on: February 19, 2013, 10:21:25 am »

Po oznaci su iz 1. tenkovske satnije satnije 203. oklopne bojne. Ta vozila se ne koriste inače za prijevoz većih stvari poput borbenog kompleta i mogla bi biti u dobrom stanju.
Logged
leut
Počasni član foruma
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 10 721



« Reply #107 on: February 21, 2013, 06:13:00 pm »

20.2.2013.

Prezentiran Plan nabave Ministarstva obrane RH za 2013.

U Časničkom domu Hrvatskog vojnog učilišta „Petar Zrinski“ u Zagrebu danas je, 20. veljače 2013., održan radni sastanak predstavnika Ministarstva obrane RH i Glavnog stožera OSRH sa članovima Odbora za obranu Hrvatskog sabora te Nacionalnog vijeća za praćenje provedbe Strategije suzbijanja korupcije Hrvatskog sabora.

Glavna tema sastanka bila je prezentacija Plana nabave MORH-a za 2013. godinu, a održana je i rasprava o paketu zakona vezanih uz djelokrug MORH-a čiji je postupak donošenja u tijeku.

MORH i OSRH su na sastanku predstavljali ministar Ante Kotromanović, zamjenica ministra Višnja Tafra, zamjenik načelnika GS OSRH kontraadmiral Ante Urlić i drugi. Odbor za obranu predvodio je predsjednik Tomislav Ivić, a Nacionalno vijeće predsjednik Vladimir Šeks. Sastanku je nazočio i savjetnik Predsjednika RH za obranu Zlatko Gareljić.

Uoči prezentacije Plana nabave za 2013., ministar Kotromanović je istaknuo da MORH, prije svega, želi biti transparentan i otvoren. Pri izradi Plana MORH se apsolutno koordinirao sa strukom, tj. Glavnim stožerom OSRH, a zanimljivo je da je Plan za tekuću godinu po prvi put izrađen tijekom protekle, 2012. godine. Nadalje, tijekom prezentacije ministar je rekao da MORH svakako želi u većoj mjeri uključiti mišljenje Saborskog odbora za obranu u realizaciju i praćenje procesa nabave.

Prezentaciju je iznio načelnik Samostalnog sektora za javnu nabavu MORH-a Branko Pribolšan. Predstavljajući koncept Plana nabave, Pribolšan je rekao da je on organiziran tako da uklanja mogućnost da MORH potroši više proračunskih sredstava od predviđenih. Također, Plan osigurava učinkovitost i transparentnost nabave, a u povjerenstvima za nabavu ne mogu sudjelovati osobe koje su sudjelovale u izradi zahtjeva za nabavu i planiranju financijskih sredstava.

Sukladno Planu nabave, ove je godine za sredstva za materijalno zbrinjavanje, koje obuhvaća Plan, predviđena 1,741 milijarda kuna od ukupnog proračuna MORH-a (4,78 milijardi kuna). U taj iznos ulaze rezervirana sredstva koja se odvajaju temeljem višegodišnjih ugovora (27%), predmeti nabave koji će se sklopiti s poznatim partnerima, poput ZTC-a, Pletera, tvrtki koje pružaju komunalne usluge i sl. (16%), predmeti nabave s oznakom tajnosti (9%), predmeti kategorije po zakonima i uredbama o javnoj nabavi (43%) i predmeti nabave u doradi, koji još nisu kompletni (5%).

Govoreći o  predmetima s oznakom tajnosti, koji izazivaju poseban interes, Pribolšan je istaknuo da su oni većinom dogovoreni u prethodnim razdobljima. No, iznos koji se za njih odvaja nastojat će se smanjiti na najmanju moguću mjeru. To je već učinjeno:  u 2011. godini je iznosio oko 887 milijuna kuna, u 2012. oko 840 milijuna kuna, a u ovoj će godini biti tek nešto više od 154 milijuna kuna. U te predmete ulaze usluge i dijelovi za održavanje BOV-ova i bespilotnih letjelica, oprema za elektronsko izviđanje, NBK oprema, jurišna puška i dodatna oprema, ubojna sredstva-streljivo, transmisijski vodovi, održavanje bojnih komunikacija, remont mina, remont brodova, zbrinjavanje UbS-a i posebna oprema za specijalne postrojbe.

Na kraju prezentacije Pribolšan je nabrojao najbitnije projekte nabave u 2013. godini: oni će biti vezani uz višenamjenske borbene avione, obalni ophodni brod, helikoptere, protupožarni avion Air Tractor, završnu fazu projekta BOV, izgradnju skladišta UBS-a, smještajnih objekata i kuhinje Zemunik, autonomno podvodno vozilo, borbenu odoru, industrijsko zbrinjavanje UbS-a i mirovne misije. Prije tri dana utvrđena je tehnička dokumentacija za borbeni avion, rekao je načelnik Sektora za javnu nabavu.   

morh.hr
Logged
leut
Počasni član foruma
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 10 721



« Reply #108 on: February 21, 2013, 06:17:55 pm »

20.2.2013.

Plan nabave: Natječaj za remont Migova kreće, nabavlja se i podvodno autonomno plovilo

[ Attachment: You are not allowed to view attachments ]
Ministarstvo obrane Republike Hrvatske predstavilo je danas Plan nabave za 2013. Premda je Plan u cijelosti objavljen transparentno na web stranicama MORH-a, doznali smo i neke detalje koje se tiču nabave usluga remonta i remontiranih zrakoplova. Naime, tehnička dokumentacija je gotova i ovih dana se kreće sa pozivnim natječajem.

Neslužbeno smo doznali kako će biti odabrana ekonomski najpovoljnija ponuda, a to znači da će u obzir kod razmatranja ponuda morati ući sveukupnost ponude, a ne samo cijena. Nakon što je osmeročlano Povjerenstvo MORH-a i OSRH obišlo zavode u Ukrajini i Rumunjskoj, od dobavljača usluga će se zatražiti tehničko-komercijalna ponuda.

Svrha obilaska zavoda je bila da se na licu mjesta ispitaju sve mogućnosti zavoda, tehnička osposobljenost i kvaliteta nadzora remonta, remont radara i naoružanja zrakoplova MIG-21, rokovi remonta, postojanje ili nepostojanje pričuvnih dijelova za iduće dvije godine eksploatacije te mogućnost nabave već remontiranih Migova. To znači da zavodi neće moći u ponudi "prodavati maglu" odnosno nuditi nešto što Povjerenstvo nije vidjelo ili se uvjerilo na licu mjesta tijekom obilaska zavoda. Sve u svemu bio je to mudar potez obrambenih struktura kako se postupak ne bi razvlačio beskonačno dugo.

Usto, doznaje se kako MORH ide u nabavu autonomnog podvodnog plovila vrijednog 4 milijuna kuna koji  bi služio za otkrivanje zaostalih mina iz II svjetskog rata, odbačenih NATO bombi u Jadransko more i za hidrografska ispitivanja. Prema svemu sudeći, nabavit će se SeaOtter MkII proizvođača Atlas Elektronik.

 
RASPODJELA FIN. SREDSTAVA PO PREDMETIMA NABAVE ZA MATERIJALNO ZBRINJAVANJE
UKUPNO: 1.741.000.000,00 HRK (36%)


Predmeti nabave za koje su rezervirana sredstva iz višegodišnjih stvorenih obveza:
27 % ili 474.579.459,00 milijuna kuna


bazno vozilo i predmeti vezani za Patriju;
višegodišnji ugovori za održavanje i remont letjelica;
daljinski upravljiva stanica (DUOS);
puška VHS;
opskrba vodom;
komunalne naknade;
komunalne usluge;
ostalo.


Kateg. izuzeće članak 10.
16% ili 274.708.400,25 milijuna kuna


Kateg. izuzeće članak 11. - tajnost
9% ili 154.287.078,00


Kateg. po Zakonu i Uredbi - objava u EOJN
43% ili 752.575.063,47


Predmeti nabave u doradi
5% ili 84.849.999,28



PREDMETI NABAVE ZA KOJE SE PROVODI POSTUPAK NABAVE
UKUPNO: 1.266.420.541,00 HRK



Kategorija izuzeće članak 10.
21% ili 274.708.400,25


ZTC – održavanje i remont letjelica;
 Pleter usluge – usluge prehrane, smještaja i čišćenja;
 Agencija Alan -međunarodne usluge vezano za NVO;
 Sektorski naručitelji: el. energija distribucija, topla voda;
 Međunarodna nabava vojne opreme od stranih oružanih snaga;

Kategorija po Zakonu i Uredbi - objava u EOJN
61% ili 752.575.063,00 HRK


Kategorija izuzeće članak 11.
12% ili 154.287.078,00 HRK


Usluge i dijelovi za održavanje bojnih vozila;
Održavanje i dijelovi za bespilotne letjelice;
Oprema za EI;
NBK oprema;
Jurišna puška i dodatna oprema;
Ubojna sredstva-streljivo;
Transmisijski vodovi;
Održavanje bojnih komunikacija;
Remont mina;
Remont brodova;
Zbrinjavanje UbS-a;
Posebna oprema za spec. postrojbe.


Predmeti nabave u pripremi
6% ili 84.849.999,28 HRK


Specijalna oprema;
Obuka instruktora BOV-PATRIA;
Radionički alat za BOV-PATRIA;
Sanitetsko vozilo;
Geotopografska oprema;
Rekonstrukcija kuhinjskog bloka Zemunik;
Uređenje sjevernog lukobrana u Lori;
Idejna rješenja;
Adaptacija i rekonstrukcija poslovnih objekta;
Adaptacija i rekonstrukcija energetske i komunikacijske infrast.


Značajni projekti:
Višenamjenski borbeni avioni;
Obalni ophodni brod
Helikopteri
Protupožarni avion - Air tractor
BOV-završna faza
Izgradnja: skladišta UbS-a, smještajni objekti, kuhinja Zemunik;
Autonomno podvodno vozilo
Borbena odora
Industrijsko zbrinjavanje UbS-a
Mirovne misije

Defender.hr


* article-main-1361385679_589.jpg (37.57 KB, 476x269 - viewed 289 times.)
Logged
Solaris
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 12 357


#vragu i rat#


« Reply #109 on: March 22, 2013, 03:48:54 pm »

Evo i rebalansa, moglo je biti i gore.  Sad

---------------------------

MORH rebalansom izgubio 153 milijuna kuna, kapitalni projekti ostali netaknuti

Ministarstvo obrane je najnovijim rebalansom proračuna izgubilo još 153 milijuna i 300 tisuća kuna. Zabrinjavajuća je činjenica da se najviše uzelo na obuci i logističkoj potpori OSRH te održavanju materijalnih sredstava i sustava, približno 38 milijuna kuna. Potom, gotovo isti iznos 37 milijuna kuna smanjen je na području potpore i održavanja komunikacijsko-informacijskih sustava, vjerojatno zbog odluke da se umjesto održavanja krene u nabavu novih sustava. Potom, odustalo se od nabave protupožarnog zrakoplova Air Tractor koji bi služio za obuku i koji bi koštao 25 milijuna kuna. Pod stavkom opremanje materijalno tehničkim sredstvima, smanjen je proračun za dodatnih 25 milijuna kuna.

Kad su u pitanju mirovne misije UN-a, zbog povlačenje OSRH sa Golanske visoravni, smanjene su potrebe financiranja za 18 milijuna kuna, a također, sredstva za NATO operacije smanjena su za 25 milijuna kuna. Za približno 5,5 milijuna kuna smanjena su sredstva za korištenje OSRH u pomoći civilnom stanovništvu.

Treba reći i pozitivnu činjenicu da rebalansom proračuna nije dovedena u pitanje niti jedna realizacija kapitalnih projekata ove godine: remont borbenih zrakoplova, remont helikoptera Mi-8, ophodni brod.

Rebalansom proračuna negdje je došlo i do povećanja, a ne samo smanjenja sredstava. Tako je za građevinske radove na objektima povećan proračun za 31 milijun kuna, a opremanje i modernizacija komunikacijsko-informacijskim sustavima dobila je dodatnih 8.2 milijuna kuna.


    defender
Logged
leut
Počasni član foruma
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 10 721



« Reply #110 on: April 22, 2013, 06:07:30 pm »

22.4.2013.

80 milijuna kuna za borbene odore pripadnika OSRH do 2020.

[ Attachment: You are not allowed to view attachments ]
Koncem prošlog tjedna MORH je objavio natječaj za opremanje pripadnika OSRH borbenim odorama. Radi se o projektu sklapanja okvirnog sporazuma nabave borbenih odora u vrijednosti 80 milijuna kuna za period od sedam godina. Planirana vrijednost nabave u ovoj godini je nešto veća od 14 milijuna kuna. Isporuka se očekuje do sredine listopada.

Defender.hr


* article-main-1366613142_511.jpg (41.58 KB, 476x269 - viewed 228 times.)
Logged
leut
Počasni član foruma
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 10 721



« Reply #111 on: April 27, 2013, 05:26:19 pm »

Pričalo se o mogućem remontu i modernizaciji hrvatskih M-84 u raznim temama, ali ne i ovdje u temi namijenjenoj takvim vijestima. Također mislim da nismo imali službeno priopćenje Ministartsva obrane već samo vijesti iz medija.

24.4.2013.

Potpisano Pismo namjere između MORH-a i Đure Đakovića

[ Attachment: You are not allowed to view attachments ]
Na Jadranskoj vojnoj i zrakoplovnoj izložbi ASDA 2013. na štandu Đuro Đaković Holdinga, ministar obrane Ante Kotromanović i predsjednik uprave Đuro Đaković Holdinga Vladimir Kovačević potpisali su danas, 24. travnja 2013. pismo namjere u vezi suradnje na poslovima održavanja i modernizacije tenkova M-84.

Radi se o dokumentu kojim je definirano da se Ministarstvo obrane u sklopu svojeg djelokruga i aktivnosti brine o spremnosti i sposobnosti obrambenog sustava, što uključuje i upravljanje naoružanjem i vojnom opremom. U skladu s osiguranjem funkcionalnosti i ispravnosti naoružanja i vojne opreme, Ministarstvo obrane planira angažirati Đuro Đaković Holding, jedinog proizvođača tenka M-84 u Republici Hrvatskoj, na poslovima održavanja i modernizacije tenkova M-84.

Ministar Kotromanović tom je prigodom istaknuo, kako potpisivanjem pisma namjere s tvrtkom Đuro Đaković, MORH nastavlja pružati snažnu podršku razvoju domaće obrambene industrije koja je i na ovoj izložbi pokazala da se može ravnopravno natjecati na svjetskom tržištu gdje je izvrsnost osnovni preduvjet uspjeha. Također, dodao je da će Đuro Đaković Holding ovim dobiti izvrsne reference i sposobnosti, koje će toj kompaniji biti od velike koristi prilikom nastupa na međunarodnom tržištu.

"Kao dugogodišnjem partneru MORH-a, drago nam je da se suradnja nastavlja i na drugim projektima. S obzirom na činjenicu da je Đuro Đaković jedini proizvođač tenka M-84 u Republici Hrvatskoj te ima dugogodišnje iskustvo u odražavanju, ne samo tenkova već i kompletne borbene tehnike, suradnja na poslovima održavanja i modernizacije tenkova M-84 je logična i očekivana", kazao je Vladimir Kovačević, predsjednik uprave Đuro Đaković Holdinga.

Đuro Đaković je tvrtka s više od 30 godina iskustva u proizvodnji i održavanju borbenih oklopnih vozila i tehnike pri čemu je od osamdesetih godina prošlog stoljeća do danas proizvela više od 700 primjeraka osnovnog borbenog tenka M-84.

Kao jedini proizvođač tenka M-84 u Republici Hrvatskoj, Đuro Đaković raspolaže jedinstvenim znanjima za generalnu reviziju svih sklopova tenkova i borbenih oklopnih vozila te drugih borbenih sustava, u čemu nema konkurencije, ne samo u Republici Hrvatskoj već i u široj regiji.

morh.hr


* potpisivanje_24042013_v.jpg (164.12 KB, 1200x800 - viewed 172 times.)
Logged
dzumba
Stručni saradnik - specijalne jedinice
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Posts: 22 409


« Reply #112 on: April 27, 2013, 07:03:37 pm »

Зашто писмо о намерама а не и уговор? Прво, то је по мом суду маркетиншки потез усмерен да страни купци придобију поверење о способности "Ђуре Ђаковића" да ради ремонт (исказује му поверење сопствена војска). Друго, то значи да у буџету тренутно нема пара за тако нешто, али се писмом о намерама искаузује намера да се то учини у будућности. А да ли ће се или неће то и учинити зависи од много којечега. Опет од пара и приоритета који постоје или искрсну. Нисам сигуран да ће се то десити, бар не ремонт за све тенкове и не тако брзо. Ако се и деси вероватно ићи по пар комада годишње. Једноставно, тенкови нису приоритет и потреба за савезничке обавезе у НАТО-у и за одговор на процењене опасности у угрожавања РХ.
Logged
leut
Počasni član foruma
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 10 721



« Reply #113 on: May 11, 2013, 12:15:35 am »

Nabavka terenskih i vozila opće namjene

Vlada Republike Hrvatske na 89. sjednici (9.5.2013.) odobrila je nabavku 116 terenskih i vozila opće namjene za potrebe Ministarstva obrane (MORH), a putem operativnog leasinga. Također je odobrena i nabavka 64 vozila za potrebe Ministarstva unutarnjih poslova.

Još ranije, na 65. sjednici održanoj 6.12.2012., odobrena je nabavka 131 vozila za potrebe MORH-a. Time Ministarstvo obrane RH dobiva ukupno 247 novih vozila.

Više u članku MORH završava opremanje terenskim i drugim vozilima na portalu Obris.org.
Logged
dzumba
Stručni saradnik - specijalne jedinice
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Posts: 22 409


« Reply #114 on: May 11, 2013, 07:37:38 pm »

Lizing je dobar jer se trošak vozila rasporedi na više godina. Takođe, odjednom se dobija više vozila, koja se onda ujednačeno koriste.  Ipak, najjeftinije se vozila dobijaju za gotovinu, naravno kada je ima.
Logged
Jester
Počasni član foruma
poručnik bojnog broda
*
Offline Offline

Posts: 5 326



« Reply #115 on: May 21, 2013, 09:23:24 am »

CRNA OVCA

Samo Hrvatska nema plan obrane u NATO-u

Smrtonosni bombaški napadi koji se nedavno dogodili u SAD-u i Turskoj ponovno su potvrdili da ni svjetske velesile nemaju potpuno učinkovite sustave predviđanja terorističkih napada. No, ono po čemu je, primjerice, Amerika poznata jest brzina reagiranja uvježbanog vojno-civilnog sustava u izvanrednim situacijama.

Gdje je Hrvatska kada se radi o strateškom predviđanju mogućih ugroza, poput terorističkih napada na gradove ili infrastrukturne objekte poput skladišta nafte i plina, naftnih platformi, gradskih vodospremnika i sličnih instalacija? O mogućnostima vojnih prijetnja, NATO članstvu usprkos, da i ne govorimo.

Poražavajuća je činjenica da Hrvatska nema plan obrane, temeljni strateški dokument obrane. Po tome je smo jedinstven slučaj u NATO savezu u kojem, osim Hrvatske, ne postoji zemlja bez obrambenog dokumenta.

Još se ‘kroji’

Plan obrane strateški je dokument države koji predviđa i procjenjuje moguće ugroze državne sigurnosti, te razrađuje reakcije nadležnih službi. Jasno je da dokument teško može predvidjeti sve situacije, posebno pojedinačne ili usamljene terorističke napade. No, osnovna je namjena takvog dokumenta stalno usavršavanje sustava obrane i održavanje vojno-civilnog sustava spremnim za reagiranje. Prvi elementi za izradu plana obrane RH izrađeni su ratne 1994. godine. Do dana današnjega cijeloviti dokument obrane države nije usvojen. Dakle, gotovo 20 godina Hrvatska nije nije kadra donijeti nacionalni dokument obrane. Kada će konačno biti usvojen čini se da ne znaju ni u Ministarstvu obrane RH.

-Izvješćujemo vas da je u tijeku izrada plana obrane RH, te usklađivanje s NATO planovima djelovanja, sukladno novoj metodologiji za izradu planova obrane, donesenoj 2010. - odgovor je iz MORH-ove Službe za odnose s javnošću. Treba reći da MORH ima solidno ekipiranu Službu za obrambenu politiku i planiranje. Također, tu je i Saborski odbor za obranu.

Zašto ta tijela nisu iskorištena u izradi dokumenata obrane, teško je dati pravi odgovor. Vjerojatno su u pravu oni koji tvrde da je tome najveći krivac rijetko viđena nemarnost brojnih političkih garnitura koje su prodefilirale Ministarstvom obrane. Ne tako davno, još u doba socijalističke Hrvatske postojao je dokument obrane. Izradila ga je institucija koja se tada zvala Republički zavod za društveno planiranje koja je bila izravan servis Izvršnog vijeća Sabora SRH, odnosno tadašnje vlade Hrvatske.

Školovani kadrovi

Danas u samostalnoj Hrvatskoj ne postoji pandan Republičkom zavodu za društvena planiranja koji je u izradi planova tijesno surađivao s tadašnjom Teritorijalnom obranom. Zamišljeni pandan mogao je biti Institut za istraživanje i razvoj obrambenih sustava (IROS) čiji su temelji postavljeni još sredinom 90-ih godina zahvaljujući generalu Krešimiru Ćosiću. Međutim, kako IROS nikada nije zaživio u punom smislu, u MORH-u je prošle godine donesena odluka o njegovu gašenju.

-Zašto nemamo plan obrane i zašto Hrvatska nema obrazovane kadrove za obrambeno planiranje pitanje je na koje vam ne mogu dati razuman odgovor. Planiranje obrane posebna je struka koja zahtijeva školovane kadrove. Tko god misli suprotno, grdno se vara... - kratko će Ćosić. Ne postoji čak ni alternativa nekadašnjem Fakultetu općenarodne obrane u Zagrebu (civilni fakultet, op.a.) koji je s pravom smatran republičkom vojnom akademijom, odnosno pravom hrvatskom vojnom akademijom u vrijeme SFRJ.

Svojedobno je savezni sekretar za obranu Jugoslavije admiral Branko Mamula izjavio kako je osnivanje općenarodnog studija bila velika pogreška jer su sa studija općenarodne obrane dolazili puno obrazovaniji kadrovi nego sa klasičnih vojnih akademija. Hrvatskoj, dakle, kronično nedostaje civilnoga kadra koji posjeduje formalno obrazovanje iz sektora sigurnosti i planiranja obrane. Osnivanje takvog studija već godinama najavljuju Vlatko Cvrtila sa zagrebačkog Fakulteta političkih znanosti i Siniša Tatalović, savjetnik predsjednika RH za unutarnju politiku. Međutim, dalje od najava nije se stiglo.

Ne samo da Hrvatska nema plan obrane već, štoviše, i tehnološki sustav obrane ima ozbiljnih šupljina. Primjerice, 2010. godine turski brod usred noći se nasukao na otočiću Mrduji između Brača i Šolte, a otkriven je tek u jutarnjim satima. Godine 2011. talijanski borbeni zrakoplov F-16 neopaženo je doletio iznad Dugog otoka, a talijanski sportski zrakoplov TL-96 preletio je Hrvatsku bez najave i sletio u Srbiju. Godine 2012. U HRM-u je nastala panika kada su južno od Mljeta otkrili brod pun afričkih izbjeglica. Problem je bio u tome što je brod dva dana plutao neotkriven.

-Srednjim Jadranom sada se prostiru “tuneli” i radarske sjene kroz koje se neopaženo mogu uvući niskoleteći zrakoplovi i mala plovila. Nasukavanje turskog broda pokazuje da ni “pred nosom” ne vidimo što se događa... - upozorava diplomirani inženjer Vili Kezić, najveći domaći autoritet za radare i elektroničko ratovanje.

‘Nevidljivi’ lovac

- Lovac F-16 prvi je put identificiran tek iznad Dugog otoka. Upitno je zašto radari FPS-117 na Učki i Pelješcu nisu otkrili taj zrakoplov ranije iznad otvorenog mora, već pri napuštanju talijanskog zračnog prostora, - kazao je Kezić, zapitavši se što bi bilo da se radilo o neprijateljskom zrakoplovu.

Tabak: Šokantni nedostaci

•• Godine 2002. usvojen je kvazidokument koji se zove Strategija nacionalne sigurnosti. O kakvom se ‘antikvitetu’ radi najbolje kazuje da se u njemu Srbija i Crna Gora još navode kao jedna država, ulazak u NATO i EU se spominje kao strateški cilj, a u NATO-u smo od 2009., za koji mjesec i u EU-u. Na djelu je šokantan nedostatak strategije planiranja obrane - kaže vojni analitičar Igor Tabak.

Autor : Denis Krnić
Izvor : SD


Ima onaj Vic kaže Mujo Hasi, jesi čuja da dolazi smak svita, a Haso će  ... brige me se kupim prnje i odo za Njemačku  Grin
« Last Edit: May 21, 2013, 08:21:20 pm by leut » Logged
brodarski
Stručni saradnik - istorija RM
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Posts: 12 255



« Reply #116 on: May 21, 2013, 10:08:28 am »

Autor je išao stranputicom i napisao senzacionalan članak. Zbog čega nije otišao u Glavni stožer i dobio informacije iz prve ruke?
Po njemu je Hrvatska zemlja izvan prostora i vremena a Hrvati ljudi koji slučajno žive na zemaljskoj baloti. Neka gospodin novinar izradi svoj prijedlog plana obrane i dade ga načelniku Glavnog stožera na potpis. Ovako, svi linčine i neznalice a jedino se novinar brine za sigurnost zemlje. Malo previše i od ovog vječitog senzacionaliste.
Logged
leut
Počasni član foruma
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 10 721



« Reply #117 on: May 27, 2013, 08:42:47 pm »

24.5.2013.

Vlada RH prihvatila konačni prijedlog Zakona o obrani


RAZLIKE IZMEĐU RJEŠENJA KOJA SE PREDLAŽU KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA U ODNOSU NA RJEŠENJA IZ PRIJEDLOGA ZAKONA TE RAZLOZI ZBOG KOJI SU TE RAZLIKE NASTALE

U Hrvatskom saboru nakon rasprave o Prijedlogu zakona o obrani, na sjednici održanoj 30. siječnja 2013., donesen je Zaključak kojim se prihvaća Prijedlog zakona o obrani te se sve primjedbe, prijedlozi i mišljenja izneseni u raspravi upućuju predlagatelju radi pripreme Konačnog prijedloga zakona.

Preformuliran je tekst odredbe članka 1. Konačnog prijedloga zakona o obrani kojim je stavak 2. brisan, a u stavku 1. riječi „demokratska kontrola“ zamjenjuju se riječima „demokratski nadzor“. U skladu s primjedbama Odbora za obranu Hrvatskoga sabora, Kluba zastupnika Hrvatske narodne stranke – liberalnih demokrata i Kluba zastupnika Hrvatske demokratske zajednice ugrađena je odredba na način da je Konačnim prijedlogom u članku 6. propisana nadležnost matičnoga radnog tijela – Odbora za obranu Hrvatskoga sabora te davanje mišljenja za postupke javne nabave u području obrane vrijednosti veće od 5.000.000,00 eura. Prihvaćena je primjedba Odbora za obranu Hrvatskoga sabora i zastupnika Zvonka
Milasa te je kod nadležnosti Predsjednika Republike Hrvatske i vrhovnog zapovjednika Oružanih snaga Republike Hrvatske u članku 7. Konačnog prijedloga propisano da Predsjednik Republike Hrvatske i vrhovni zapovjednik Oružanih snaga Republike Hrvatske donosi Plan uporabe Oružanih snaga Republike Hrvatske na prijedlog načelnika Glavnog stožera Oružanih snaga Republike Hrvatske i uz suglasnost ministra obrane.

U dijelu nadležnosti Predsjednika Republike Hrvatske i vrhovnog zapovjednika Oružanih snaga Republike Hrvatske dopunjuje se novom odredbom kojom se propisuje da Predsjednik Republike Hrvatske i vrhovni zapovjednik Oružanih snaga Republike Hrvatske imenuje i razrješuje djelatne vojne osobe na dužnosti u Vojnom kabinetu Predsjednika Republike Hrvatske, koji je ustrojstvena jedinica Ureda predsjednika Republike Hrvatske. U skladu sa stajalištima Odbora za obranu Hrvatskoga sabora, Kluba zastupnika Socijaldemokratske partije Hrvatske i Kluba zastupnika Hrvatske demokratske zajednice izmijenjena je odredba članka 10. Konačnoga prijedloga na način da je propisano da je član Vijeća za obranu i predsjednik Odbora za obranu Hrvatskoga sabora.

U dijelu koji se odnosi na odredbu članka 9. Konačnoga prijedloga brisane su određene odredbe te je izostavljeno da su članovi Vijeća za obranu ministar unutarnjih poslova, predstojnik Ureda predsjednika Republike Hrvatske, savjetnik Predsjednika Republike Hrvatske za nacionalnu sigurnost i pročelnik Vojnog kabineta Predsjednika Republike Hrvatske. Razmotrene su primjedbe Odbora za obranu Hrvatskoga sabora te je izmijenjen članak 13. Konačnog prijedloga i brisano savjetodavno tijelo – Vojni savjet te su redefinirani poslovi i nadležnosti Vojnotehničkog savjeta.

U dijelu odredbi članaka 14. i 15. kojima se propisuju nadležnosti Ministarstva obrane i Glavnog stožera Oružanih snaga Republike Hrvatske izmjene u odnosu na Prijedlog zakona odnose se na određena nomotehnička i normativna poboljšanja.
U skladu s raspravom na plenarnoj sjednici Hrvatskoga sabora u Konačni prijedlog unesena su određena poboljšanja u dijelu koji se odnosi na vojnu obvezu (članak 21., 22. i 26.). Kod članka 50. Konačnog prijedloga dodana su određena poboljšanja na način da je preformuliran stavak kojim je propisano da na temelju odluke Hrvatskoga sabora Predsjednik Republike Hrvatske upućuje zahtjev za pomoć u obrani državama saveznicama i dodjeljuje ovlast nadležnom zapovjedniku NATO-a za vođenje operacija na teritoriju Republike Hrvatske.

Izmijenjena je odredba članka 61. Konačnog prijedloga na način da se Oružane snage Republike Hrvatske kao pomoć u traganju i spašavanju koriste na temelju zahtjeva središnjeg tijela državne uprave nadležnog za zaštitu i spašavanje.
U članku 70. Konačnog prijedloga izmijenjena je odredba stavka 1. te je utvrđeno da načelnik Glavnog stožera Oružanih snaga Republike Hrvatske ima ovlast punog zapovijedanja u Oružanim snagama Republike Hrvatske na temelju zapovijedi i naredbi Predsjednika Republike Hrvatske, odluka ministra obrane i odredbi Zakona o obrani. U stavku 3. istoga članka propisano je da je načelnik Glavnog stožera Oružanih snaga Republike Hrvatske dužan istovremeno izvijestiti o tome Predsjednika Republike Hrvatske i ministra obrane. Izmijenjena je odredba kojom se propisuje zaštita klasificiranih podataka obrane. Predloženom odredbom članka 93. Konačnog prijedloga propisuje se zaštita klasificiranih podataka.


PRIJEDLOZI I MIŠLJENJA DANI NA PRIJEDLOG ZAKONA KOJE PREDLAGATELJ NIJE PRIHVATIO I RAZLOZI ZBOG KOJIH NISU PRIHVAĆENI

Nije prihvaćen prijedlog Odbora za obranu Hrvatskoga sabora i Kluba zastupnika Hrvatske demokratske zajednice da se u članku 5. Konačnog prijedloga zakona o obrani kod nadležnosti Hrvatskog sabora propiše da Hrvatski sabor ostvaruje demokratski, a ne građanski nadzor nad Oružanim snagama Republike Hrvatske. Prijedlog se ne može prihvatiti iz razloga što je člankom 80. Ustava Republike Hrvatske propisano da Hrvatski sabor ostvaruje građanski nadzor nad Oružanim snagama Republike Hrvatske. U skladu s člankom 5. stavkom 2. Konačnog prijedloga, a u vezi s člankom 7. stavkom 12. Ustava Republike Hrvatske Hrvatski sabor ostvaruje demokratski nadzor nad Oružanim snagama.

Nije prihvaćen prijedlog Kluba zastupnika Hrvatske demokratske zajednice da se Strateški pregled obrane donosi u Hrvatskom saboru. Opredjeljenje je predlagatelja da Strateški pregled obrane donosi Vlada Republike Hrvatske, a Hrvatski sabor donosi Dugoročni plan razvoja Oružanih snaga Republike Hrvatske. Što se tiče prijedloga Odbora za obranu Hrvatskoga sabora da se korigira odredba koja propisuje nadležnosti i ustrojstvo vojne policije na način da se briše da se u Ministarstvu obrane ustrojava vojna policija, predlagatelj je stava da se u Ministarstvu obrane i Oružanim snagama Republike Hrvatske ustrojava vojna policija s djelokrugom poslova koji se obavljaju i koji su propisani Konačnim prijedlogom u člancima 108., 109., 110 i 111.

U vezi s prijedlogom i pitanjem zastupnika Miroslava Tuđmana i zastupnika Ante Babića o sastavu Vijeća za obranu, predlagatelj se očituje da s obzirom na djelokrug poslova i nadležnosti nije potrebno da članovi Vijeća za obranu budu ravnatelj Državne uprave za zaštitu i spašavanje i predsjednik Odbora za unutarnju politiku i nacionalnu sigurnost Hrvatskoga sabora.

U vezi sa stavom zastupnika Zvonka Milasa da nije dobro što dva predložena obrambena zakona idu paralelno, predlagatelj navodi da je riječ o dva zakona koji su usko vezani i da se određene novine koje obuhvaća Konačni prijedlog zakona o obrani razrađuju i uređuju i Konačnim prijedlogom zakona o službi u Oružanim snagama Republike Hrvatske te je mišljenja da nema potrebe da predloženi zakoni idu odvojeno u postupak donošenja.


Defender.hr
Logged
leut
Počasni član foruma
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 10 721



« Reply #118 on: May 27, 2013, 08:46:10 pm »

24.5.2013.

Vlada RH prihvatila konačni prijedlog zakona o službi u OSRH

[ Attachment: You are not allowed to view attachments ]
RAZLIKE IZMEĐU RJEŠENJA KOJA SE PREDLAŽU KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA U ODNOSU NA RJEŠENJA IZ PRIJEDLOGA ZAKONA TE RAZLOZI ZBOG KOJI SU TE RAZLIKE NASTALE

U Hrvatskom saboru nakon rasprave o Prijedlogu zakona o službi u Oružanim snagama Republike Hrvatske, na sjednici održanoj 30. siječnja 2013., donesen je Zaključak kojim se prihvaća Prijedlog zakona o službi u Oružanim snagama Republike Hrvatske te se sve primjedbe, prijedlozi i mišljenja izneseni u raspravi upućuju predlagatelju radi pripreme Konačnog prijedloga zakona o službi u Oružanim snagama Republike Hrvatske.

Konačnim prijedlogom preciznije su uređene odredbe koje se odnose na dragovoljno vojno osposobljavanje i kadetsku službu (članci 28., 29. i 30. Konačnog prijedloga). Predloženim Zakonom propisuje se da se na dragovoljno vojno osposobljavanje upućuju punoljetni državljani Republike Hrvatske koji se dragovoljno prijave, budu odabrani i upućeni na osposobljavanje do kraja kalendarske godine u kojoj navršavaju 29 godina života. Prijam u djelatnu vojnu službu provodi se prema broju i strukturi za prijam utvrđenih godišnjim planom prijma osoblja. U službu u Oružane snage može biti primljen punoljetni državljanin Republike Hrvatske koji ispunjava opće uvjete propisane ovim Zakonom.

Kandidati za vojnike/mornare koji ispunjavaju opće i posebne uvjete i u odabirnom postupku postignu najbolje rezultate u okviru planiranoga broja i strukture za prijam potpisuju s Ministarstvom obrane ugovor o vojničkoj službi u trajanju od tri godine. Probni rad može trajati do dodjele vojnostručne specijalnosti, a najdulje šest mjeseci. Ministarstvo obrane može u skladu s potrebama službe s djelatnim vojnikom/mornarom sklopiti drugi ugovor o vojničkoj službi u trajanju do pet godina. Ministarstvo obrane može u skladu s potrebama službe, ovisno o potrebama popune postrojbe te razmjerno ulaganjima u pojedinačnu obuku i usavršavanje s djelatnim vojnikom/mornarom sklopiti i treći ugovor o vojničkoj službi u trajanju do šest godina.

Nakon sklapanja drugog ugovora djelatni vojnik/mornar koji je pokazao sposobnost rukovođenja i zapovijedanja može na temelju postignutih rezultata u službi, zadovoljavanja zdravstvenih, psihičkih, tjelesnih i sigurnosnih uvjeta, biti odabran i uz osobnu suglasnost upućen na prvu razinu dočasničke izobrazbe.

Navedeno je propisano člancima 36., 37. i 38. Konačnog prijedloga odnosno dorađeno i usklađeno s primjedbom Odbora za obranu Hrvatskoga sabora i zastupnika Zvonka Milasa. Predloženim člankom 46. Konačnog prijedloga dorađena je nova kategoriju osoblja – vojni specijalisti. Vojni specijalisti osim posebnih specijalističkih znanja potrebnih za obnašanje dužnosti vojnog specijalista moraju zadovoljavati i opće uvjete za prijam u djelatnu vojnu službu iz ovoga Zakona.

Odabrani kandidati s tržišta rada upućuju se na izobrazbu za vojne specijaliste na temelju ugovora o izobrazbi za vojne specijaliste. Nakon završetka izobrazbe te se osobe mogu primiti u djelatnu vojnu službu, dodjeljuje im se čin skupnika vojnog specijalista ili poručnika/poručnika korvete vojnog specijalista i raspoređuju se na dužnost koja se može popunjavati vojnim specijalistima. Uz to dorađena je i odredba članka 96. Konačnog prijedloga koja se odnosi na promicanje u činove.

Predloženim Zakonom u članku 49. Konačnog prijedloga propisuje se da djelatna vojna osoba koja je u službi može biti raspoređena na ustrojbeno mjesto ili imenovana na dužnost, upućena na školovanje, upućena u operacije ili drugu aktivnost u inozemstvu, upućena u međunarodnu organizaciju ili vojno predstavništvo i upućena u druga javnopravna tijela ili pravnu osobu.

Djelatna vojna osoba koja je privremeno izvan dužnosti može biti na raspolaganju, na liječenju i bolovanju, udaljena iz službe, u statusu nestaloga, u statusu zarobljenoga i na mirovanju službe. Djelatnu vojnu osobu imenuje se odnosno raspoređuje na dužnost odnosno na ustrojbeno mjesto, sukladno uvjetima ustrojbenog mjesta, činu i stečenoj vojnostručnoj specijalnosti, na rok do četiri godine.

Predloženim Zakonom uređuje se da se raspored na vojničke dužnosti određuje skupnom ili pojedinačnom odlukom o rasporedu. Dočasnici i časnici raspoređuju se na dužnosti odlukom o rasporedu. Vojnike/mornare i dočasnike raspoređuje na dužnost načelnik Glavnog stožera Oružanih snaga Republike Hrvatske ili osobe koje on ovlasti.

Predloženim zakonom propisana je ovlast rasporeda za osobe koje sukladno odredbama Zakona o obrani ne imenuje Predsjednik Republike Hrvatske. Ova odredba u članku 51. Konačnog prijedloga je dorađena u odnosu na Prijedlog zakona.

Predloženim Konačnim prijedlogom u člancima 137. i 139. dodatno je dorađena odredba kojom se uređuje plaća, dodaci na plaću i druga materijalna prava djelatne vojne osobe. Plaća djelatnih vojnih osoba sastoji se od osnovne plaće i dodataka na plaću. Dodaci na plaću su dodaci koje ostvaruju djelatne vojne osobe za posebne uvjete vojne službe te za deficitarna zvanja i struke.

Dodaci za posebne uvjete vojne službe dijele se na dodatak za vojnu službu i dodatak za otežane uvjete rada. Dodatak za vojnu službu ostvaruju sve osobe raspoređene na dužnostima djelatne vojne osobe, a dodatak za otežane uvjete rada ostvaruju osobe raspoređene na dužnosti s otegotnim uvjetima rada.

Konačnim prijedlogom zakona propisuje se da tijekom vojnih vježbi, funkcionalnih tečajeva, školovanja, izobrazbe i obuke u vojnim lokacijama i građevinama, obavljanja dežurstva, stražarske službe, unutarnje službe, operacija, rada na terenu i obveznog smještaja u vojnim lokacijama i građevinama, vojne osobe imaju pravo na besplatnu prehranu, kao i slučajevi i uvjeti po kojima djelatne vojne osobe ostvaruju pravo na subvencioniranu prehranu.

Zakonom se predlaže urediti radno vrijeme, odmori i dopusti. Služba u Oružanim snagama organizirana je na način da se poslovi obavljaju 24 sata na dan. Radno vrijeme se definira kao razdoblje u kojem je djelatna vojna osoba obvezna
obavljati dužnost prema utvrđenom rasporedu radnog vremena i nalozima ovlaštene nadređene osobe te je Konačnim prijedlogom dodatno precizirana navedena odredba u odnosu na Prijedlog zakona i to člankom 154. Konačnog prijedloga.
Kod dodatnog uređenja predložene odredbe prihvaćena su izlaganja koja su iznijeli zastupnici u Hrvatskom saboru: zastupnik Petar Baranović, zastupnik Davor Božinović i zastupnik Mladen Novak.

Člankom 14. Zakona o službi u Oružanim snagama Republike Hrvatske (Narodne novine, br. 33/02, 58/02, 175/03, 136/04, 76/07, 88/09 i 124/09) propisano je da se o svim pitanjima koja nisu uređena tim Zakonom ili propisima donesenim na temelju toga Zakona primjenjuju propisi o državnim službenicima i namještenicima, opći propisi o radu odnosno kolektivni ugovori sklopljeni u skladu s njima.

U odnosu na Prijedlog zakona Konačnim prijedlogom dorađene su prijelazne i završne odredbe (članci 218. – 236. Konačnog prijedloga) u dijelu koji se odnosi na promaknuće, vojnu izobrazbu, raspored, raspolaganje i prestanak službe.


PRIJEDLOZI I MIŠLJENJA DANI NA PRIJEDLOG ZAKONA KOJE PREDLAGATELJ NIJE PRIHVATIO I RAZLOZI ZBOG KOJIH NISU PRIHVAĆENI

Vezano uz prijedlog Odbora za obranu Hrvatskoga sabora da bi osobe koje su dragovoljne odslužile vojni rok trebale imati prednost u zapošljavanju kod drugih tijela, predlagatelj je mišljenja da navedeno nije predmet ovoga zakona i da se ta problematika ne može urediti predloženim zakonom nego se ta mogućnost može predvidjeti u posebnim zakonima.

Odbor za obranu Hrvatskoga sabora na sjednici toga radnog tijela za vrijeme prvog čitanja Zakona raspolagao je pisanim izvješćem Sindikata državnih i lokalnih službenika i namještenika Republike Hrvatske. Dio primjedbi je prihvaćen i ugrađen u tekst Konačnog prijedloga zakona o službi u Oružanim snagama Republike Hrvatske. O primjedbama koje su iznesene raspravljalo se posebno s predstavnicima sindikata na redovitim mjesečnim sastancima u Ministarstvu obrane.

Prijedlog za koji su dali potporu i određene udruge hrvatskih veterana iz rata koja se odnosi na to da za osobe koje su državni službenici i namještenici u Oružanim snagama Republike Hrvatske i imaju 20 godina mirovinskog staža, a proveli su 30 mjeseci u razdoblju rata u službi u Oružanim snagama Republike Hrvatske da ostvaruju pravo na mirovinu po posebnim propisima. Taj prijedlog predlagatelj je detaljno razmotrio i nije ga moguće prihvatiti jer se navedena problematika ne može urediti predloženim Zakonom s obzirom na to da je riječ o materiji koja se uređuje propisima iz mirovinskog osiguranja te je to raspravljeno na sjednici Odbora za obranu Hrvatskoga sabora.

U vezi s pitanjem koje je u raspravi na plenarnoj sjednici Hrvatskoga sabora istaknuo Klub zastupnika Hrvatskih laburista – stranke rada i zastupnik Mladen Novak o pravu pripadnika Oružanih snaga Republike Hrvatske na sindikalno organiziranje navodimo da je člankom 60. stavkom 3. Ustava Republike Hrvatske propisano da se u oružanim snagama i redarstvu zakonom može ograničiti sindikalno organiziranje, dok je člankom 61. stavkom 2. Ustava Republike Hrvatske popisano da se u oružanim snagama, redarstvu, državnoj upravi i javnim službama određenim zakonom može ograničiti pravo na štrajk.

Kao što je i do sada bilo propisano Zakonom o službi u Oružanim snagama Republike Hrvatske, i predloženim Zakonom se propisuje da djelatne vojne osobe nemaju pravo na sindikalno organiziranje i da im nije dopušten štrajk, dok je pravo na sindikalno organiziranje i pravo na štrajk dopušteno državnim službenicima i namještenicima kao pripadnicima Oružanih snaga Republike Hrvatske. Stoga predlagatelj navodi da je predložena odredba članka 15. Konačnog prijedloga u skladu s navedenom odredbom Ustava Republike Hrvatske.


Defender.hr


* article-main-1369398940_546.jpg (45.11 KB, 476x269 - viewed 107 times.)
« Last Edit: August 03, 2014, 02:13:30 pm by Rade » Logged
dzumba
Stručni saradnik - specijalne jedinice
kapetan bojnog broda
*
Offline Offline

Posts: 22 409


« Reply #119 on: May 28, 2013, 06:42:02 pm »

Каква је то "војни специјалиста" који се помиње у предлогу закона. примећујем да може бити примљен и у официрском чину.

По мени потпуно исправна одредба (која и сада постоји) о томе да нема синдикалног организовања професионалних војних лица нити имају право на штрајк.

Овај предлог ми је посебно занимљив јер сам га и сам предлагао и одговарајућем закону у Србији: 

Quote
Vezano uz prijedlog Odbora za obranu Hrvatskoga sabora da bi osobe koje su dragovoljne odslužile vojni rok trebale imati prednost u zapošljavanju kod drugih tijela, predlagatelj je mišljenja da navedeno nije predmet ovoga zakona i da se ta problematika ne može urediti predloženim zakonom nego se ta mogućnost može predvidjeti u posebnim zakonima.

Наравно, ни мој, као ни овај предлог овде није прихваћен иако то постоји и законима неких других земаља. Додуше, односи се на запошљавање професионалних војника који напуштају (часно) војну службу без права на пензију. То је и требало додати у овакве законе.
Logged
Pages:  1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 59   Go Up
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2013, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder

SMFAds for Free Forums
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.036 seconds with 23 queries.